Nutritie

Top 3 uleiuri alimentare sanatoase

Daca ti-a placut acest articol, apreciaza-l cu un share!

In ultimele decenii, perceptia comuna pe careare o au oamenii este ca grasimile sunt rele, iar carbohidratii si proteinele sunt bune. Desi acest lucru este in general adevarat, grasimea este un macronutrient complicat si necesar, care aduce beneficii oamenilor intr-o mare varietate de moduri.

Grasimea a fost intotdeauna o sursa importanta de energie pentru oameni. Are o multime de calorii intr-o dimensiune mica, ceea ce l-a facut perfect pentru stramosii nostri sa treaca peste iarna si vremuri grele. In zilele noastre, deficitul de alimente nu mai este o problema majora in majoritatea tarilor. De fapt, oamenii sunt mai predispusi sa manance in exces decat orice altceva!

Cu toate acestea, in ceea ce priveste grasimea, raul prost pe care l-a primit este putin deplasat. Studii recente au aratat cat de importanta este grasimea pentru a ne ajuta corpul sa absoarba numeroase vitamine precum A, D si E, precum si un nutrient vital necesar pentru functionarea si cresterea metabolica regulata. Lucrul important de retinut este sa va asigurati ca mancati tipurile potrivite de grasimi din dieta dvs. pentru a obtine beneficiile de care aveti nevoie.

Uleiuri de gatit sanatoase

Una dintre cele mai bune surse de grasimi disponibile este uleiurile de gatit. Acestea pot face diferenta intre gustul alimentelor si cat de hranitoare este. Deci, ce uleiuri ar trebui sa alegeti din multitudinea de optiuni pe care le aveti? Iata o lista cu primele 3 uleiuri de gatit sanatoase pe care ar trebui sa le folosesti in stilul tau de viata sanatos si de ce.

1. Ulei de masline extravirgin

Acest ulei popular a fost folosit de generatii in jurul Mediteranei si in alte parti. Uleiul este plin de grasimi mononesaturate care sunt grozave pentru inima ta. Pe langa grasimile mononesaturate, uleiul este incarcat si cu antioxidanti si polifenoli super-benefici. Uleiul este usor de folosit pentru sot si prajit. Se stie ca uleiul de masline scade colesterolul LDL rau in timp ce creste si colesterolul HDL bun.

Citeste si De ce uleiul de masline este atat de sanatos

2. Ulei de canola

Uleiul de canola este un alt ulei care are un nivel scazut de grasimi saturate, dar un nivel ridicat de grasimi mono si polinesaturate. Uleiul nu are o aroma puternica, ceea ce il face excelent pentru o mare varietate de alimente, mai ales atunci cand pastrarea anumitor arome este importanta. Uleiul de canola are un punct de fum ridicat, care se adauga la valoarea sa ca ulei neutru din punct de vedere al gustului. Uleiul de canola este unul dintre cele mai durabile uleiuri pe care le puteti cumpara, asa ca este o achizitie grozava daca nu folositi mult ulei des.

3. Ulei de seminte de in

Uleiul de seminte de in este un ulei grozav de adaugat la dieta ta din mai multe motive. Poate fi folosit in gatit, dar adauga, de asemenea, multa aroma si beneficii sanatoase numeroaselor feluri de mancare, cum ar fi salate, bauturi sau chiar bauturi amestecate. Recent, uleiul de seminte de in a fost supus unor teste care au dovedit atributele sale sanatoase. Uleiul are o aroma de nuca, dar, din pacate, nu are o perioada lunga de valabilitate. Vine plin de nutrienti si acizi grasi de care corpul nostru are nevoie. Luati in considerare adaugarea acestui ulei pentru a va anima unele dintre mancarurile sau gustarile cu o aroma de nuci, sanatoasa pentru inima.

Surse:

https://www.livestrong.com

https://www.eatingwell.com

Visited 45 times, 1 visit(s) today

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *