Acasă Remedii naturiste Tratează problemele de menopauză în mod natural – trifoi roșu, alimente bogate...

Tratează problemele de menopauză în mod natural – trifoi roșu, alimente bogate în fibre, soia și multe altele

78
0

Menopauza este perioada care marchează sfârșitul ciclurilor menstruale. Acest lucru este diagnosticat după ce ați trecut 12 luni fără menstruație. Menopauza apare la vârsta de 40 sau 50 de ani și este un proces biologic natural, așa că nu ar trebui să vă fie frică de el.

Simptomele menopauzei

Cele mai frecvente simptome ale menopauzei pe care le puteți experimenta în lunile sau anii care au precedat menopauză sunt pierderea de plenitudine a sânilor; rărirea părului și pielea uscată; creșterea în greutate și încetinirea metabolismului; schimbări de dispoziție; probleme de somn; transpirații nocturne; frisoane; bufeuri; uscăciune vaginală și perioade neregulate. Aceste simptome vă pot afecta sănătatea emoțională, vă pot reduce energia și vă pot perturba somnul.

Simptomele menopauzei sunt diferite pentru fiecare femeie. Veți experimenta unele nereguli în timpul menstruației înainte ca acestea să se încheie. Este obișnuit și se așteaptă să omite perioadele în timpul menopauzei. În ciuda perioadelor neregulate, sarcina este posibilă, așa că ar trebui să faci un test de sarcină dacă nu ești sigur că ai început tranziția la menopauză. 

Cauze menopauză

Cele mai frecvente cauze ale menopauzei sunt declinul natural al hormonilor reproductivi; insuficiență ovariană primară; chimioterapie și radioterapie; histerectomie.

După menopauză, riscul unor afecțiuni medicale este în creștere, cum ar fi osteoporoza; creștere în greutate; funcția sexuală; incontinenta urinara; boli ale inimii și ale vaselor de sânge (cardiovasculare). Discutați cu medicul dumneavoastră înainte de a începe să utilizați unele dintre tratamentele naturiste pentru simptomele menopauzei

Tratamente naturiste pentru simptomele menopauzei

Apă

Ar trebui să urmăriți să beți opt pahare de apă în fiecare zi, deoarece acest lucru va ajuta la înlocuirea lichidului pierdut de la bufeurile și poate reduce balonarea.

Alimente probiotice

Acestea sunt bacterii sănătoase care pot îmbunătăți producția și reglarea hormonilor cheie, cum ar fi leptina, grelina și insulina. De asemenea, sunt capabili să ridice funcția imunitară și să protejeze funcția cognitivă. Cele mai bune alimente bogate în probiotice pe care trebuie să le consumi sunt chefirul, iaurtul și legumele de cultură, cum ar fi kombucha, kimchi sau varza murată și alte alimente fermentate. Dacă vreți să aflați mai multe informații despre probiotice vă recomand să citiți articolul meu aici Ce sunt probioticele si de ce sunt sanatoase

Natto

Natto este soia fermentată care are un fitoestrogen care poate ajuta la echilibrarea hormonilor [1]. Dacă ați avut cancer de sân cu estrogen pozitiv în trecut, atunci ar trebui să evitați acest remediu la domiciliu .

Alimente bogate în fibre

Se știe că fibrele sunt foarte importante pentru sănătatea digestivă și cardiovasculară și pot ajuta la menținerea unei greutăți sănătoase. Există unele studii în care se spune că dietele bogate în fibre pot ajuta la echilibrarea producției de estrogen. De asemenea, dietele bogate în fibre sunt asociate cu o constipație redusă, un nivel mai sănătos de colesterol și o creștere mai mică în greutate. Unele dintre cele mai bune surse de fibre sunt fructele, legumele, avocado, cerealele antice, leguminoasele/fasolea, semințele și nucile.

 Grăsimi sănătoase și uleiuri presate la rece

Este un fapt cunoscut că grăsimile au mai multe calorii decât carbohidrații sau proteinele , dar, de asemenea, sunt elementul de bază pentru producerea de hormoni, stimulează metabolismul, mențin nivelurile de inflamație scăzute și promovează sațietatea, ceea ce este foarte important pentru prevenirea creșterii în greutate. Se știe că uleiurile nerafinate oferă vitamina E esențială care poate ajuta la reglarea producției de estrogen. Ar trebui să utilizați ulei de semințe de in , ulei de măsline extravirgin  , ulei de palmier și ulei de cocos. De asemenea, există și alte surse care conțin grăsimi sănătoase, cum ar fi fructele de mare sălbatice, semințele, nucile, laptele de cocos și avocado.

Kava

Acest  remediu natural poate reduce anxietatea , dar nu există dovezi că poate reduce bufeurile [2]. Acest remediu natural este asociat cu bolile hepatice. Acesta este un motiv pentru care medicii recomandă utilizarea kava cu prudență , deoarece poate provoca leziuni potențiale ficatului. Discutați cu medicul dumneavoastră înainte de a începe să utilizați kava ca  tratament natural pentru menopauză.

Legume crucifere

Legumele care fac parte din familia cruciferelor , cum ar fi varza, varza și broccoli au indol – 3 – carbinol care poate ajuta în mod natural la echilibrarea nivelului de estrogen [3]. De asemenea, sunt bogate în fibre, electroliți, vitamina K și vitamina C , care sunt foarte importante pentru sănătatea inimii și pentru tensiunea arterială.

Trifoi roșu

Acest remediu la domiciliu poate ajuta la prevenirea pierderii densității osoase și, de asemenea , scade riscul de complicații cardiace [4]. Are izoflavone care au efecte pozitive în reducerea simptomelor legate de pierderea estrogenului, cum ar fi creșterea în greutate, problemele de somn, bufeurile, osteoporoza, fracturile osoase, pierderea osoasă, inflamația articulațiilor și problemele cardiovasculare.

Soia

Există unele femei care se ameliorează bufeurile de la utilizarea soiei [1]. Medicii recomandă utilizarea produselor din soia fără OMG.

Ginseng

Există unele studii în care se spune că ginseng-ul poate ajuta la unele simptome ale menopauzei, cum ar fi tulburările de somn și schimbările de dispoziție, și la senzația generală de bunăstare. De asemenea, s-a constatat că acesta este un remediu natural eficient pentru bufeurile.

Păducel

Aceste fructe de pădure lucrează pentru a întări arterele și venele și pot ajuta sângele să curgă mai bine în zonele vitale.

Cohosh negru

Acest remediu acasă a fost popular printre multe femei care au simptome de menopauză. Există puține studii care demonstrează că cohoshul negru este eficient pentru tratamentul simptomelor menopauzei [6,7] . Suplimentele de cohosh negru pot fi dăunătoare pentru ficat și pot fi nesigure pentru femeile care au antecedente de cancer de sân.

Acupunctura

Această tehnică poate avea unele beneficii temporare pentru a ajuta la reducerea bufeurilor , dar studiile nu au arătat îmbunătățiri semnificative sau consistente, așa că mai multe studii trebuie făcute în viitor. Consultați-vă cu medicul dumneavoastră dacă ar trebui să utilizați acupunctura ca tratament pentru bufeurile.

Evitați alcoolul

Sunt multe femei care au spus că atunci când beau alcool în cantități mai mari decât moderate, atunci acesta agravează bufeurile și ar putea duce la creșterea în greutate.

Clary sage (ulei essențial de salvie)

Această cură naturală ajută în timpul anilor menstruali la echilibrarea hormonilor. Discutați cu medicul dumneavoastră despre cea mai bună doză pentru starea dumneavoastră.

Dacă vreți să aflați mai multe informații despre uleiuri esențiale pentru menopauză vă recomand să citiți articolul meu aici Cele mai bune uleiuri esentiale pentru menopauza (conform studiilor)

Omega – 3 grăsimi

Grăsimile Omega – 3 care sunt luate din pește și din semințele de in pot proteja inima , pot contracara inflamația de la grăsimile Omega – 6 (aceste grăsimi se găsesc mai ales în carnea de calitate scăzută și uleiurile rafinate) și promovează pielea netedă. Unele dintre cele mai bune surse de grăsimi Omega – 3 sunt anșoa, macroul, sardinele, halibutul și somonul sălbatic. Există unele studii care arată că atunci când consumați grăsimi Omega – 3 în mod regulat, atunci poate facilita producția de hormoni și, de asemenea, acest lucru poate ajuta la prevenirea depresiei, problemelor de menopauză, complicațiilor cardiace preeclampsia, cancerul de sâni, osteoporoza postmenopauză și postpartum. depresie.

Informații despre Omega-3 găsiți în articolul meu aici Omega 3 – Beneficii pentru sanatate si efecte secundare

Sfaturi suplimentare pentru probleme de menopauză

Bufeuri reci

Ar trebui să bei un pahar cu apă, să te îmbraci în straturi sau să mergi undeva mai răcoros. Ar trebui să încercați să aflați ce vă declanșează bufeurile. Pentru multe femei, cele mai frecvente declanșatoare pentru bufeuri sunt vremea caldă, stresul, alcoolul, alimentele picante, cofeina, băuturile fierbinți și chiar o cameră caldă.

Dormiți suficient

Trebuie să evitați cofeina , care vă poate îngreuna să dormiți. De asemenea, ar trebui să evitați să beți prea mult alcool , deoarece acest lucru vă poate întrerupe somnul. Ar trebui să faci exerciții în timpul zilei, dar nu înainte de a merge la culcare. Dacă ați observat că bufeurile vă perturbă somnul , atunci ar trebui să găsiți o modalitate de a gestiona bufeurile înainte de a vă odihni adecvat.

Evitați băuturile carbogazoase

Este un fapt cunoscut că sifonul carbogazos sau alte băuturi pot epuiza calciul din organism și acest lucru ar putea duce la probleme ale dinților, pierderea oaselor și osteoporoză.

Nu fumați

Este un fapt cunoscut că fumatul crește riscul de cancer, osteoporoză, accident vascular cerebral, boli de inimă și o serie de alte probleme de sănătate. De asemenea, fumatul poate crește riscul de bufeuri și poate aduce menopauză mai devreme.

Yoga

Nu există studii sigure care să poată spune că yoga va reduce simptomele menopauzei [5]. Pe de altă parte, exercițiile de echilibru precum tai chi sau yoga pot îmbunătăți coordonarea și forța și pot preveni căderile care ar putea duce la fracturi ale oaselor. Ar trebui să vă consultați medicul înainte de a începe să faceți exerciții de echilibru. Ar trebui să urmați un curs pentru a învăța cum să efectuați posturi și tehnici adecvate de respirație.

Referinte:

[1] Geller SE, Studee L. Suplimente botanice și alimentare pentru simptomele menopauzei: ce funcționează, ce nu. Journal of Women’s Health (Larchmt). 2005;14(7):634-649.

[2] De Leo V, La Marca A, Lanzetta D, et al. Evaluarea asocierii extractului de Kava-kava și a terapiei de substituție hormonală în tratamentul anxietății postmenopauzei. Minerva Ginecologica. 2000;52(6):263-7.

[3] Fowke JH, Longcope C, Hebert JR.  Consumul de legume Brassica  modifică metabolismul estrogenului la femeile sănătoase aflate în postmenopauză. Epidemiologia cancerului: biomarkeri și prevenire. 2000;9(8).

[4] Thorup AC, Lambert MN, Kahr HS și colab. Aportul de noi suplimente de trifoi roșu timp de 12 săptămâni îmbunătățește starea osoasă la femeile sănătoase aflate la menopauză. Medicina complementară și alternativă bazată pe dovezi. 2015;2015:689138.

[5] Cramer H, Lauche R, Langhorst J, Dobos G. Eficacitatea yoga pentru simptomele menopauzei: O revizuire sistematică și meta-analiză a studiilor controlate randomizate. Medicina complementară și alternativă bazată pe dovezi. 2012;2012:863905.

[6] Mehrpooya M, Rabiee S, Larki-Harchegani A, et al. Un studiu comparativ cu privire la efectul „cohosh negru” și „ulei de primulă” asupra bufeurilor de menopauză. Jurnal de Educație și Promovare a Sănătății. 2018;7:36.

[7] Mohammad-Alizadeh-Charandabi S, Shahnazi M, Nahaee J, Bayatipayan S. Eficacitatea cohoshului negru ( Cimicifuga racemosa L. ) în tratarea simptomelor precoce ale menopauzei: un studiu clinic randomizat. Medicina chinezeasca. 2013;8:20.

Visited 80 times, 1 visit(s) today

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.