10 lucruri pe care ar trebui sa le faca zilnic persoanele cu diabet

Daca ti-a placut acest articol, apreciaza-l cu un share!

A fi diagnosticat cu diabet nu este sfarsitul lumii.

Este adevarat ca viata poate deveni putin frustranta atunci cand ai atat de multe de facut pentru a mentine nivelul zaharului din sange sub control si pentru a tine la distanta complicatiile legate de diabet. Dar a te gandi prea mult la asta si a-ti creste nivelul de stres nu va face decat sa agraveze starea ta.

Amintiti-va ca diabetul este un act de echilibrare. O dieta echilibrata, o rutina de exercitii fizice, medicamentele dvs. si un sprijin bun din partea familiei si a prietenilor va pot ajuta in gestionarea bolii.

In plus, exista anumite lucruri mici care va pot ajuta in misiunea voastra. Trebuie sa faceti un pas la rand si sa urmati in mod consecvent aceste sfaturi.

Iata 10 lucruri pe care persoanele cu diabet ar trebui sa le faca zilnic.

1. Monitorizeaza-ti glicemia

Primul lucru pe care trebuie sa-l faci este sa monitorizezi indeaproape nivelul zaharului din sange. Acest lucru va permite sa efectuati ajustarile necesare si va ajuta sa reduceti riscul de complicatii asociate cu diabetul .

Verificati in mod regulat nivelul zaharului din sange in post si postprandial (dupa masa). Trebuie sa va verificati nivelul zaharului din sange prima data dimineata pentru a obtine rata de post, apoi la doua ore dupa ce ati mancat prima masa.

Nivelul zaharului din sange in repaus alimentar ar trebui sa fie mai mic de 95 miligrame pe decilitru (mg / dL), in timp ce obiectivul dumneavoastra de zahar din sange postprandial de doua ore ar trebui sa fie mai mic de 120 mg / dL.

Verificarea glicemiei este usoara si oricine o poate face acasa. Trebuie doar sa faceti o mica investitie intr-un kit de monitorizare a zaharului din sange care include ace pentru a va intepa degetul, benzi de testare si un aparat mic numit contor care va indica nivelul zaharului din sange.

Odata ce aveti kitul, tot ce trebuie sa faceti este sa va intepati putin degetul cu acul, sa strangeti o picatura de sange pe o banda de testare si sa il introduceti in contor. In cateva secunde, veti avea rezultatele in fata ochilor.

2. Plimbare

Exercitiile fizice regulate sunt un mod sanatos de a gestiona diabetul, deoarece ajuta la scaderea zaharului din sange. Creste sensibilitatea la insulina a corpului, ceea ce inseamna ca celulele tale pot absorbi zaharul din sange intr-un mod mai bun si apoi il pot folosi ca energie pentru corpul tau.

Exercitiile fizice permit, de asemenea, muschilor sa absoarba si sa utilizeze zaharul pentru energie, chiar si fara insulina.

Cand vine vorba de miscare, mersul pe jos este una dintre cele mai bune optiuni. Mersul rapid intr-un ritm care va creste ritmul cardiac este o forma aeroba de exercitiu pe care persoanele diabetice ar trebui sa o faca zilnic.

Un studiu din 2005 publicat in Diabetes Care raporteaza ca mersul pe jos este probabil unul dintre cele mai bune lucruri pe care un diabetic le poate face pentru sanatatea lor (1) .

Un studiu din 2012 publicat in Diabetes Care a examinat 12 pacienti cu diabet zaharat de tip 1 peste 88 de ore si a constatat ca plimbarea dupa mese are un impact semnificativ asupra excursiilor postprandiale de glucoza (2) .

Expertii recomanda plimbari de 30 de minute cel putin cinci zile pe saptamana pentru persoanele cu diabet.

3. Tragerea uleiului

Mentinerea igienei orale este importanta pentru toata lumea, dar devine si mai importanta pentru diabetici.

Diabetul poate duce la modificari ale cavitatii bucale care pot da nastere la probleme de sanatate orala, cum ar fi probleme legate de gingie, cum ar fi hiperplazia gingivala si parodontita (pioreea). Chiar si cariile dentare, candidozele, respiratia urat mirositoare si xerostomia (gura uscata) sunt frecvente.

American Diabetes Association raporteaza ca exista o prevalenta crescuta a bolilor gingivale in randul celor cu diabet zaharat (3) .

Un studiu din 2012 publicat in Jurnalul International de Medicina Preventiva raporteaza ca educatia pentru sanatatea orala si urmarirea regulata a problemelor dentare la pacientii diabetici sunt foarte necesare (4) .

Pentru mentinerea sanatatii bucale, vechea practica a extragerii de ulei este foarte eficienta .

Un studiu din 2017 publicat in Journal of Traditional and Complementary Medicine raporteaza ca extragerea uleiului, pe langa faptul ca ofera mai multe beneficii pentru sanatatea orala, are si efecte benefice asupra sanatatii generale (5) .

Procesul de extragere a uleiului este simplu.

  1. Puneti 1 lingura de ulei de cocos extravirgin in gura.
  2. Rasuciti-l in jur de 20 de minute.
  3. Scuipati-l, apoi spalati-va pe dinti ca de obicei.
  4. Faceti acest lucru zilnic dimineata, pe stomacul gol.

Nota: Nu faceti gargara cu el si nu inghititi uleiul.

4. Consuma zilnic ulei de cocos

Cei carora li s-a diagnosticat diabet ar trebui sa includa ulei de cocos extravirgin in planul de dieta.

Se stie ca uleiul de cocos ajuta la controlul zaharului din sange prin imbunatatirea secretiei de insulina. Acizii grasi cu lant mediu prezenti in uleiul de cocos reduc si riscul de diabet de tip 2.

Un studiu efectuat in 2009 pe animale, publicat in Diabet, a constatat ca o dieta bogata in acizi grasi cu lant mediu, cum ar fi uleiul de cocos, ar putea ajuta la prevenirea obezitatii si la combaterea rezistentei la insulina (6) .

Un studiu din 2010 publicat in Jurnalul Indian de Farmacologie raporteaza ca acidul lauric prezent in uleiul de cocos poate proteja impotriva dislipidemiei induse de diabet (7) .

In timp ce uleiul de cocos este benefic, trebuie totusi sa-l consumati cu moderatie sau va poate creste riscul de boli de inima.

  • Includeti 1-2 linguri de ulei de cocos extravirgin in dieta dvs. zilnica.

5. Beti apa cu lamaie

Lamaia este foarte buna pentru persoanele cu diabet zaharat. Chiar si Asociatia Americana pentru Diabet include lamaile pe lista lor de alimente destinate persoanelor diabetice (8) .

Vitamina C din lamaie este un puternic antioxidant care reduce deteriorarea radicalilor liberi in organism. Radicalii liberi afecteaza celulele si membranele si pot face dificila gestionarea nivelului zaharului din sange .

Un studiu din 2014 publicat in Advances in Nutrition evidentiaza efectul pozitiv al flavonoidelor citrice, naringinei si naringeninei asupra sindromului metabolic (9) .

De asemenea, lamaia are in ea fibre solubile care ajuta la reducerea zaharului din sange. Fibrele solubile pot ajuta, de asemenea, la scaderea riscului bolilor de inima, ajutand la scaderea tensiunii arteriale si a colesterolului, precum si la scaderea in greutate.

  1. Strangeti sucul din ½ lamaie intr-un pahar cu apa calduta.
  2. Optional, adaugati putina miere cruda si amestecati bine.
  3. Bea primul lucru dimineata pe stomacul gol.

6. Beti ceai de scortisoara

Consumul de ceai de scortisoara este benefic pentru persoanele diabetice.

Exista mai multe componente in scortisoara care promoveaza metabolismul glucozei. De asemenea, ajuta organismul sa raspunda la insulina, normalizand astfel nivelul zaharului din sange. Lectura suplimentara: Scortisoara – Beneficii pentru sanatate si efecte secundare

Un studiu din 2003 publicat in Diabetes Care raporteaza ca aportul de 1, 3 sau 6 grame de scortisoara pe zi reduce glucoza serica, trigliceridele, colesterolul LDL si colesterolul total la persoanele cu diabet de tip 2 si sugereaza ca includerea scortisoarei in dieta lor va reduce riscul factori asociati cu diabetul si bolile cardiovasculare (10) .

Un alt studiu publicat in Nutrition Journal in 2015 a constatat ca scortisoara are potentialul de a fi o terapie suplimentara utila in disciplina medicinei integrative in gestionarea diabetului de tip 2 (11) .

Consumul de ceai de scortisoara este o modalitate buna de a profita de beneficii. Pentru a prepara ceaiul:

  1. Puneti un bat de scortisoara de dimensiuni medii in apa fierbinte timp de 10 minute.
  2. Beti ceaiul racoritor cel putin o data pe zi.

7. Incercati sucul de tartacuta amara

Pentru a controla diabetul , consumul zilnic al unui pahar de suc de tartacuta amara este extrem de eficient.

Tartacuta amara are trei substante active cu proprietati antidiabetice, inclusiv charantina, vicina si polipeptida-p.

Ajuta la cresterea secretiei de insulina pancreatica si previne rezistenta la insulina, facandu-l benefic atat pentru diabetici de tip 1, cat si pentru cei de tip 2.

Un studiu din 2011 publicat in Journal of Ethnopharmacology raporteaza ca o doza zilnica de 2.000 mg de pepene amar reduce semnificativ nivelul glicemiei in randul persoanelor cu diabet de tip 2. Cu toate acestea, efectul hipoglicemiant a fost mai mic decat cel constatat cu o doza de 1000 mg / zi de metformina (12) .

Mai tarziu, un studiu din 2017 publicat in Jurnalul de Medicina Traditionala si Complementara a aratat semnificatia efectelor hipoglicemiante ale tartacutei amare si sucurilor Knol khol in randul pacientilor cu diabet zaharat de tip 2 (13) . Lectura suplimentara: Retete gustoase de suc de tartacuta amara pentru diabetici

  • Beti ½ pana la 1 cana de suc de tartacuta amara zilnic.

8. Luati medicamentele prescrise

Modul de viata si modificarile dietetice ajuta la gestionarea diabetului, dar nu puteti ignora importanta medicamentelor prescrise. De fapt, trebuie sa luati zilnic medicamentele prescrise conform instructiunilor medicului dumneavoastra.

Este posibil sa aveti nevoie de medicamente orale sau insulina pentru a va mentine nivelul de zahar din sange sub control. Medicul dumneavoastra va poate prescrie insulina orala sau injectii cu insulina.

Potrivit unui studiu din 2017 publicat in American Journal of Pharmacy Benefits, persoanele cu diabet care si-au luat medicamentele de cel putin 80% din timp si persoanele care au facut exercitii fizice de patru sau mai multe ori pe saptamana prezentau un risc mai scazut de glicemie slab controlata (14) .

Nu uitati niciodata sa va luati medicamentul. Daca medicul dumneavoastra v-a prescris niste suplimente si vitamine, atunci trebuie sa le luati si ele.

9. Verifica-ti picioarele in fiecare zi

Cei care sunt diabetici trebuie sa aiba grija deosebita de picioare. Persoanele cu diabet zaharat sunt mai predispuse la probleme ale picioarelor decat alte persoane.

Un studiu din 2009 publicat in Diabetic Medicine raporteaza ca o prevalenta ridicata a neuropatiei si a bolilor vasculare periferice, alaturi de respectarea slaba a practicilor de ingrijire a picioarelor, predispune persoanele cu diabet la probleme ale picioarelor (15) .

Este foarte important sa va verificati picioarele pentru semne de rani sau infectii. Chiar si rani mici sau vezicule pot deveni probleme mari daca se dezvolta o infectie sau nu se vindeca corespunzator.

  • La sfarsitul fiecarei zile, verificati cu atentie picioarele. Trebuie sa verificati varfurile, partile laterale, talpile, tocurile si zona dintre degetele de la picioare.
  • Adresati-va imediat medicului dumneavoastra daca descoperiti rani, roseata, taieturi, vezicule sau vanatai.

10. Sa aveti la indemana propriile gustari

Ori de cate ori iesiti, asigurati-va ca aveti o sticla mare de apa si cateva gustari sanatoase.

Persoanele cu diabet au un risc mai mare de a suferi de zahar din sange scazut, cunoscut si sub numele de hipoglicemie. Daca apare, este foarte util sa ai gustari bogate in carbohidrati. Gustarile cum ar fi mere, portocale si nuci prajite ofera nutrientii potriviti pentru a va imbunatati nivelul de zahar din sange, obtinand in acelasi timp satisfactia deplina a mancarii .

Apa este esentiala pentru hidratare si purtarea propriei sticle de apa inseamna ca este mai putin probabil sa ajungeti la bauturi racoritoare cu zahar pentru a va potoli setea. Puteti seta un memento pe telefonul dvs. mobil pentru a bea apa la intervale regulate.

(Visited 2.719 times, 1 visits today)

Daca ti-a placut acest articol, apreciaza-l cu un share!

Lasă un răspuns

Specify Twitter Consumer Key and Secret in the Super Socializer > Social Login section in the admin panel for Twitter Login to work

Adresa ta de email nu va fi publicată.