Din ce cauza ai grasime abdominala si cum dai jos grasimea de pe burta

  • 39
  •  
  •  
  •  

Grasimea abdominala la barbati si femei poate provoca o serie de probleme cronice de sanatate. Unele dintre cele mai nesanatoase alimente care cauzeaza grasime abdominala includ alimente cu zahar, carbohidrati rafinati, grasimi trans si alcool. De asemenea, sedentarismul, stresul si lipsa somnului pot duce la grasime pe burta.

Slabitul este una dintre cele mai bune modalitati de a scapa de grasimea superioara a burtii. Aceasta inseamna ca alimentele care va ajuta sa pierdeti grasimea de pe burta trebuie sa fie sarace in calorii si grasimi trans, dar bogate in fibre. De asemenea, puteti evita cresterea grasimii abdominale prin exercitii fizice regulate si sa ramaneti activ.

In acest articol, veti afla ce cauzeaza grasimea abdominala. De asemenea, veti afla despre cele mai proaste alimente care cauzeaza cresterea in greutate in zona stomacului.

Ce este grasimea abdominala

Obezitatea abdominala sau grasimea abdominala este o acumulare de grasime in jurul stomacului, care are ca rezultat o circumferinta mai mare a taliei.

Medicii de la Clinica Mayo spun ca exista doua tipuri de grasimi care pot duce la o burta mare. Acestea sunt grasimi subcutanate si grasimi viscerale. ( 1 )

Grasimea subcutanata se gaseste in cel mai adanc strat al pielii si este necesara pentru energie, izolare si pentru a va proteja muschii. Desi nu aveti prea multa grasime subcutanata in jurul mijlocului, acest tip de grasime nu este la fel de periculos ca tesutul adipos visceral. ( 2 )

Grasimile viscerale care va fac sa aveti un stomac mare sunt periculoase pentru sanatatea dumneavoastra generala. Medicii spun ca grasimea viscerala se acumuleaza in jurul organelor si poate creste riscul aparitiei diferitelor boli cronice. ( 3 )

De ce este periculoasa grasimea abdominala

A avea o talie mai mare decat cea normala din cauza grasimii de pe burta va poate pune sanatatea in pericol provocand mai multe afectiuni.

Potrivit British Journal of Radiology , grasimea centrala afecteaza o serie de procese din organism care au un impact asupra sanatatii. Cresterea grasimii in jurul stomacului creste riscul de boli de inima, hipertensiune, diabet si cancer. ( 4 )

Unele studii arata ca obezitatea centrala tinde sa afecteze mai multi barbati decat femei. Atat varsta, cat si greutatea sunt factori care pot duce la acumularea de grasime abdominala cu riscurile asociate pentru sanatate. ( 4 )

Medicii de la Clinica Mayo spun ca grasimea abdominala la femei este frecventa dupa menopauza. O scadere a nivelului de estrogen poate duce la cresterea grasimii din burta, chiar daca nu va ingrasati. ( 5 )

Vestea buna este ca pierderea grasimii abdominale si a excesului de greutate va poate ajuta sa reduceti riscul de boli. Cercetatorii spun ca chiar si pierderea moderata in greutate poate ajuta la pierderea unei cantitati substantiale de grasime din zona burti. ( 6 )

Alimente care cauzeaza grasimea abdominala (cele mai nesanatoase alimente ce provoca abdominala)

Una dintre cele mai bune modalitati de a-ti pierde grasimea de pe burta este de a evita alimentele care cresc kilogramele din jurul taliei.

Ce alimente ar trebui sa evitati daca doriti sa pierdeti grasimea abdominala? Iata cativa dintre cei mai rai vinovati:

Alimentele zaharoase cauzeaza grasimea de pe burta

Consumul de zahar in bauturi si alimente are ca rezultat cresterea in greutate si o burta mai mare.

Journal of Nutrition rapoarteaza ca persoanele care consuma bauturi dulci in fiecare zi au, in medie, cu 10% mai multa grasime pe burta decat cei care evita bauturile carbogazoase cu zahar incarcat. ( 7 )

Alte studii privind efectele zaharului asupra obezitatii abdominale au constatat ca fructoza creste grasimea abdominala la adolescenti. Cantitatile mai mari de tesut moale visceral din stomac au crescut, de asemenea, riscul bolilor cardiovasculare. ( 8 )

De fapt, cercetarile indica faptul ca fructoza (un tip de zahar din plante) este mai rau pentru tine decat glucoza (un zahar simplu). Alimentele indulcite cu fructoza au avut tendinta de a provoca cresterea grasimii din burta mai mult decat indulcitorii de glucoza. ( 9 )

Multi oameni de stiinta spun ca reducerea aportului de zaharuri va poate ajuta sa reduceti riscul de obezitate, boli de inima si diabet. ( 10 )

Unul dintre pericolele pe care le pot provoca bauturile cu zahar este ca acestea contin o multime de calorii, dar nu te fac sa te simti satul. ( 11 )

Sucul de fructe poate fi o bautura cu zahar care determina cresterea grasimii abdominale

Chiar si alimentele aparent sanatoase, cum ar fi sucul de fructe, pot contine suficient zahar pentru a provoca grasime abdominala.

Potrivit datelor furnizate de Departamentul Agriculturii al Statelor Unite, 100 ml de suc de portocale crud contine 8,4 grame de zahar. Cu toate acestea, aceeasi cantitate de cola obisnuita contine 10,8 grame de zahar. ( 12 , 13 )

Spre deosebire de bauturile racoritoare produse in comert, sucul de fructe contine vitamine care sunt bune pentru dvs. Cu toate acestea, sucul de fructe este inca o bautura cu zahar care poate provoca grasime pe burta, desi este un aliment natural, deci ar trebui consumat cu moderare.

Grasimile trans cauzeaza cresterea in greutate si aparitia de colacei pe burta

Grasimile trans care se gasesc in alimente precum alimente prajite, margarina, produse de patiserie si unele produse congelate sunt unele dintre cele mai proaste alimente pentru grasimea abdominala.

American Heart Association spune ca grasimile trans se gasesc in cea mai mare parte in alimentele procesate. In afara de faptul ca grasimile trans sunt daunatoare pentru inima ta, ele au un impact negativ asupra sanatatii tale generale. ( 14 )

Cercetarile stiintifice indica faptul ca grasimile saturate si grasimile trans determina cresterea in greutate. ( 15 )

Un studiu de interventie care a implicat 52 de femei supraponderale a constatat ca cresterea aportului de grasimi trans a dus la cresterea grasimii corporale in jurul taliei. ( 16 )

Chirurgii au observat, de asemenea, ca persoanele obeze care sunt supuse unei interventii chirurgicale bariatrice au un procent mai mare de grasimi trans in jurul regiunii abdominale. ( 17 )

Este bine sa ne amintim ca nu toate grasimile sunt egale. In timp ce o cantitate mica de grasimi saturate este o parte necesara a unei diete echilibrate, grasimile trans trebuie evitate. De asemenea, unele studii indica faptul ca adaugarea de ulei de masline in dieta dvs. este mai buna pentru scaderea in greutate decat o dieta cu continut scazut de grasimi. ( 18 ) Mai mult, consumul de ulei de masline are multe beneficii pentru inima ta. ( 19 )

Prea mult alcool poate provoca grasime abdominala

A consuma prea mult alcool poate fi un motiv pentru care burta ta este atat de mare.

Exista unele dovezi ca cantitatile moderate de vin rosu au unele beneficii pentru inima. ( 20 ) Cu toate acestea, un consum prea mare de alcool poate duce la deteriorarea organelor si la inflamatia cronica. ( 21 )

Alcoolul contine, de asemenea, o multime de calorii care pot duce la cresterea in greutate. Exista, de asemenea, unele dovezi ca cresterea in greutate din alcool tinde sa se acumuleze in jurul stomacului. Acesta este unul dintre motivele termenului „burta de bere”. ( 22 )

Dietele cu continut scazut de proteine ​​pot avea ca rezultat cresterea grasimii pe burta

O modalitate de a ajuta la prevenirea cresterii in greutate este sa obtineti suficiente proteine ​​in dieta dumneavoastra.

Proteinele sunt esentiale pentru a pierde in greutate, deoarece va ajuta sa va simtiti mai plin mai mult timp. Unele studii arata ca cresterea proteinelor cu 15% in dieta dvs. poate ajuta la scaderea aportului de calorii. Acest lucru are, de asemenea, un efect benefic asupra hormonilor care sunt conectati la grasimea corporala si obezitate. ( 23 )

Proteinele contin, de asemenea, multi aminoacizi esentiali pentru o sanatate buna. Cercetatorii au descoperit, de asemenea, ca consumul de proteine ​​de inalta calitate ajuta la reducerea grasimii abdominale. ( 24 )

Un studiu de cohorta care a implicat peste 42.000 de barbati si femei pe o perioada de 5 ani a constatat ca aportul ridicat de proteine ​​a fost direct legat de circumferintele taliei inferioare. ( 25 )

Alimentele sanatoase bogate in proteine ​​includ piept de pui, ovaz, broccoli si migdale. De asemenea, puteti afla de ce consumul de oua este foarte sanatos pentru dvs. si va poate ajuta chiar sa reduceti cresterea in greutate din acest articol Beneficiile consumului de oua pentru sanatate

Carbohidrati procesati si rafinati

Pentru a evita cresterea in greutate in jurul burtii, este important sa va restrictionati consumul de carbohidrati nesanatosi.

Cele mai proaste carbohidrati de consumat daca doriti sa scapati de grasimea abdominala sunt carbohidratii simpli. Acestea sunt alimente precum painea alba, pastele, produsele de patiserie si zaharul.

Cercetatorii din 2015 au descoperit ca consumul de carbohidrati rafinati determina o crestere a grasimii abdominale. Alimentele bogate in carbohidrati afecteaza, de asemenea, hormonii foamei si va pot lasa sa simtiti foame dupa ce ati mancat. In cele din urma, acest lucru poate duce la o crestere mai mare in greutate, in special in jurul mijlocului. ( 26 )

Alte studii au aratat ca consumul prea multor carbohidrati prelucrati are mai multe implicatii asupra sanatatii decat doar un stomac gras. Dietele bogate in carbohidrati rafinati si sarace in micronutrienti pot duce la inflamatii cronice. ( 27 )

Cu toate acestea, este bine sa ne amintim ca nu toti carbohidratii sunt nesanatosa . Alimentele bogate in carbohidrati si fibre complexe contin vitamine si minerale si sunt bune pentru a va mentine digestia sanatoasa.

Alimentele cu continut scazut de fibre pot ingrasa si creste grasimea in jurul taliei

Daca doriti sa pierdeti grasimea abdominala, ar trebui sa mancati alimente bogate in fibre.

American Journal of Clinical Nutrition spune ca reducerea consumului de cereale rafinate pot ajuta in reducerea cresterii grasimii abdominale. Trecerea la alimente din cereale integrale a condus la acumularea mai putina grasime in jurul zonei stomacului. ( 28 )

Potrivit jurnalului Obezity , cresterea fibrelor in dieta dvs., precum si cresterea exercitiilor fizice ajuta la pierderea grasimii pe burta pe termen lung. ( 29 )

Alte cauze ale grasimii abdominale

Desi exista multe alimente nesanatoase care cauzeaza excesul de grasime abdominala si iti fac burta mare, exista si alte motive pentru excesul de grasime abdominala.

Stresul poate cauza grasimea abdominala la barbati si femei

Unul dintre motivele pentru care stomacul este prea mare este daca va confruntati cu mult stres emotional sau psihologic.

Studiile stiintifice au descoperit o legatura directa intre stres si acumularea de grasime abdominala. Stresul poate fi periculos, deoarece poate provoca o crestere atat a grasimii viscerale, cat si a grasimii subcutanate din jurul abdomenului. ( 31 )

Stresul determina eliberarea unui hormon numit cortizol. Un studiu a constatat ca stresul poate determina barbatii sa castige grasime pe burta datorita cresterii nivelului de cortizol. ( 32 )

Somnul insuficient cauzeaza excesul de grasime pe burta

Privarea de somn ar putea fi un motiv pentru excesul de grasime abdominala.

Multe studii indica faptul ca lipsa somnului poate determina cresterea in greutate la persoanele de orice varsta si sex.

Un studiu care a implicat peste 68.000 de femei pe o perioada de 16 ani a constatat ca femeile care dormeau mai putin de 5 ore pe noapte au inregistrat o crestere mai mare in greutate. Oamenii de stiinta au ajuns la concluzia ca lipsa somnului este legata de cresterea in greutate viitoare a femeilor. ( 34 )

Alte studii au aratat ca persoanele in varsta care dorm mai putin de 5 ore pe noapte au mai multe grasimi abdominale decat persoanele in varsta similara care dorm timp de 8 sau 9 ore. ( 35 )

Un studiu din SUA a constatat ca lipsa de somn a fost un motiv pentru cresterea grasimii abdominale nesanatoase la persoanele cu varsta sub 40 de ani. ( 36 )

Excesul de greutate abdominala poate duce si la apnee in somn, care poate provoca modificari metabolice care exacerbeaza cresterea in greutate. Acest lucru poate face dificila pierderea in greutate si poate contribui la complicatiile asociate obezitatii. ( 37 )

Fumat

Fumatul nu este doar rau pentru starea generala de sanatate, ci va determina si cresterea in greutate in jurul stomacului.

Un studiu de observatie a constatat ca fumatul tinde sa provoace acumularea de grasime in jurul regiunii abdominale. Oamenii de stiinta au raportat ca fumatul nu provoaca pierderea in greutate, ci afecteaza distributia grasimilor in organism. Acesta este motivul pentru care fumatorii tind sa aiba o burta mai mare decat nefumatorii. ( 38 )

Unele studii indica faptul ca fumatorii de sex masculin prezinta un risc mai mare de obezitate abdominala decat fumatorii de sex feminin. ( 39 ) Cu toate acestea, alte studii au constatat ca atat barbatii, cat si femeile care fumeaza tind sa aiba talie mai mare decat persoanele care nu fumeaza. ( 40 )

Menopauza poate determina ca femeile sa aiba grasime abdominala

Grasimea corporala din jurul taliei tinde sa creasca la femei dupa menopauza. La modificari nivelurile de hormoni crea o schimbare in distributia tesutului adipos din organism.

Un studiu de observatie pe o perioada de 4 ani a constatat ca la 40 de ani, femeile tind sa acumuleze grasime abdominala subcutanata. Cu toate acestea, in timpul si dupa menopauza, burta viscerala la femei devine mai mult o problema. Daca aceste cresteri ale grasimii abdominale nu sunt abordate, rezultatul poate fi o lupta cu obezitatea. ( 41 )

Un studiu pe 55 de femei obeze a constatat ca dupa menopauza, obezitatea centrala devine o problema majora de sanatate la femei. ( 42 )

Daca treci prin menopauza, poti afla despre unele dintre cele mai bune remedii Cele mai bune uleiuri esentiale pentru menopauza (conform studiilor).

Inactivitatea si lipsa exercitiilor fizice cauzeaza cresterea in greutate si grasime abdominala

Un stil de viata sedentar poate favoriza cresterea grasimii pe burta.

Cercetatorii au descoperit ca a nu face suficient exercitiu si a consuma prea multe calorii este legat de excesul de grasime pe burta. ( 30 )

O modalitate simpla de a creste exercitiile zilnice este sa mergeti mai mult

Genetica va poate predispune la obezitate abdominala

Unul dintre motivele pentru care este posibil sa aveti o crestere in greutate sunt genele.

Desi factori ai stilului de viata, cum ar fi dieta si exercitiile fizice, influenteaza foarte mult cresterea grasimii in burta, genetica joaca, de asemenea, un rol. Un studiu a constatat ca unii oameni sunt predispusi la obezitate si la complicatiile asociate acesteia. ( 43 )

Evitarea alimentelor care provoaca grasime abdominala si exercitiile fizice regulate va pot ajuta sa scapati de grasimea abdominala in mod natural.

Cum sa dai jos grasimea abdominala

Ce poti face pentru a arde grasimile care s-au acumulat in jurul burtii? Iata cateva dintre cele mai bune modalitati de a face fata obezitatii abdominale.

Faceti mai mult exercitiu pentru a scapa de grasimea abdominala

Una dintre cele mai bune modalitati de a-ti pierde rapid burta este de a-ti creste activitatea fizica zilnica.

Pierderea in greutate si arderea grasimilor abdominale necesita arderea mai multor calorii decat consumati. Cercetatorii au descoperit ca antrenamentul prin exercitii fizice ajuta la arderea grasimilor din jurul abdomenului. ( 44 )

Un studiu a constatat ca mersul pe jos timp de 70 de minute pe zi in 3 zile din saptamana a contribuit la prevenirea acumularii de grasime abdominala. Activitatea fizica crescuta a contribuit la reducerea atat a grasimii subcutanate, cat si a grasimii viscerale. ( 45 )

Bucurati-va de o dieta sanatoasa bine echilibrata

Efectuarea de modificari dietetice prin reducerea aportului nesanatos de carbohidrati si cresterea fructelor, legumelor si proteinelor va poate ajuta sa eliminati grasimile nesanatoase din talie.

Un studiu a constatat ca restrictionarea carbohidratilor a contribuit la schimbarea distributiei grasimilor si la reducerea obezitatii. ( 46 ) 

O alta modalitate de a scapa de excesul de grasime din burta este cresterea aportului de lichide. 

Daca incercati sa mancati sanatos pentru a slabi, atunci puteti adauga in siguranta banane la dieta dvs. de slabit. Contrar credintei populare, bananele nu se numara printre alimentele care ingrasa.

Desi reducerea carbohidratilor nesanatosi poate ajuta la pierderea unor grasimi abdominale fara exercitii fizice, cresterea activitatii fizice va va ajuta sa va accelerati pierderea in greutate.

Daca vreti sa scapati de grasimea adominala trebuie, de asemenea eliminate alimentele prajite, carbohidratii rafinati, cum ar fi produsele de patiserie, si sa limitati consumul de alcool.

Tratarea stresului pentru a aborda problemele legate de grasimea superioara a abdomenului

Gasirea unor modalitati mai bune de a face fata stresului poate ajuta la cresterea eficientei exercitiilor fizice pentru a topi grasimea abdominala.

Oamenii de stiinta au descoperit ca gestionarea stresului ajuta la reducerea nivelului de cortizol si la accelerarea pierderii in greutate. Unele studii pe subiecti pe animale au constatat ca nivelurile ridicate de cortizol sunt direct legate de cresterea grasimii din burta. Reducerea stresului este privita ca un instrument important in orice program de slabire. ( 47 )

Dormiti mai mult pentru a da jos grasimea de pe burta

Imbunatatirea calitatii somnului sunt un instrument important in lupta impotriva obezitatii centrale.

Un studiu a constatat ca a dormi mai putin de 5 ore pe noapte creste riscul de obezitate abdominala. Cresterea duratei somnului la cel putin 7 ore pe noapte va poate ajuta sa va faceti burta mai mica. ( 48 )

(Visited 453 times, 4 visits today)
  • 39
  •  
  •  
  •  

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *