De ce sistemul digestiv nu functioneaza corect si cum sa il remediati

Daca ti-a placut acest articol, apreciaza-l cu un share!
  • 72
  •  
  • 1
  •  
    73
    Shares

Sistemul digestiv joaca un rol major in sanatatea generala a corpului. Digestia slaba sau lenta este deosebit de frecventa in societatea occidentala si a devenit parte a rutinei zilnice pentru multi dintre noi, dar in stare normala nu ar trebui sa apara deloc. Este posibil ca alimentele sa nu fie digerate corect daca suferiti de gastropareza, stres sau deficit de enzime. Unele dintre simptomele comune ale unei digestii slabe sunt durerile abdominale si balonarea, intestinul iritabil si constipatia.

In cat timp se digera mancarea?

Potrivit medicilor de la Clinica Mayo , timpul de digestie variaza de la o persoana la alta, dar in medie este nevoie de 53 de ore pentru ca alimentele sa fie complet digerate. Aceasta se mai numeste si timpul de tranzit gastrointestinal (GITT), care este timpul de la consumul unei mese pana la eliminarea in scaun.

Dupa ce mancati o masa, dureaza sase pana la opt ore pana cand mancarea va trece prin stomac si intestinul subtire.

Timpul mediu de tranzit prin intestinul gros (colon) se numeste tranzit intarziat al colonului si este in medie de 40 de ore. Dar intervalul sanatos de tranzit al colonului este conform studiilor de 10-59 de ore.

Cauze pentru care ai probleme cu sistemul digestiv

1. Gastropareza determina digestia lenta

Potrivit NHS , gastropareza este o problema digestiva cronica care determina o digestie lenta. Daca suferiti de gastropareza, mancarea va sta in stomac mai mult timp decat de obicei, deoarece va trece prin stomac mai incet decat de obicei.

Gastropareza are loc ca urmare a unei probleme cu nervii si muschii care controleaza golirea stomacului. Acest lucru face ca stomacul sa-si goleasca mult mai mult continutul, astfel incat alimentele sa stea in stomac mult mai mult decat de obicei.

Unele dintre simptomele gastroparezei includ pierderea poftei de mancare, arsuri la stomac, sangerari abdominale, spasme stomacale, dureri abdominale superioare si pierderea in greutate.

2. Stresul poate creste timpul de digestie

Ati putea fi surprins, dar stresul poate determina alimentele sa stea mai mult in stomac si poate provoca, de asemenea, o digestie slaba.

Nu aveti nevoie de un medic pentru a sti ca stresul joaca un rol major in sanatatea intestinului nostru.

Studiile au constatat ca modificarile biochimice care apar atunci cand suntem stresati au un impact semnificativ si imediat asupra functiei intestinale si pot afecta digestia alimentelor.

Cand creierul se simte foarte stresat, elibereaza diferiti hormoni (cum ar fi cortizolul) care provoaca modificari ale sistemului digestiv pe termen scurt, cum ar fi lipsa poftei de mancare, arsuri la stomac, greata, diaree si dureri de stomac. Pe termen lung, stresul prelungit poate agrava bolile cronice, cum ar fi sindromul intestinului iritabil (IBS) si arsurile la stomac.

Stresul nu afecteaza doar bolile cronice existente, dar poate duce si la dezvoltarea unei varietati de boli gastro-intestinale, cum ar fi boala de reflux gastroesofagian (GERD), boala ulcerului peptic, boala inflamatorie a intestinului (IBD) si chiar alergiile alimentare.

Stresul poate provoca inflamarea sistemului gastro-intestinal si va face mai susceptibil la infectie.

Un stil de viata sanatos ar trebui sa includa tehnici de reducere a stresului care va vor imbunatati nu numai sistemul digestiv, ci si bunastarea generala.

3. Deficitul de enzime poate determina alimentele sa nu fie digerate corect

Daca aveti deficit de enzime, alimentele nu vor fi digerate corect.

Exista multi factori care pot afecta capacitatea corpului tau de a produce un nivel enzimatic suficient de ridicat pentru a mentine o sanatate buna.

Acestea pot fi: dieta nesanatoasa, poluarea aerului, stres emotional, lipsa somnului si multe altele. Deficitul de enzime este radacina multor probleme de digestie din societatea noastra.

Enzimele digestive, care sunt produse in principal in pancreas, va ajuta sa descompuneti alimentele in substante nutritive, astfel incat organismul sa le poata absorbi.

Deficitul de enzime are ca rezultat o digestie slaba sau intarziata si o absorbtie slaba a nutrientilor. Deficitul de enzime va afecteaza negativ sistemul digestiv si poate provoca o varietate de probleme gastrointestinale, inclusiv: constipatie, balonare, crampe si arsuri la stomac.

Obtinem multe enzime din alimentele pe care le consumam, in special alimentele crude care ajuta direct la procesul nostru digestiv.

Pentru a mentine un nivel enzimatic sanatos, este important sa consumati alimente crude bogate in enzime. Consumul acestora le ajuta organismului sa-si produca propriile enzime si reduce povara corpului pentru a produce enzimele de care are nevoie.

4. Deficitul de magneziu poate cauza o digestie slaba

Este posibil ca alimentele pe care le consumati sa nu fie digerate corect daca suferiti de deficit de magneziu.

Deficitul de magneziu cauzeaza, printre multe alte lucruri, constipatie si tulburari legate de digestie, inclusiv digestie slaba.

Corpul dumneavoastra foloseste magneziu pentru a ajuta la procesul de digestie. Fara magneziu, corpul tau nu poate digera corect alimentele, deoarece activeaza enzime care lasa organismul sa digere si sa descompuna alimentele in bucati mai mici pentru energie. De asemenea, magneziul lucreaza pentru a produce si transporta energie in timpul digestiei.

Este posibil sa nu obtineti suficient magneziu in dieta dumneavoastra. A avea cantitatea potrivita de magneziu in corpul dvs. este important pentru sistemul digestiv si sanatatea generala.

Asigurati-va ca includeti alimente bogate in magneziu, precum legume cu frunze verzi inchise, nuci, seminte, cereale integrale, fasole, linte, avocado, banane si fructe uscate.

Magneziul este, de asemenea, disponibil ca supliment, dar nu trebuie sa luati supliment de magneziu fara aprobarea medicului, deoarece poate interfera cu medicamentele actuale pe care le luati.

5. Dezechilibrul florei intestinale afecteaza digestia alimentelor

Tractul nostru intestinal este plin de diverse specii de bacterii si drojdii care ajuta digestia. Aceasta bacterie buna ucide infectiile daunatoare si patogene, precum si contribuie la producerea multor vitamine si alte substante chimice necesare pentru sanatatea noastra.

Aceste organisme care traiesc in intestinele noastre se numesc flora intestinala. Atunci cand flora buna sau prietenoasa lipseste sau este in concentratie scazuta, aceasta permite
altor agenti patogeni daunatori sa se inmulteasca in intestin. Acest lucru afecteaza digestia alimentelor si poate provoca multe alte simptome, deoarece agentii patogeni creeaza toxine care sunt absorbite in organism.

Cauzele dezechilibrului florei intestinale pot fi cauzate de boli, dieta necorespunzatoare, utilizare de antibiotice, alte medicamente, produse chimice alimentare si multe altele.

In aceste cazuri, va recomandam sa luati probiotice. Puteti consulta articolul meu despre beneficiile probiotice pentru sanatate .

6. Toxicitatea metalelor grele si digestia slaba

Prezenta metalelor toxice, precum prea mult mercur, aluminiu, cadmiu, arsenic, plumb si nichel, are un efect daunator asupra florei intestinale pentru unii oameni.

Aceste metale inunda mediul inconjurator si pot fi gasite in vase, produse de curatat pentru uz casnic, produse cosmetice, poluarea aerului, insecticide, erbicide si fumatul care provoaca otravirea cu cadmiu. Ne invadeaza corpul si cauzeaza sau contribuie la o lunga lista de boli.

Pentru a ajuta la combaterea toxicitatii metalelor grele, puteti folosi argila pentru a va dezintoxica corpul sau puteti consuma alimente bogate in fibre de pectina (cum ar fi merele). Aceste fibre leaga colesterolul si metalele grele pentru a curata sangele si intestinele.

Cilantro sau coriandru va pot ajuta, de asemenea , sa scapati de mercur si alte metale grele care ajung in fluxul sanguin.

Clorofila este culoarea verde a frunzelor verzi, fructelor si legumelor. Dar nu este doar un pigment – se poate lega de toxine si radicali liberi si ii transforma in materiale neutre.

Studiile au aratat ca clorofila ajuta la curatarea metalelor grele care tind sa se acumuleze in corpul nostru in diferite locuri si au proprietati anti-cancer care afecteaza in mod specific ficatul. Cititi mai multe despre aceasta in articolul meu despre clorofila Clorofila (lichida, pudra, tablete) – Beneficii pentru sanatate.

De asemenea, s-a demonstrat ca alga verde chlorella ajuta la eliminarea metalelor grele, cum ar fi cadmiul si mercurul, pesticidele si poluantii industriali din organism, ajutand astfel la detoxifierea acestuia.

De asemenea, puteti pregati infuzie din plante din flori de trifoi rosu care curata, de asemenea, metalele grele si toxicitatea chimica, inclusiv cele cauzate de utilizarea medicamentelor. 

(Visited 595 times, 1 visits today)

Daca ti-a placut acest articol, apreciaza-l cu un share!
  • 72
  •  
  • 1
  •  
    73
    Shares

Lasă un răspuns

Specify Twitter Consumer Key and Secret in the Super Socializer > Social Login section in the admin panel for Twitter Login to work

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *