10 alimente care ajuta memoria

  •  
  • 1
  •  
  •  

O alimentatie sanatoasa, poate avea rezultate pozitive asupra sanatatii cognitive si a dispozitiei.
Cel mai bun mod de a sprijini memoria este sa acordati atentie alimentelor pe care le consumati si sa incercati cat de mult puteti sa cresteti functia creierului prin produse sanatoase.

Cand alimentele potrivite sunt consumate la varste potrivite , ele contribuie semnificativ la dezvoltarea abilitatilor de inteligenta si concentrare .

Urmarea unei diete sanatoase si echilibrate este buna pentru tine fizic si in acelasi timp este buna pentru sanatatea creierului tau. Anumite alimente contin substante nutritive care ajuta la mentinerea sanatatii creierului, inclusiv grasimi sanatoase, fibre, proteine, vitamine si antioxidanti. Toate acestea pot creste memoria si concentrarea si chiar pot oferi efecte protectoare impotriva bolilor cerebrale, inclusiv Alzheimer si dementa.

Alimente care ajuta memoria

Consumul unei diete sanatoase si echilibrate care include zilnic aceste 10 alimente va stimuleaza creierul, va poate ajuta sa va pastrati memoria si concentrarea:

Somon

Somonul face parte din categoria pestilor grasi, datorita faptului ca are surse bogate de acizi grasi omega-3. Aproximativ 60% din creierul uman este alcatuit din grasimi, iar jumatate din acea grasime este omega-3 , toate acestea fiind esentiale pentru invatare si memorie .

Omega 3 are si cateva beneficii suplimentare pentru creierul tau:

  • poate incetini declinul mental legat de varsta si poate ajuta la prevenirea bolii Alzheimer
  • daca nu obtineti suficient omega-3, puteti dezvolta tulburari de concentrare, limitari ale invatarii si depresie .

Pe scurt: somonul este o sursa bogata de omega-3 , un element important al creierului. Omega-3 joaca un rol in dezvoltarea memoriei si imbunatatirea dispozitiei , precum si in protejarea creierului de declin . Lectura suplimentara Omega 3 – Beneficii pentru sanatate si efecte secundare

Cafea

Daca preferi cafea dimineata, trebuie sa stii ca are si beneficii pentru memorie. Doua componente principale ale cafelei – cofeina si antioxidantii – va ajuta creierul.

S-a constatat ca o serie de efecte pozitive ale cafelei asupra creierului includ:

  • Vigilenta crescuta : cofeina va mentine creierul alert prin blocarea mesagerului chimic care va face sa aveti somn;
  • Stare de spirit imbunatatita : cofeina poate stimula, de asemenea, una dintre substantele chimice care va fac sa va simtiti bine, cum ar fi serotonina;
  • Concentratie crescuta : un studiu a constatat ca atunci cand participantii au baut cantitati mari de cafea dimineata sau cantitati mai mici in timpul zilei, au fost mai eficienti la sarcinile care necesita concentrare.

Consumul de cafea pe termen lung este, de asemenea, legat de un grad mult mai scazut de boli neurologice, cum ar fi Parkinson si Alzheimer. Acest lucru se poate datora concentratiei mari de antioxidanti a cafelei .

⚠ Consumati cafea fara zahar sau alti indulcitori si astfel veti beneficia la maximum de proprietatile sale. Puteti adauga putina scortisoara, curcuma sau ghimbir la cafea. Incercati cat mai mult posibil pentru a evita zaharul si chiar laptele din cafea.

Pe scurt: cafeaua poate ajuta la cresterea vigilentei si a dispozitiei. De asemenea, poate oferi protectie impotriva Alzheimerului , datorita cofeinei si antioxidantilor sai.

Afine

Afinele, datorita faptului ca sunt intens colorate, livreaza antocianine, un grup de compusi vegetali cu efecte antiinflamatorii si antioxidante. Antioxidantii actioneaza atat impotriva stresului oxidativ, cat si a bolilor care pot contribui la imbatranirea creierului si la boli precum Parkinson, Alzheimer si boala Huntington.

Rezultatele mai multor studii au condus la concluzia ca unii dintre antioxidantii din afine se acumuleaza in creier si ajuta la imbunatatirea comunicarii intre celulele sale .

Incercati sa le adaugati la cereale pentru micul dejun sau sa le adaugati la sucuri naturale.

Pe scurt: afinele sunt pline de antioxidanti care pot intarzia imbatranirea creierului si imbunatati memoria.

Curcuma (turmeric)

Curcuma sau turmeric – un condiment galben intens – este un ingredient cheie daca doriti mancare aromata si are o serie de beneficii pentru creier .

Curcumina, ingredientul activ din curcuma, s-a dovedit ca traverseaza bariera fiziologica care exista intre sistemul sanguin si sistemul nervos central. Aceasta inseamna ca poate intra direct in creier si poate ajuta celulele creierului.

Curcuma este un puternic compus antioxidant si antiinflamator care are urmatoarele beneficii pentru creier:

  • Poate imbunatati memoria : curcumina poate ajuta la imbunatatirea memoriei la persoanele cu Alzheimer si poate ajuta la curatarea placilor amiloide – care sunt semnul distinctiv al acestei boli;
  • Amelioreaza depresia : stimuleaza serotonina si dopamina, ceea ce imbunatateste starea de spirit. Un studiu arata ca curcumina a ameliorat simptomele depresiei la fel de intens ca un antidepresiv in sase saptamani;
  • Ajuta la cresterea noilor celule cerebrale : curcumina stimuleaza un tip de hormon de crestere care ajuta la dezvoltarea celulelor creierului si poate ajuta, de asemenea, la intarzierea declinului mental legat de varsta.

Pentru a profita de avantajele turmericului, incercati sa gatiti cu pudra de curry, adaugand turmeric la feluri de mancare sau puteti chiar sa incercati sa beti ceaiuri, cafea si alte bauturi in care sa adaugati acest ingredient.

Pe scurt: curcuma este un ingredient de impact, cu multe beneficii antiinflamatorii si antioxidante care ajuta creierul; poate reduce simptomele depresiei si ale bolii Alzheimer .

Broccoli

Broccoli este plin de compusi puternici, inclusiv antioxidanti. De asemenea, este foarte bogat in vitamina K, oferind un procent ridicat din aportul zilnic recomandat, daca este consumat zilnic, cel putin o portie de castron mic, echivalentul a 91 de grame.

Aceasta vitamina K liposolubila este esentiala pentru formarea sfingolipidelor – un tip de grasime care se acumuleaza in celulele creierului.

Studiile au aratat o legatura stransa intre aportul mai mare de vitamina K si o memorie mai buna.

Pe langa vitamina K, broccoli contine o serie de compusi care ii permit sa genereze efecte antiinflamatorii si antioxidante , care pot ajuta la protejarea creierului .

Pe scurt: broccoli are un numar de compusi care au antioxidante si anti-inflamatorii efecte puternice, in mare parte datorita concentratiei semnificative de vitamina K .

Semintele de dovleac

Semintele de dovleac sunt bogate in antioxidanti puternici care protejeaza corpul si creierul de deteriorarea radicalilor liberi. Sunt, de asemenea, o sursa excelenta de magneziu, fier, zinc si cupru. Toti acesti nutrienti sunt importanti pentru creier:

  • Zinc : acest element este esential pentru semnalele nervoase. Deficienta sau lipsa de zinc poate provoca multe afectiuni neurologice, inclusiv boala Alzheimer, depresia si boala Parkinson;
  • Magneziu : magneziul este, de asemenea, esential pentru invatare si mai ales pentru memorie in general. Nivelurile scazute de magneziu pot provoca multe boli neurologice, inclusiv migrene, depresie si epilepsie;
  • Cupru : creierul foloseste in general cupru pentru a ajuta la controlul semnalelor nervoase. Si cand nivelurile de cupru sunt scazute, exista un risc mai mare de tulburari precum Alzheimer;
  • Fier : deficitul de fier poate fi caracterizat prin ceata cerebrala si tulburari ale functiei creierului.

Pe scurt: semintele de dovleac sunt bogate in multi micronutrienti importanti pentru functia creierului, inclusiv cupru, fier, magneziu si zinc .

Ciocolata neagra

Ciocolata neagra contine compusi stimulatori ai creierului, inclusiv flavonoide, cofeina si antioxidanti.

Flavonoidele sunt compusi vegetali care coloreaza plantele in nuante vii si intense. Cele din ciocolata se aduna in zonele creierului care se ocupa de functiile de memorare si invatare. Cercetatorii spun ca acesti compusi pot spori memoria si, de asemenea, pot ajuta la incetinirea declinului mental legat de varsta.

Intr-un studiu care a inclus peste 900 de persoane, cei care au consumat ciocolata mai frecvent s-au comportat mai bine intr-o serie de sarcini mentale, inclusiv unele care implica memorie, decat cei care au consumat-o rar.

Ciocolata este, de asemenea, un stimulent legitim al dispozitiei, potrivit cercetarilor.

Un studiu a constatat ca participantii care au mancat ciocolata au experimentat sentimente pozitive crescute si aroma delicioasa a ciocolatei i-a facut pe oameni fericiti.

Cautati acea ciocolata neagra care are o concentratie mare de cacao (90% cacao) si mai putin zahar.

Pe scurt: flavonoidele de ciocolata pot ajuta la protejarea creierului. Studiile au sugerat ca consumul de ciocolata ar putea imbunatati atat memoria, cat si starea de spirit .

Nuci pentru o memrie mai buna

Cercetarile au aratat ca consumul de nuci poate imbunatati sanatatea inimii, iar o inima sanatoasa este, de asemenea, legata de un creier sanatos .

Un studiu amplu a constatat, de asemenea, ca persoanele care consumau regulat nuci timp de cativa ani aveau o memorie mai clara in comparatie cu cei care nu consumau nuci.

Mai multi nutrienti din nuci, cum ar fi grasimile sanatoase, antioxidantii si vitamina E , pot explica beneficiile pe care nucile le ofera creierului si, astfel, sanatatii acestuia.

Vitamina E protejeaza membranele celulare de deteriorarea radicalilor liberi , ajutand la incetinirea declinului mental.

Nucile pot avea un beneficiu suplimentar, deoarece livreaza si acizi grasi omega-3 .

Pe scurt: nucile contin o serie de substante nutritive care stimuleaza creierul, inclusiv vitamina E, grasimi sanatoase si compusi vegetali .

Portocale pentru memorie

O persoana poate obtine toata doza de vitamina C de care are nevoie intr-o zi, doar consumand o portocala de dimensiuni medii.

Vitamina C este un factor cheie in prevenirea declinului mental, motiv pentru care ar trebui sa luati in considerare beneficiile acestui fruct.

Daca mancati suficiente alimente bogate in vitamina C, acest lucru va poate proteja de declinul mental legat de varsta.

Vitamina C este un puternic antioxidant care ajuta la combaterea radicalilor liberi care pot deteriora celulele creierului. In plus, sustine sanatatea creierului pe masura ce imbatranesti .

Pe scurt: portocalele si alte alimente bogate in vitamina C va pot ajuta sa va protejati creierul de deteriorarea radicalilor liberi .

Oua

Ouale sunt o sursa buna de substante nutritive legate de sanatatea creierului, inclusiv vitaminele B6 si B12 , acidul folic si colina . Colina este un micronutrient important pe care organismul il foloseste pentru a genera acetilcolina , care este un neurotransmitator important pentru ajustarea dispozitiei si a memoriei .

Consumul mai mare de colina ajuta memoria si functiile mentale.

Consumul de oua este o modalitate usoara de a obtine colina, avand in vedere ca galbenusurile sunt printre cele mai concentrate surse ale acestui nutrient. Un singur galbenus de ou contine 112 mg de colina .

Mai mult, vitaminele B au multe roluri in sanatatea creierului. Acestea pot ajuta la incetinirea progresului declinului mental la varstnici.

De asemenea, lipsa vitaminei B12 si a acidului folic a fost legata de depresie .

Suplimentele cu acid folic pot ajuta la minimizarea declinului mental legat de varsta, iar B12 este implicat in sintetizarea substantelor chimice din creier si reglarea nivelului de zahar din creier .

Pe scurt: ouale sunt o sursa bogata de mai multe vitamine B si colina, care sunt importante pentru buna functionare si dezvoltare a creierului, precum si pentru controlul dispozitiei .

Alte alimente care ajuta memoria:

  • Piper
  • kiwi
  • Rosii
  • Capsune
  • Varza
  • Seminte de in
  • Chia
  • Spanac
  • Avocado
  • Banane.

Intestinul si creierul sunt legate intrinsec, deci orice mancati sau beti poate afecta creierul. Sistemul digestiv este responsabil nu numai pentru buna functionare a corpului, ci ofera si creierului nutrienti cheie din alimente.
Astfel, toate aceste alimente duc la producerea de substante cheie care intra in creier si au un impact semnificativ asupra memoriei si functiei cognitive.

(Visited 1.151 times, 1 visits today)
  •  
  • 1
  •  
  •  

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *