Cum sa scapi de cea mai periculoasa grasime abdominala? Metode care reduc grasimea viscerala

  • 53
  • 1
  •  
  •  

Grasimea viscerala este stratul de grasime gasit in cavitatea abdominala, intre organele interne. Corpul uman are nevoie de o cantitate mica, dar daca se acumuleaza in exces, riscul de diabet de tip 2, boli de inima si chiar cancer creste dramatic. Grasimea viscerala acumulata este cel mai periculos tip de grasime abdominala. 

Cei nascuti cu o forma de mar sunt predispusi genetic sa se ingraseze aici, dar nu doar ereditatea conteaza. Cantitatile excesive de grasime viscerala sunt indicate printr-un abdomen proeminent, bombat si o talie groasa. In timp ce stratul de grasime subcutanat este moale si usor de ciupit, stratul visceral este mai adanc decat acesta si face abdomenul sa arate tare si rotund.

Cea mai mare problema nu este aparitia grasimii abdominale. Stratul de grasime nu numai ca stocheaza energie, dar produce si hormoni si substante inflamatorii, care favorizeaza depozitele vasculare. Substantele produse de grasimea viscerala sunt transportate de sistemul vascular la ficat de la intestine, pancreas si bila, unde duce la ficat gras, rezistenta la insulina si apoi la dezvoltarea diabetului. 

In continuare cititi cum sa scapati de kilogramele in plus periculoase.

Dieta pentru reducerea grasimilor viscerale

Dietele cu continut scazut de carbohidrati sunt cele mai eficiente in reducerea grasimilor viscerale. O comparatie a unui studiu din Alabama , de exemplu, a constatat ca, in opt saptamani, dintre cele 69 de femei si barbati supraponderali care au participat la dieta cu continut scazut de carbohidrati, s-a pierdut cu 10% mai mult grasime viscerala decat cei care au primit o dieta cu continut scazut de grasimi. Grupul care restrictioneaza consumul de carbohidrati a pierdut, de asemenea, cu 4,4% mai mult. 

Una dintre cele mai cunoscute dintre dietele care utilizeaza o limita de carbohidrati este  dieta ketogenica , care prescrie reguli foarte stricte pentru a induce o stare de cetoza in care organismul nu foloseste carbohidratii ca sursa primara de energie, ci grasimile. Eficacitatea unei diete ketogenice este confirmata , printre altele, de acest studiu american .

Miscare impotriva grasimii viscerale

Dintre tipurile de exercitii, aerobicul are o eficacitate remarcabila impotriva grasimilor viscerale. Antrenamentele de intensitate medie sau mare sunt o completare excelenta pentru o dieta bine aleasa. Efectul este deja spectaculos chiar daca reusesti sa incorporezi exercitii aerobice in celelalte antrenamente de doua sau de trei ori pe saptamana.

Metode dovedite stiintific ce reduc grasimea viscerala

In plus fata de reproiectarea dietei si a planului de exercitii, cateva modificari minore pot ajuta la reducerea grasimilor viscerale.

  • Incercati sa introduceti mai multe fibre solubile. Un studiu realizat pe 1114 de participanti a constatat ca cresterea consumului zilnic de fibre cu 10 grame poate reduce grasimea viscerala cu 3,7%. 
  • Mai multe proteine. Un studiu militar din SUA cu 23.876 de adulti a  constatat ca aportul mai mare de proteine ​​a fost asociat cu un IMC mai scazut, niveluri mai scazute de colesterol HDL, circumferinta scazuta a soldului si o depunere mai mica de grasime viscerala.
  • Evitati produsele cu fructoza adaugata. Un studiu realizat de un grup de cercetare a analizat efectele inlocuirii fructozei rafinate din dieta lor cu amidon la 41 de copii, dar nu a modificat cantitatea de calorii pe care le-a ingerat. In doar zece zile, grasimea hepatica a fost redusa cu 3,4% si grasimea viscerala cu 10,6%.
  • Fiti moderat in consumul de alcool. Examinarea obiceiurilor a 8.603 de adulti coreeni a relevat ca cei care au baut alcool de mai multe ori au avut o circumferinta mai mare a taliei si mai multa grasime viscerala.
  • Somnul. Cercetatorii au urmat obiceiurile de somn a 293 de persoane timp de 6 ani , din care au descoperit ca cei care adorm regulat acumuleaza mai multe grasimi viscerale. Exista deja o diferenta semnificativa intre 6 ore si 7-8 ore de somn: cei care au odihnit mai putin cu 26% mai multe grasimi pe stomac.
  • Incorporeaza probiotice in dieta ta . Un studiu de 12 saptamani al bacteriilor apartinand familiei Lactobacillus, care a implicat 210 adulti japonezi , a aratat ca au fost capabili sa reduca prezenta grasimilor viscerale cu 8,5% in trei luni. Cu toate acestea, dupa ce probioticul nu a fost luat timp de o luna, starea initiala a fost restabilita.

Inainte de a incerca oricare dintre aceste metode, va recomandam sa solicitati sfatul medicului de familie.

(Visited 617 times, 3 visits today)
  • 53
  • 1
  •  
  •  

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *