Scortisoara – Beneficii pentru sanatate si efecte secundare

  • 117
  • 1
  •  
  •  

Scortisoara este un condiment gustos, plin de proprietati medicinale care pot ajuta la ameliorarea multor boli. Scortisoara are proprietati antimicrobiene, antioxidante si antiinflamatorii care promoveaza o sanatate. Pentru ce este buna scortisoara? Praful sau pudra de scortisoara va ajuta sa va protejati sanatatea inimii, sa preveniti infectiile, sa va creasca imunitatea si sa preveniti infectia.

In afara de adaugarea de condimente de scortisoara in mancare pentru a obtine beneficiile sale pentru sanatate, puteti bea si ceai de scortisoara. Ceaiul de scortisoara obtinut dintr-un baton de scortisoara sau pudra de scortisoara este o bautura delicioasa sanatoasa pe care o puteti consuma zilnic.

In acest articol, veti afla ce spune stiinta cu privire la numeroasele motive pentru care scortisoara este buna pentru sanatatea generala. Veti gasi, de asemenea, retete usoare pentru a face propriul ceai aromat de scortisoara acasa.

Ce este scortisoara?

Scortisoara este un condiment care provine din scoarta interioara a copacilor apartinand genului Cinnamon. Cercetatorii spun ca scortisoara este unul dintre cele mai populare si importante condimente utilizate in ziua de azi. Scortisoara a fost folosita mult timp in medicina traditionala, iar cercetarile stiintifice recente sustin multe dintre aceste utilizari. 

Scortisoara se face prin uscarea scoartei interioare din scortisoara. Acest lucru creeaza bastoane de scortisoara tare sau rulouri. Pulberea de scortisoara se face prin macinarea batului intr-o pulbere fina. Scortisoara este disponibila si in capsule.

Exista 2 tipuri principale de scortisoara care sunt utilizate in scopuri medicinale si culinare.

Scortisoara de Ceylon, care se mai numeste „ scortisoara adevarata ”

Scortisoara Cassia

Jurnalul BMC Complementary & Alternative Medicine raporteaza ca cel mai bun tip de scortisoara de utilizat este scortisoara Ceylon ( Cinnamomum zeylanicum ). Acest tip de scortisoara este denumita „scortisoara adevarata” si se mai numeste scortisoara din Sri Lanka. 

Pentru ce este buna scortisoara Ceylon? Scortisoara adevarata (scortisoara Ceylon) a fost legata de reducerea colesterolului, scaderea hipertensiunii, reducerea glicemiei si tratarea diferitelor infectii. 

Celalalt tip de scortisoara, scortisoara Cassia, este, in general, mai ieftin decat scortisoara Ceylon. Cu toate acestea, scortisoara Cassia tinde sa-si pastreze aroma mai bine in timpul gatitului. Alte tipuri de scortisoara utilizate in scopuri comerciale sunt scortisoara Saigon si Korintje.

Compusul principal din scoarta de scortisoara care ii confera proprietatile sale terapeutice este scortisoara. 

Scortisoara Ceylon VS Scortisoara Cassia – Care este mai buna?

Scortisoara de Ceylon ( Cinnamomum verum sau Cinnamomum zeylanicum este) cunoscuta si sub numele de „ scortisoara adevarata ” este originara din Sri Lanka.

Scortisoara Cassia ( Cinnamomum aromaticaum si Cinnamomum burmannii) cunoscuta si sub denumirea de „scortisoara Saigon” este originara din Birmania si este cultivata si in China si Vietnam.

Scortisoara de Ceylon este de obicei mai scumpa decat oricare dintre versiunile de Cassia, dar este mai strans asociata cu beneficiile potentiale ale sanatatii scortisoarei.

Un alt avantaj pentru scortisoara Ceylon este nivelul foarte scazut de cumarina. Cumarinul este o substanta naturala care are potentialul de a deteriora ficatul si plamanii in doze mari. Scortisoara Cassia este o sursa principala de cumarina.

Un studiu din 2012 a descoperit ca scortisoara Cassia contine pana la 1% cumarina, in timp ce scortisoara adevarata contine doar o urma, aproximativ 0,004%. 

Asadar, pentru persoanele care sunt iubitoare de scortisoara si consuma cantitati mari de scortisoara, scortisoara Ceylon este cea mai buna alegere.

Care este diferenta dintre scortisoara Ceylon si scortisoara Cassia

Scortisoara Ceylon are o aroma mai dulce si mai delicata, in timp ce scortisoara Cassia are o culoare usor mai inchisa si are o aroma mai puternica. Problema este ca nu exista nicio modalitate de a distinge cele doua tipuri de scortisoara. Asadar, atunci cand achizitionati pudra de scortisoara, incercati sa gasiti pe eticheta produsului sursa scortisoarei sau sa apelati la serviciul pentru clienti sau producatorul pentru a gasi aceste informatii.

Daca cumparati un bat de scortisoara, scortisoara Ceylon are un aspect diferit de batul de Cassia. Scoarta de scortisoara din Ceylon este mai subtire, iar bastonul va prezenta mai multe straturi de coaja mai subtire. Bastonul Cassia, pe de alta parte, este mai gros, vine dintr-o bucata si nu prezinta mai multe straturi de niciun fel.

Scortisoara – Nutrienti

Scortisoara este buna pentru sanatatea generala, deoarece contine multi antioxidanti si are un continut redus de calorii. O lingurita (2,6 g) de scortisoara macinata contine doar 6 calorii si aproximativ 1,4 grame de fibre. 

Conform United States Department of Agriculture, o lingura (7,8 g) de scortisoara pudra contine 1,4 mg de mangan (68% aport zilnic recomandat), 78 mg de calciu (8% RDI), 0,6 mg de fier (4% RDI), si cantitati minime de magneziu, potasiu, cupru, zinc si unele vitamine. 

Scortisoara este sanatoasa? Beneficii dovedite pentru sanatate ale scortisoarei (pudra, scoarta, ceai)

Scortisoara este sanatoasa? Exista multe motive pentru a consuma mai multa scortisoara pentru a va condimenta mancarea sau pentru a crea un ceai de scortisoara. Cercetarile publicate in 2016 au descoperit ca scoarta de scortisoara contine polifenoli (antioxidanti gasiti in plante) care au proprietati antiinflamatoare, anticancer, antidiabetice si antimicrobiene. 

Scortisoara contine antioxidanti si iti intareste sistemul imunitar

Inceperea zilei cu o ceasca delicioasa de ceai de scortisoara este bune sa iti impulsioneze imunitatea, deoarece scortisoara contine o multime de antioxidanti.

Oamenii de stiinta au descoperit ca scortisoara este unul dintre condimentele cu cel mai mare numar de antioxidanti. Extractele de scortisoara contin compusi fenolici care au o activitate antioxidanta puternica. 

Scortisoara afecteaza, de asemenea, raspunsurile imune in organism si ajuta la imbunatatirea apararilor naturale ale organismului impotriva microorganismelor. 

Un studiu realizat pe scortisoara indiana (scortisoara Ceylon, sau „scortisoara adevarata”) a constatat ca scoarta are o capacitate puternica de stimulare a imunitatii. Extractele din scoarta de scortisoara au crescut anticorpii in sange si au ajutat la stimularea sistemului imunitar. 

Scortisoara are proprietati antiinflamatorii

Ceaiul de scortisoara este bun pentru a ajuta la reducerea inflamatiei din corpul dvs. datorita compusului de scortisoara.

Un studiu publicat in revista Food & Function a descoperit ca scortisoara Ceylon si scortisoara Cassia sunt unul dintre cele mai importante alimente antiinflamatoare. Extractele de scortisoara contin scortisoara care pot ajuta la tratarea afectiunilor inflamatorii legate de varsta. 

Studiile de laborator au aratat ca compusii din scortisoara Cassia ajuta la scaderea markerilor inflamatori in sange. Oamenii de stiinta au ajuns la concluzia ca extractul de scortisoara are o utilizare potentiala in produsele naturale pentru sanatate, datorita proprietatilor sale antiinflamatorii excelente. 

Scortisoara nu ajuta doar la reducerea inflamatiei in interior. Un studiu din 2017 a descoperit ca uleiul esential de scoarta de scortisoara poate ajuta la reducerea inflamatiei pe pielea umana. Uleiul de scortisoara a ajutat la cresterea numarului de celule care permit pielii sa se recupereze de la rani. 

Un studiu din 2018 realizat pe 36 de femei cu artrita reumatoida a constatat ca grupul care a luat 500 mg de scortisoara pulbere zilnic timp de 8 saptamani a redus semnificativ scorul de activitate al bolii si a redus articulatiile umflate in comparatie cu grupul placebo. Cercetatorii au ajuns la concluzia ca suplimentarea cu scortisoara poate fi un tratament potential adjuvant pentru a imbunatati inflamatia si simptomele clinice la pacientii cu artita reumatoida. 

Scortisoara are proprietati antimicrobiene care ajuta la prevenirea infectiilor

Componentele antibacteriene si antifungice din ceaiul de scortisoara va pot ajuta sa va feriti de infectii.

Oman Medical Journal a publicat rezultatele unui studiu care arata ca „scortisoara adevarata“ are activitate antibacteriana impotriva Staphylococcus aureus rezistent la meticilina (MRSA). Cercetatorii au sugerat ca extractele de scortisoara ar putea fi utilizate in tratarea diferitelor infectii bacteriene. 

Unul dintre beneficiile pentru sanatate ale ceaiului de scortisoara este ca iti poate imbunatati sanatatea dentara. Oamenii de stiinta au descoperit ca scortisoara are activitate antifungica impotriva candidei orale. In studiul pilot mic, extractele de scortisoara au fost capabile sa imbunatateasca simptomele candidozei orale intr-o saptamana. 

Alte studii au aratat ca extractele din scortisoara au un efect antiviral pentru a ajuta la tratarea afectiunilor infectioase ale cailor respiratorii superioare. 

Scortisoara este buna pentru a va ajuta sa va reduceti riscul de boli de inima

Consumul de ceai de scortisoara in fiecare zi este o modalitate buna de a-ti stimula sanatatea cardio si de a ajuta la prevenirea bolilor de inima.

Utilizarea pudrei de scoarta de scortisoara in scopuri medicinale poate imbunatati sanatatea cardiovasculara. O revizuire a condimentelor indiene a constatat ca scortisoara stimuleaza sanatatea inimii prin stimularea circulatiei, reducerea colesterolului total si scaderea nivelului de glucoza in conditii de repaus alimentar. 

Compusii specifici scortisoarei cum ar fi scortisoara si acidul cinamic ajuta la protejarea inimii, deoarece produc oxid nitric. Medicii spun ca oxidul nitric este esential pentru un sistem cardiovascular sanatos. 

Scortisoara promoveaza o sanatate gastrointestinala buna

Activitatea antiinflamatoare si antimicrobiana a scortisoarei inseamna ca consumul unei cani calde de ceai de scortisoara este o modalitate excelenta de a va ajuta sa va imbunatatiti sanatatea digestiva.

Un studiu din 2017 a descoperit ca compusii fenolici din scortisoara ajuta la uciderea anumitor tipuri de bacterii daunatoare care pot provoca tulburari gastro-intestinale. 

Consumul regulat de ceai condimentat cu scortisoara poate ajuta, de asemenea, la reducerea inflamatiei in sistemul gastrointestinal. De exemplu, scortisoara poate ajuta la ameliorarea inflamatiei asociate cu tulburarile inflamatorii ale intestinului (IBD). 

Alte studii au aratat ca efectul antiinflamator al scortisoarei din scortisoara ajuta la rezolvarea multor reclamatii digestive, cum ar fi arsurile la stomac, excesul de gaze, varsaturile si diareea. 

Scortisoara poate ajuta la tratarea ulcerelor gastrice

Efectul antibacterian al scortisoarei inseamna ca consumul de ceai de scortisoara poate fi bun pentru dumneavoastra daca suferiti de ulceratii la stomac.

Un studiu a descoperit ca consumul de scortisoara are un efect protector asupra intestinului, deoarece poate suprima infectiile cu Helicobacter pylori. Bacteria H. pylori este adesea cauza de ulcer peptic. 

Un studiu a relevat faptul ca extractele din scortisoara Cassia au o activitate antiinflamatoare asupra celulelor gastrice care au fost infectate cu tulpina de bacterii H. pylori.

Nu toate studiile sunt concludente cu privire la faptul ca scortisoara poate ajuta la eradicarea infectiilor cu H. pylori . Un mic studiu pilot care a implicat 15 adulti cu gastrita sau ulcer duodenal a primit 80 mg extract de scortisoara pe zi. Simptomele lor nu au scazut.

Cu toate acestea, oamenii de stiinta au remarcat ca scortisoara in doze mai mari sau impreuna cu alte terapii ar putea fi mai eficiente in tratarea afectiunilor gastrointestinale. 

Scortisoara este buna diabetici, deoarece reduce rezistenta la insulina

Ceaiul de scortisoara este bine sa bei daca ai diabet, deoarece ajuta la imbunatatirea sensibilitatii la insulina. De asemenea, consumul de pudra de scortisoara este benefic pentru diabetici, deoarece este scazut in carbohidrati si bogat in fibre.

Journal of Diabetes Science and Technology a raportat ca studiile umane au aratat ca scortisoara poate ajuta gestionarea mai multor simptome ale diabetului zaharat. Ceaiul de scortisoara poate imbunatati sensibilitatea la insulina. 

Un alt studiu a descoperit ca compusii din scortisoara precum cromul si polifenolii ajuta la reglarea sensibilitatii la insulina. Ceaiul de scortisoara poate ajuta si diabeticii, deoarece reduce glicemia si colesterolul LDL (sau, „colesterolul rau”). 

Scortisoara poate preveni varfurile de glucoza din sange

Unul dintre beneficiile pentru sanatatea ceaiului sau a pudrei de scortisoara este faptul ca previne cresterea accentuata a nivelului de glucoza din sange.

Un studiu clinic aleatoriu a descoperit ca extractul de scortisoara de Ceylon (CCE) ajuta la scaderea nivelului de glucoza dupa mancare. 18 adulti au consumat 1 g extract de scortisoara de Ceylon inainte de masa. Oamenii de stiinta au remarcat ca extractul de scortisoara a ajutat la reducerea hiperglicemiei postprandiale. 

Un alt studiu asupra adultilor sanatosi a descoperit ca consumul a 6 g de scortisoara (aproximativ 2/3 dintr-o lingura) cu budinca de orez reduce nivelul glicemiei dupa mancare si intarzie golirea gastrica. 

Scortisoara te poate ajuta sa slabesti

Daca incercati sa slabiti, consumul de ceai de scortisoara poate ajuta la cresterea eficientei dietei pentru slabit.

Un mic studiu care a implicat 30 de adolescenti obezi a descoperit ca consumul de ceai de scortisoara i-a ajutat sa piarda mai mult in greutate. 

Jurnalul Metabolism a raportat ca motivul pentru care scortisoara este buna pentru pierderea in greutate este ca scortisoara ajuta la arderea celulelor de grasime mai repede. Cercetatorii au descoperit ca scortisoara poate avea un efect anti-obezitate si poate ajuta la imbunatatirea sanatatii metabolice.

Studiile care implica soareci au aratat ca cinamaldehida afecteaza ghrelinul hormonului foamei si imbunatateste, de asemenea, toleranta la glucoza. Acest lucru a avut efectul de a determina soarecii sa manance mai putin si sa slabeasca. 

Alte studii clinice au aratat ca suplimentarea dietei cu extracte de scortisoara ajuta la reducerea complicatiilor asociate sindromului metabolic. 

Scortisoara creste antioxidantii care va ajuta sa va protejati sanatatea creierului

Puteti utiliza betisoare de scortisoara pentru a face un ceai de scortisoara bogat in antioxidanti care ajuta la cresterea functiei cognitive.

Ceaiul de scortisoara de Ceylon s-a dovedit a ajuta la reducerea efectelor bolii Alzheimer. Oamenii de stiinta au descoperit ca extractele de „scortisoara adevarata” ajuta la inhibarea proteinelor din creier, care sunt asociate cu evolutia bolii Alzheimer. 

Unele studii au descoperit ca abilitatea scortisoarei de a reduce rezistenta la insulina are, de asemenea, un efect pozitiv asupra functiei creierului. Cercetatorii au descoperit ca scortisoara are un efect neuro-protector asupra sanatatii creierului. 

Rezultate similare au fost observate in testarea modului in care scortisoara ajuta la protejarea functiei creierului la persoanele cu boala Parkinson. Abilitatea scortisoarei de a imbunatati functiile motorii i-a determinat pe oamenii de stiinta sa spuna ca suplimentarea cu scortisoara poate beneficia pacientii Parkinson.

Scortisoara imbunatateste starea de spirit si poate ajuta la combaterea depresiei

Deoarece ceaiul de scortisoara are un efect atat de pozitiv asupra sanatatii creierului tau, nu este de mirare ca scortisoara poate ajuta la ameliorarea depresiei si a anxietatii.

Un studiu care a implicat soareci a constatat ca administrarea de ulei de scortisoara a contribuit la reducerea anxietatii si a stresului. Oamenii de stiinta au ajuns la concluzia ca uleiul de scortisoara ar spori eficacitatea terapiilor pentru a trata anxietatea si tulburarile depresive. 

Scortisoara creste densitatea osoasa si poate preveni osteoporoza

O bautura cu scortisoara obtinuta din pudra de scortisoara sau baton poate ajuta la imbunatatirea sanatatii oaselor si poate preveni fracturile osoase.

Un experiment din 2018 a constatat ca extractele de scortisoara pot ajuta la imbunatatirea sanatatii oaselor. Extractul de scortisoara a ajutat, de asemenea, la inhibarea hormonilor care sunt conectati cu osteoporoza. 

Alte studii au aratat ca extractul de scoarta de scortisoara de Ceylon inhiba, de asemenea, procesele care duc la pierderea mineralelor din os.

Ceaiul de scortisoara facut cu pudra din scoarta de scortisoara este bogat si in mangan. The Open Orthopedics Journal a raportat ca manganul este unul dintre mineralele care sunt importante pentru sanatatea oaselor. 

Scortisoara poate ajuta in gestionarea tulburarilor autoimune

Luand regulat ceai de scortisoara sau cresterea cantitatii de scortisoara in dieta dvs. este bine sa va ajutati sa gestionati simptomele anumitor afectiuni autoimune.

Lipopolizaharidele (LPS) sunt toxine care provoaca inflamatii si pot duce la boli autoimune. Oamenii de stiinta au descoperit ca suplimentarea orala a extractelor de apa cu scortisoara la soareci a ajutat la scaderea nivelului de LPS. Aceasta a avut un efect antiinflamator in organism. 

Exista, de asemenea, cercetari care sugereaza ca compusii din scortisoara Ceylon si scortisoara Cassia au un efect neuro-protector asupra sistemului nervos central. Oamenii de stiinta au dezvaluit ca anumite extracte de scortisoara ar putea juca un rol in tratarea sclerozei multiple. 

Scortisoara ajuta la imbunatatirea aspectului pielii tale

Unul dintre beneficiile pentru sanatate ale consumului de ceai de scortisoara in mod regulat este faptul ca poate ajuta la prevenirea semnelor vizibile ale imbatranirii.

Journal of Agricultural and Food Chemistry a raportat ca scortisoara ajuta la cresterea productiei de colagen din piele. Componenta principala din scortisoara care a imbunatatit aspectul pielii a fost scortisoara. Cercetatorii au descoperit ca extractul de scortisoara ar putea fi un supliment eficient anti-imbatranire pentru piele. 

Scortisoara are proprietati anticanceroase

Ceaiul de pudra de scortisoara contine multi compusi, cum ar fi antioxidanti si antiinflamatoare care au potential anticancer.

Cartea Herbal Medicine din capitolul „Ierburi si condimente in prevenirea si tratarea cancerului” a raportat ca scortisoara are multe proprietati de combatere a cancerului. Extractele de scortisoara pot ajuta la reducerea efectelor stresului oxidativ care pot duce la deteriorarea ADN-ului celular si a cancerului. Extractele din scoarta de scortisoara pot ajuta la protejarea mucoasei gastro-intestinale de diferite tipuri de cancer. 

Polifenolii din scortisoara ajuta, de asemenea, la intarirea sistemului imunitar si la reducerea inflamatiei care este necesara pentru tratamentul cancerului. 

Alte studii de laborator au descoperit ca polifenolii din scortisoara pot inhiba raspandirea celulelor canceroase. 

Desigur, exista inca multe cercetari pentru utilizarea extractelor din scoarta de scortisoara in tratamentul diferitelor tipuri de cancer. Cu toate acestea, exista rezultate promitatoare din studiile de laborator privind utilizarea scortisoarei in tratamentele pentru cancer.

Cum se prepara ceai de scortisoara

Pentru a obtine numeroasele avantaje pentru sanatate ale scortisoarei, puteti pune o bucata lunga de 3 cm de baton de scortisoara Ceylon intr-o tigaie cu apa 200 ml. Aduceti apa la fiert, acoperiti tigaia si lasati la foc mic timp de 15 minute. Scoateti de pe foc si lasati sa stea 20 de minute.

Deliciosul ceai de scortisoara este acum gata de baut. Turnati ceaiul intr-o alta cana, adaugati o lingurita de miere si bucurati-va de toate beneficiile pentru sanatate ale ceaiului de scortisoara.

O alta optiune este sa amestecati 1/2 lingura de scortisoara pulbere intr-un pahar cu apa fierbinte. Lasati-l sa infuzeze cateva minute si beti pentru a va bucura de beneficiile medicinale.

Puteti adauga si scortisoara macinata la alte bauturi, cum ar fi ceaiul verde, smoothie-urile si bautura calda de cacao.

Cat de multa scortisoara sa luati zilnic?

Nu exista nicio doza standard de utilizare a ceaiului de scortisoara in scopuri medicinale. Site-ul WebMD spune ca ar trebui sa fie suficienta o doza de ½ la 1 lingurita pe zi (2-4 grame). Unele studii au aratat ca administrarea a pana la 6 grame de scortisoara pe zi poate fi tolerata. 

Efecte secundare scortisoara

Scortisoara este un condiment delicios pe care majoritatea oamenilor il pot folosi in siguranta, fara efecte secundare adverse.

Cu toate acestea, prea multa scortisoara pe zi ar putea fi rau pentru tine, deoarece cantitati mari pot fi toxice. 

Unele reviste medicale raporteaza ca a lua prea multa scortisoara poate duce la tulburari gastrointestinale sau reactii alergice. 

Daca luati medicamente pentru tensiune arteriala sau diabet, trebuie sa va monitorizati indeaproape conditiile daca luati ceai de scortisoara in scop terapeutic.

Femeile insarcinate ar trebui sa evite sa ia suplimente de scortisoara din cauza lipsei de dovezi cu privire la siguranta acesteia.

Surse medicale:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4003790/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3854496/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3385612/

https://fdc.nal.usda.gov/fdc-app.html#/?query=ndbNumber:2010

https://nutritiondata.self.com/facts/spices-and-herbs/180/2

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16190627

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22536283

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5518441/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5518441/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25744466

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2901047/

https://www.researchgate.net/publication/315984611_Effectiveness_of_cinnamon_tea_in_reducing_weight_among_late_obese_adolescence

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4300502/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5569441/

(Visited 289 times, 1 visits today)
  • 117
  • 1
  •  
  •  

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *