Cele mai bune remedii naturiste pentru diverticulita

  •  
  • 1
  •  
  •  

Diverticulita este o boala a sistemului digestiv. Apare atunci cand pungile mici, bombate, numite diverticuli, se formeaza in captuseala tractului digestiv si se infecteaza. Simptomele includ dureri abdominale, greata, febra, gaze, balonare, stomac deranjat si diaree sau constipatie.

Cauza diverticulitei nu este pe deplin cunoscuta, dar mai multi factori pot contribui la aceasta, cum ar fi o dieta saraca in fibre, imbatranirea, inactivitatea fizica, fumatul, anumite medicamente, inclusiv steroizi si AINS, istoricul familial si obezitatea.

Fara un nivel adecvat de fibre in dieta, scaunul sta in colon pentru perioade mai lungi de timp si poate provoca infectii care pot fi locale sau se pot raspandi pe mucoasa abdominala.

Antibioticele si interventiile chirurgicale sunt disponibile pentru tratament, dar poate merita timpul sa incercati mai intai cateva remedii naturiste pentru diverticulita, deoarece acestea sunt considerate optiuni mai sigure.

Remedii naturiste pentru diverticulita

Mancati o dieta bogata in fibre

Fibrele pot preveni sau ameliora simptomele diverticulitei, deoarece ajuta la deplasarea scaunului prin colon. Acest lucru este confirmat de un studiu din 2002 publicat in Canadian Family Physician Journal , care a afirmat ca o dieta bogata in fibre, cu continut scazut de grasimi si carne rosie, ar putea ajuta la prevenirea diverticulitei. 

Tratamentul si prevenirea diverticulitei au fost asociate cu compusul insolubil de fibre, potrivit studiului. A existat, de asemenea, o asociere mare intre celuloza si un risc mai mic de diverticulita.

Studiul a constatat ca cofeina si alcoolul nu au crescut exact riscul de a dezvolta boala si nici obezitatea, dar ar putea fi o idee buna sa stai departe de ambele.

Alimentele bogate in fibre insolubile includ:

  • Cartofi dulci
  • Mazare
  • fasole Lima
  • Suc de fructe
  • Brocoli
  • Spanac
  • Kale
  • Morcovi
  • varza de Bruxelles
  • Seminte de in macinate

Sportul

Potrivit unui studiu din 2009 publicat in Jurnalul American de Gastroenterologie , activitatea fizica reduce foarte mult diverticulita. Acest lucru se datoreaza faptului ca miscarea, in special jogging, a stimulat defecatia.

Exercitiile fizice pot, de asemenea, sa scada presiunea colonica interna, care este frecventa in diverticulita datorita modificarii timpului de tranzit al activitatii intestinale. Scaderea timpului de tranzit in colon poate preveni acumularea bacteriilor si a altor toxine.

Exercitiile fizice elibereaza, de asemenea, o varietate de hormoni care pot influenta miscarea si secretia gastro-intestinala.

In cele din urma, studiul a constatat ca exercitiile fizice pe termen lung pot proteja colonul de sangerarile asociate bolii, precum si pot modula inflamatia si functia imuna intestinala.

Puteti, de asemenea, sa mergeti cu bicicleta la serviciu, sa va alaturati unei sali de sport sau sa va implicati familia intr-un curs de exercitii de grup. Daca nu aveti timp, incercati sa va impartiti antrenamentul in doua sesiuni de 30 de minute; unul inainte de munca si unul dupa.

Enzime digestive si suplimente probiotice

Puteti optimiza eficienta tractului digestiv luand ajutoare digestive de sustinere, cum ar fi enzimele digestive si probioticele (cititi articolul meu despre probiotice ).

Probioticele sunt bacteriile „bune” gasite in intestinul nostru. Ele pot ajuta la sustinerea sanatatii imune si la miscarea lucrurilor, ca sa spunem asa.

Un studiu din 2010 publicat in Journal of Gastrointestinal and Liver Diseases a concluzionat ca probioticele au fost eficiente in tratarea reaparitiei simptomelor diverticulitei, in special la pacientii cu constipatie. 

Enzimele digestive ajuta la descompunerea substantelor nutritive precum grasimile, carbohidratii si proteinele. Ajutorul suplimentar este ca poate reduce considerabil riscul de infectie. Atunci cand alimentele nu sunt digerate corespunzator, ele pot sta in colon pentru perioade mai lungi de timp si pot provoca infectii. Enzimele digestive ajuta si la absorbtia nutrientilor

Bea apa calda

Particulele alimentare nedigerate sunt lasate in tractul digestiv pentru a colecta bacteriile si pentru a se inflama. Curatarea acestor particule alimentare reduce riscul de a dezvolta diverticulita si face ca tractul digestiv sa functioneze mai eficient.

Desi consumul de apa rece poate avea un gust mai bun, acest lucru nu este benefic pentru procesul digestiv. Medicina ayurvedica afirma ca consumul de apa calda dimineata ajuta la stimularea digestiei. Susan E. Brown, dr., afirma, de asemenea, ca consumul de apa rece la o masa poate avea efecte adverse asupra procesului digestiv. Este nevoie de mai multa energie din organism pentru a incalzi lichide si alimente reci, luand astfel mai mult timp pentru digerare si asimilare.

Consumul de apa calda ajuta la sustinerea procesului digestiv, mentinand in acelasi timp scaunul moale si mai usor de deplasat prin colon. Incercati sa beti apa calda pe tot parcursul zilei, precum si o ceasca la masa pentru a ajuta la digestie.

Remedii pe baza de plante

Unele plante au efecte calmante care pot reduce inflamatia sau durerea asociata cu diverticulita.

Potrivit Centrului Medical al Universitatii din Maryland, ierburile pot fi utilizate pentru a trata diverticulita prin calmarea membranelor mucoase si formarea unui strat protector peste zonele infectate. Acestea include:

– Ulm alunecos – este, de asemenea, una dintre cele mai bune ierburi pentru IBS .

– Ignam salbatic – este, de asemenea, una dintre cele mai bune plante medicinale pentru sanatatea ficatului .

– Musetel – este una dintrecele mai bune plante digestie mai buna .

– Gheara pisicii

– Lemn dulce

Le puteti folosi ca extract uscat, tinctura sau sub forma de ceai.

Aloe vera vindeca mucoasa tractului digestiv si o repara. Reduce iritarea si ajuta la vindecarea ulcerelor atat in ​​stomac, cat si in intestine. Aloe vera este recomandat in doza de ¼ ceasca de doua ori pe zi. Functioneaza prin promovarea defecarii, precum si acoperirea tractului digestiv cu proprietatile sale antiinflamatorii.  

Luarea de aloe vera imediat dupa mese poate ajuta la promovarea digestiei si la calmarea tractului digestiv si, de asemenea, are multe alte beneficii pentru sanatate .

Suplimente

Potrivit Centrului Medical al Universitatii din Maryland, glutamina si grasimile Omega 3 pot ajuta la tratarea diverticulitei. Lectura suplimentara Omega 3 – Beneficii pentru sanatate si efecte secundare

Glutamina este un aminoacid care se gaseste in organism si care ajuta intestinul sa functioneze corect si poate fi benefic pentru sanatatea intestinala generala. NU luati glutamina daca sunteti diabetic sau aveti convulsii, boli de ficat sau antecedente de manie sau episoade maniacale. Centrul Medical al Universitatii din Maryland sugereaza o doza de 400 mg, de 4 ori pe zi, intre mese. 

Glutamina este, de asemenea, unul dintre cele mai bune suplimente pentru un intestin cu scurgeri .

Acizii grasi omega-3 , cum ar fi cei gasiti in uleiul de peste, pot ajuta la combaterea inflamatiei si, de asemenea, are multe alte beneficii pentru sanatate .

Pe de alta parte, unii acizi grasi omega-6, gasiti in carne si produse lactate, tind sa creasca inflamatia. Daca aveti diverticulita, mancati o dieta bogata in acizi grasi omega-3 sau luati un supliment (1.000 mg, de 1-2 ori pe zi). 

NU luati doze mari de supliment de ulei de peste daca luati medicamente pentru diluarea sangelui, cu exceptia cazului in care este supravegheat de medicul dumneavoastra. Acizii omega-3 au un efect de subtiere a sangelui si pot creste efectul medicamentelor de subtiere a sangelui, cum ar fi warfarina (Coumadin) si aspirina. 

Asigurati-va ca consultati medicul inainte de a lua orice suplimente .

Relaxati-va si mestecati mancarea

Mai ales in timp ce va aflati la toaleta, relaxarea poate favoriza miscarea intestinului. In plus, relaxarea in timpul toaletei poate provoca mici lacrimi in colon, care se pot infecta atunci cand scaunul sta prea mult timp in colon.

Incercati sa ridicati picioarele pe un scaun in timp ce stati pe toaleta pentru a reduce tensionarea. De asemenea, va poate ajuta sa utilizati baia la aceeasi ora in fiecare zi, cum ar fi dupa ce ati mancat un mic dejun bogat in fibre.

Mestecarea mancarii pana cand este lichefiata inseamna ca colonul tau nu trebuie sa lucreze la fel de mult pentru a-l descompune. Cu cat iti poti mesteca mancarea inainte de a-ti atinge colonul, cu atat ai sanse mai mari de a absorbi substantele nutritive si de a elimina durerea asociata cu descompunerea particulelor de alimente dure.

Diverticulita – Precautii

Asigurati-va ca consultati un medic daca simptomele persista sau nu raspund la aceste remedii casnice, deoarece acest lucru poate fi un semn al unei probleme mai mari.

De asemenea, spuneti medicului dumneavoastra toate suplimentele pe care le luati in cazul in care acestea pot interactiona cu orice va ofera el. Daca trebuie sa luati un antibiotic, remediile pe baza de plante pot interfera cu componentele chimice din aceste medicamente. Ele pot provoca, de asemenea, implicatii in timpul interventiei chirurgicale.

Resurse

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12449547

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3144158/

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20361072

http://umm.edu/health/medical/altmed/condition/diverticular-disease

(Visited 577 times, 5 visits today)
  •  
  • 1
  •  
  •  

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *