Aceste 9 alimente pot provoca arsuri la stomac si sfaturi pentru ameliorarea arsurilor stomacale

Daca ti-a placut acest articol, apreciaza-l cu un share!

Arsurile la stomac sunt un simptom inconfortabil, care poate fi de la alimente care pot provoca arsuri la stomac.

Oamenii o descriu adesea ca o senzatie dureroasa, de arsura, care apare in zona inferioara a pieptului si iradiaza spre gura. Unii oameni cu arsuri la stomac descriu, de asemenea, ca au un gust acru in gura (1).

Daca aveti frecvent arsuri la stomac, este posibil sa fi observat ca anumite alimente le pot provoca sau agrava.

Acest articol enumera 9 alimente care pot provoca arsuri la stomac. De asemenea, exploreaza metodele pe care le poti folosi pentru a reduce simptomele arsurilor la stomac.

Ce este arsurile la stomac?

Arsurile la stomac sunt cel mai frecvent simptom al bolii de reflux gastroesofagian, o afectiune gastrointestinala care afecteaza pana la 27,8% dintre adultii din SUA (12).

Boala de reflux gatroesofagian se dezvolta atunci cand continutul stomacului curge inapoi in esofag, provocand simptome precum:

  • Arsuri la stomac
  • Ragaieli
  • Dureri in piept
  • Un gust acru in gura de la regurgitare

In mod normal, acidul din stomac nu ajunge la esofag din cauza unei bariere intre esofag si stomac numita sfincterul esofagian inferior (SEI). Acest muschi asemanator unui inel ramane in mod natural inchis si, in mod normal, se deschide numai atunci cand inghiti sau eructati (3).

Deteriorarea si relaxarea SEI este doar o posibila cauza a bolii de reflux gastroesofagian.

Alti factori care pot creste riscul de a dezvolta GERD includ (2):

  • Golirea stomacului intarziata
  • Hernie hiatala
  • Obezitatea
  • Fiind peste 50 de ani
  • Consumul excesiv de alcool
  • Fumat
  • Fiind insarcinata
  • Avand o tulburare musculo-scheletica
  • Luand anumite medicamente, cum ar fi benzodiazepine, AINS sau antidepresive

Tratamentul bolii de reflux gastroesofagian implica gestionarea simptomelor asociate, inclusiv arsuri la stomac. Modificarile stilului de viata sunt considerate cea mai importanta parte a tratamentului bolii de reflux gastroesofagian, desi oamenii folosesc si alte tratamente, cum ar fi medicamentele (2 ).

Colegiul American de Gastroenterologie nu recomanda in prezent persoanelor cu boala de reflux gastroesofagian sa elimine anumite alimente din dieta lor.

Cu toate acestea, multi profesionisti din domeniul sanatatii recomanda ca persoanele cu GERD si simptome de arsuri la stomac sa evite sa consume anumite lucruri (2).

Daca aveti arsuri la stomac, puteti descoperi ca evitarea anumitor alimente va ajuta sa va controlati simptomele.

Iata 9 alimente care pot provoca arsuri la stomac.

1. Alimente bogate in grasimi

Alimentele bogate in grasimi pot provoca arsuri la stomac, in special alimentele grase precum cartofii prajiti si pizza (3).

Cercetatorii inca invata despre modurile in care grasimea poate provoca simptome de BRGE, dar alimentele bogate in grasimi pot agrava arsurile la stomac, stimuland organismul sa elibereze substante care determina iritatia esofagului (4).

Acestea includ sarurile biliare, care sunt prezente in stomac, si hormonul colecistochinina (CCK) din fluxul sanguin, care poate relaxa LES si poate duce la reflux acid (4).

Un studiu efectuat la persoane cu boala de reflux gastroesofagian a constatat ca mai mult de jumatate dintre cei 85 de persoane care au raportat declansatoare alimentare au raportat, de asemenea, ca alimentele prajite cu continut ridicat de grasimi le-au cauzat simptomele boala de reflux gastroesofagian, cum ar fi arsurile la stomac.

In plus, studiul a raportat ca, dupa ce participantii au eliminat alimentele care declanseaza timp de 2 saptamani, procentul care au raportat arsuri la stomac a scazut de la 93% la 44% (5).

Este important de mentionat ca cercetatorii inca incearca sa afle ce tipuri de grasimi pot agrava simptomele BRGE, dar alimentele prajite si grase par sa aiba cele mai puternice efecte.

2. Menta

Speciile de menta cum ar fi menta si izma sunt adesea gandit pentru a calma conditii digestive. Cu toate acestea, exista unele dovezi ca aceste tipuri de menta pot provoca arsuri la stomac.

Studiile sugereaza ca menta scade presiunea LES si poate provoca arsuri la stomac (6).

Desi menta ar putea declansa simptome de boala de reflux gastroesofagian, pare sa fie o problema doar pentru o mica parte a persoanelor cu GERD (4).

Daca aveti arsuri la stomac dupa ce ati consumat produse cu menta, poate doriti sa le eliminati din dieta pentru a vedea daca va ajuta sa va gestionati arsurile la stomac.

3. Sucuri de citrice

Consumul de sucuri de citrice poate declansa simptome de arsuri la stomac.

Oamenii raporteaza in mod obisnuit ca sucurile de portocale si grapefruit provoaca simptome de BRGE, cum ar fi arsuri la stomac (7).

Cu toate acestea, nu este complet clar cum sucurile de citrice provoaca arsuri la stomac (7 8).

Cu toate acestea, multi oameni cu boala de reflux gastroesofagian le evita intr-un efort de a reduce simptomele arsurilor la stomac.

4. Ciocolata

Ciocolata este un alt declansator comun pentru arsuri la stomac.

Ingredientele din ciocolata precum cacao si cofeina pot relaxa LES si pot creste expunerea esofagiana la acid (49).

Multi oameni raporteaza simptome de arsuri la stomac dupa ce au consumat ciocolata, iar studiile au aratat ca ciocolata poate reduce presiunea LES. Cu toate acestea, nu este clar daca eliminarea ciocolatei din dieta amelioreaza simptomele arsurilor la stomac (4).

Daca descoperiti ca consumul de ciocolata va da arsuri la stomac sau agraveaza simptomele arsurilor la stomac, incercati sa o eliminati din dieta dumneavoastra.

5. Mancaruri picante

Alimentele picante sunt cunoscute pentru cauza arsurilor la stomac. Cu toate acestea, modul exact in care contribuie la arsuri la stomac nu este clar (9).

Cu toate acestea, un studiu care a inclus persoane cu boala de reflux gastroesofagian a constatat ca capsulele de chili au crescut acomodarea gastrica, care este atunci cand partea superioara a stomacului se relaxeaza ca raspuns la mancarea unei mese.

Cercetarile au descoperit ca persoanele cu boala de reflux gastroesofagian tind sa aiba un reflex de acomodare gastrica imbunatatit. Acest lucru este asociat cu o relaxare crescuta a LES, care poate provoca arsuri la stomac (10).

Acelasi studiu a constatat ca capsulele de chili au fost asociate cu senzatii mai severe de arsura in burta si arsuri la stomac mai severe la participantii cu BRGE, in comparatie cu un tratament placebo (10).

Un alt studiu care a inclus 4.633 de adulti iranieni a constatat ca consumul ridicat de alimente picante a fost asociat cu un risc mai mare de arsuri la stomac la barbati, dar nu si la femei (11).

In plus, alimentele condimentate pot irita un esofag deja inflamat, iar acest lucru poate agrava simptomele arsurilor la stomac.

Daca credeti ca alimentele picante va pot cauza arsuri la stomac, luati in considerare eliminarea acestora din dieta.

6. Ceapa

Ceapa, in special ceapa cruda, este un declansator comun pentru arsuri la stomac fiind una dintre alimente care pot provoca arsuri la stomac.

Ca si alte alimente de pe aceasta lista, ceapa provoaca simptome de arsuri la stomac la multe persoane cu BRGE. Cu toate acestea, nu este clar cum ceapa cauzeaza arsuri la stomac sau le agraveaza (12).

Intr-un studiu din anii 1990, persoanele cu arsuri la stomac au mancat un hamburger simplu intr-o zi, urmat de un hamburger identic cu ceapa in alta zi. Consumul de burger cu ceapa a agravat semnificativ simptomele arsurilor la stomac, in comparatie cu consumul de burger fara ceapa (13).

Cu toate acestea, sunt necesare studii viitoare pentru a determina daca toate persoanele cu arsuri la stomac ar trebui sa ia in considerare eliminarea sau reducerea aportului de ceapa.

In plus, ceapa este o sursa bogata de FODMA ( oligozaharide fermentabile , dizaharide , monozaharide si polioli ), o clasa de carbohidrati mici nedigerabili care cauzeaza probleme digestive la unii oameni. Acestea pot provoca arsuri la stomac la persoanele care sunt sensibile la FODMAP (14).

7. Alcool

Consumul moderat pana la excesiv de alcool poate agrava simptomele bolii de reflux gastroesofagian, inclusiv arsuri la stomac.

Asta pentru ca alcoolul relaxeaza LES, ceea ce poate permite acidului din stomac sa scape in esofag si sa declanseze arsuri la stomac (4).

Mai mult, studiile arata ca consumul de alcool este un factor de risc pentru boala de reflux gastroesofagian.

O analiza a 29 de studii a constatat ca persoanele care au consumat alcool de mai mult de 5 ori sau zile pe saptamana au o probabilitate de peste doua ori mai mare de a avea boala de reflux gastroesofagian decat persoanele care nu au baut sau au consumat alcool rar (15).

Citeste si 10 Consecinte asupra sanatatii a consumului excesiv de alcool si cum sa te lasi bautura

8. Cafea si bauturi cu cofeina

Unii oameni pot avea arsuri la stomac atunci cand beau cafea si alte bauturi cu cofeina.

Acest lucru se datoreaza faptului ca s- a demonstrat ca cofeina relaxeaza sfincterul esofagian inferior, ceea ce poate creste riscul de reflux acid si arsuri la stomac (16).

In plus, cafeaua poate stimula secretia de acid gastric, ceea ce poate exacerba arsurile la stomac (17).

Chiar daca cafeaua poate provoca arsuri la stomac la unii oameni, nu toate studiile au observat o legatura intre cafea si simptomele de reflux de acid.

Un studiu care a inclus 1.837 de persoane, dintre care 25% aveau boala de reflux gastroesofagian, nu a gasit o legatura semnificativa intre consumul de cafea si simptomele bolii de reflux gastroesofagian (18).

Desi cercetarea ramane neconcludenta, daca tolerati cafeaua, nu este nevoie sa o evitati. Pe de alta parte, daca cafeaua va da reflux si arsuri la stomac, cel mai bine este sa o evitati sau sa va limitati aportul.

9. Bauturi carbogazoase

Multi oameni constata ca au arsuri la stomac dupa ce au baut sucuri si bauturi carbogazoase.

Cercetarile sugereaza ca aceste bauturi pot relaxa sfincterul esofagian si pot creste aciditatea acidului gastric – doi factori de risc pentru arsuri la stomac (419).

De fapt, consumul de bauturi racoritoare este considerat un factor care contribuie major la arsurile la stomac care apar noaptea, care sunt cunoscute sub numele de arsuri la stomac nocturne (20 ).

Unele studii au gasit o legatura intre consumul de bauturi racoritoare si agravarea simptomelor la persoanele cu boala de reflux.

De exemplu, un studiu mai vechi a constatat ca persoanele care consumau bauturi carbogazoase aveau un risc cu 69% mai mare de a dezvolta simptome de reflux, cum ar fi arsurile la stomac (21 ).

Daca aveti arsuri la stomac dupa ce ati baut sifon sau alte bauturi carbogazoase, cel mai bine este sa va limitati consumul sau sa eliminati complet bauturile carbogazoase.

Alte modalitati de a ameliora arsurile la stomac

Pe langa eliminarea alimentelor din dieta dumneavoastra care pot provoca arsuri la stomac, exista si alte modalitati de a ameliora arsurile la stomac.

  • Mentineti o greutate corporala sanatoasa. Obezitatea este asociata cu boala de reflux gastroesofagian. Pierderea in greutate si mentinerea unei greutati corporale sanatoase pot reduce simptomele bolii de reflux gastroesofagian, cum ar fi arsurile la stomac (22).
  • Incercati o dieta cu continut scazut de carbohidrati. Unele studii arata ca o dieta cu continut scazut de carbohidrati poate ajuta la reducerea simptomelor de boala de reflux gastroesofagian. Pur si simplu reducerea aportului de carbohidrati rafinati si zaharuri adaugate poate ajuta, de asemenea (4 23).
  • Evitati sa va culcati dupa masa. Profesionistii din domeniul sanatatii recomanda adesea celor cu BRGE sa manance cu cel putin 3 ore inainte de culcare. Intinderea intinsa imediat dupa masa poate agrava simptomele bolii de reflux gastroesofagian, cum ar fi arsurile la stomac (24).
  • Urmati o dieta in stil mediteranean. O dieta mediteraneana, care este bogata in alimente fibroase precum fasolea si legumele, precum si grasimi sanatoase precum uleiul de masline si pestele, poate ajuta la gestionarea simptomelor bolii de reflux gastroesofagian (2528).
  • Cresteti activitatea fizica. O analiza a constatat ca exercitarea timp de 30 de minute de 3 ori pe saptamana a fost asociata cu un risc redus de boala de reflux gastroesofagian (27).
  • Ridica-ti capul in pat. Ridicarea superioara a corpului in timp ce esti in pat poate ajuta la reducerea simptomelor de boala de reflux gastroesofagian si la imbunatatirea tiparelor de somn (4).

Exista multe alte moduri de a imbunatati si de a gestiona simptomele bolii.

Daca aveti arsuri la stomac, cel mai bine este sa dezvoltati un plan de tratament cu un medic specialist.

Cuvant final

Arsurile la stomac sunt cel mai frecvent simptom asociat cu BRGE. Afecteaza milioane de oameni din intreaga lume.

Multe alimente pot provoca arsuri la stomac prin relaxarea sfincterului esofagian inferior, un muschi asemanator unui inel care actioneaza ca o bariera intre esofag si stomac.

Daca aveti frecvent arsuri la stomac, incercati sa eliminati unele dintre alimentele din aceasta lista din dieta dvs. pentru a vedea daca simptomele dumneavoastra se imbunatatesc.

Este o idee buna sa tii un jurnal alimentar, astfel incat sa poti urmari ce alimente iti provoaca arsuri la stomac.

Chiar daca eliminarea anumitor alimente poate ajuta la controlul arsurilor la stomac, cel mai bine este sa lucrati cu echipa de asistenta medicala pentru a veni cu un plan cuprinzator de tratament pentru a va gestiona simptomele bolii de reflux gastroesofagian.

Poate vrei sa citesti si Refluxul gastroesofagian – Cauze, simptome, tratament si prevenire

(Visited 412 times, 1 visits today)

Daca ti-a placut acest articol, apreciaza-l cu un share!

Lasă un răspuns

Specify Twitter Consumer Key and Secret in the Super Socializer > Social Login section in the admin panel for Twitter Login to work

Adresa ta de email nu va fi publicată.