NutritieRetete

Cum se folosesc semintele de chia pentru slabit?

Daca ti-a placut acest articol, apreciaza-l cu un share!

Semintele de chia, semintele minuscule, albe si negre, sunt peste tot pe retelele sociale pentru nenumaratele lor beneficii. Aceste seminte mici, adaugate in orice, de la budinci la smoothie-uri, provin de la o planta cu flori din familia mentei numita Salvia Hispanica.

Includerea semintelor de chia in dieta ta poate fi un pas catre pierderea in greutate. Si nu este un secret de ce sunt atat de populare pentru slabit. Fibrele si proteinele insolubile ale semintelor de chia te fac sa te simti satul si plin. Dar, cu aproape 11 grame de fibre per portie, semintele de chia ar putea fi piesa lipsa din puzzle-ul tau de pierdere in greutate. 

Semintele de chia sunt bune pentru slabit

Semintele de chia pot fi o completare excelenta la dieta ta de slabire. Si cu un motiv intemeiat. Dar intrebarea este cum va sustin semintele de chia eforturile de slabire? Unul, fibrele din semintele de chia ar putea ajuta, fara indoiala.

Un studiu arata ca aportul de fibre alimentare, independent de aportul caloric si de macronutrienti, promoveaza pierderea in greutate. In plus, toate acele fibre din semintele de chia, in jur de 34,4 grame per portie de 100 de grame , pot ajuta la cresterea satietatii. In plus, poate preveni foamea, deoarece semintele de chia bogate in fibre dureaza mai mult pentru a fi digerate.

In al doilea rand, semintele de chia sunt, de asemenea, o sursa buna de proteine. Alimentele bogate in proteine, cum ar fi semintele de chia, ofera o digestie lenta, mentinandu-va saturati si pot preveni supraalimentarea. Prin urmare, fibrele si proteinele din semintele de chia creeaza o senzatie de mai putina foame, mai multa satietate si mai putina pofta de alimente cu zahar. In cele din urma, semintele de chia va ajuta sa va satisfaceti deficitul caloric.

Amintiti-va, adaugarea de seminte de chia in dieta sau doar consumul de seminte de chia nu va duce la pierderea in greutate. Semintele de chia te pot ajuta sa slabesti doar atunci cand sunt combinate cu exercitii fizice regulate si o alimentatie sanatoasa si atenta. Asta inseamna, de asemenea, ca semintele de chia nu sunt un catalizator pentru pierderea dramatica in greutate. In loc sa va simtiti fixat pe alimente individuale si „ar trebui” sau „nu ar trebui” sa mananci, imbunatatiti-va modelele generale de alimentatie. 

Nota

Semintele de chia pot ajuta la reducerea poftelor sau pot va ajuta sa mancati mai putin in cursul zilei. De asemenea, fibrele si proteinele favorizeaza mai putina foame si satietate, ceea ce poate ajuta la reducerea aportului de calorii. Dar amintiti-va ca semintele de chia nu sunt o bagheta magica pentru slabit. De asemenea, ar trebui sa acordati atentie dietei generale si rutinei de exercitii fizice.

Modalitati de a manca seminte de chia pentru slabit

Expertii in fitness si influencer numesc apa cu seminte de chia o potiune magica de slabit. Pentru inceput, nu exista un raport stabilit intre apa si seminte de chia. Daca doriti sa pregatiti apa cu seminte de chia, inmuiati o lingura de seminte intr-un pahar cu apa.

Nutritionistii sugereaza sa inmuiati semintele de chia in apa pana cand ajung la o consistenta asemanatoare cu tapioca sau timp de minim 30 de minute. Avand in vedere asta, unii s-ar putea sa nu fie in ideea de a bea seminte de chia. Dar apoi, le puteti adauga si in smoothie-uri si deasupra salatelor sau puteti pregati o budinca de seminte de chia sau o clatita. 

Daca nu apa, atunci poti face sa bei semintele de chia amestecand semintele in tipul tau preferat de lapte si pastrandu-l peste noapte. Pentru beneficii suplimentare de pierdere in greutate, incercati sa alegeti alternative de lapte fara lactoza. Cu toate acestea, asigurati-va ca nu adaugati indulcitori si toppinguri bogate in calorii. Asadar, daca mananci un castron cu seminte de chia la micul dejun, amesteca cateva felii de mere si banane. 

Semintele de chia au o aroma blanda. Asa ca le puteti adauga la mai multe preparate fara sa va faceti griji cu privire la variatiile uimitoare de aroma. Pentru o alternativa cu continut scazut de calorii, schimba semintele de chia cu faina din retetele tale de patiserie. Puteti cumpara seminte de chia premacinate sau le puteti macina intr-un blender pana devin pudrate pentru a le folosi in retete de prajituri, prajituri sau clatite.  

Nota

Daca sunteti intr-o calatorie de slabire si cautati tot timpul gustari sanatoase, semintele de chia pot fi un plus bun. Puteti amesteca semintele de chia in apa, salate, smoothie, budinca, lapte, amestec de clatite si un bol de fulgi de ovaz. Bautul zilnic de un pahar de apa cu seminte de chia, de preferinta dimineata, poate fi un supliment sanatos pentru dieta ta de slabire.

Retete cu seminte de chia de incercat

Budinca din seminte de chia

Portii: 2

Timp de preparare: 10 minute (Timpul de pregatire nu include timpul suplimentar de refrigerare)

Ingrediente

  • Lapte de cocos sau migdale: 2 cani
  • Seminte de chia: 6 linguri 
  • Scortisoara: 1 lingurita
  • Sare de mare: un praf 
  • Afine sau nuci tocate pentru topping

Mod de preparare

  • Se toarna laptele intr-un borcan. Adaugati semintele de chia, scortisoara si sare. 
  • Acoperiti cu capacul si agitati bine pentru a se combina. 
  • Da-l la frigider cateva ore, apoi amesteca-l bine pentru a scapa eventualele cocoloase. 
  • Dati la frigider pentru 12 pana la 18 ore pentru ca budinca sa se intareasca.
  • Serviti cu fructe, nuci sau orice topping preferat.

Smoothie cu seminte de chia si fructe de padure

Portii: 1

Timp de preparare: 5 minute

Ingrediente

  • Fructe de padure congelate la alegere: 1 cana
  • Lapte neindulcit la alegere: 1 cana
  • Iaurt fara arome: 1/4 cana
  • Seminte de chia: 1 lingura

Mod de preparare

  • Adaugati toate ingredientele intr-un blender. Se amesteca pana la omogenizare.
  • Se toarna in cani si se bucura imediat!

Inghetata cu seminte de chia cu capsuni

Portii: 10

Timp de preparare: 10 minute

Ingrediente

  • Capsuni congelate: 3 cani
  • Lapte de migdale: 1/2 cana
  • Seminte de chia: 1/4 cana

Mod de preparare

  • Amestecati toate ingredientele.
  • Se toarna intr-o forma de inghetata.
  • Congelati si bucurati-va!

Lucruri la care sa fii atent

Atata timp cat cineva este atent la portii, semintele de chia pot fi un adaos nutritiv excelent la dieta. Cu toate acestea, consumul prea multor dintre ele poate avea efecte contraproductive. Exista un motiv pentru care dimensiunea portiei de seminte de chia are o limita de doua linguri.

Consumul excesiv de seminte de chia provoaca o crestere brusca drastica a fibrelor, ceea ce duce la probleme gastrice precum balonare si diaree. Daca dieta ta este saraca in fibre, creste treptat aportul de seminte de chia. Verificati posibilitatea aparitiei alergenilor din seminte de chia. Desi rara, alergia la seminte de chia poate declansa simptome sau poate provoca o reactie.

Consumul de alimente care favorizeaza satietatea nu este o problema, dar acestea nu ar trebui sa inlocuiasca alte alimente din dieta ta. De exemplu, atunci cand mananci seminte de chia, concentreaza-te pe alte combinatii nutritive. In cele din urma, totusi, contactati nutritionistul daca sunteti ingrijorat de consumul dvs.

Cuvant final

Semintele mici, dar puternice, de chia ofera cantitati impresionante de fibre alimentare si proteine, facandu-le un aliment puternic, prietenos cu silueta. In plus, natura eliminatoare de foame a semintelor de chia va ajuta sa controlati pofta si dimensiunea portiilor.

Daca vrei sa slabesti este posibil sa vrei sa citesti si Cele mai bune 6 sfaturi de slabit pentru femei

Visited 828 times, 1 visit(s) today

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *