Cele mai importante 4 efecte ale vitaminelor C si D sunt: ele nu doar intaresc doar sistemul imunitar

Daca ti-a placut acest articol, apreciaza-l cu un share!

Vitamina C si D sunt intotdeauna printre cele mai importante vitamine, deoarece sunt eficiente in promovarea sanatatii datorita efectelor lor benefice.

Toata lumea stie ca vitaminele sunt foarte importante pentru functionarea normala a corpului, dar in zilele noastre, din pacate, majoritatea oamenilor nu iau suficiente vitamine doar cu alimente.

Desigur, toate vitaminele sunt importante, dar merita indeosebi tratarea suplimentelor cu vitamina C si D, deoarece au multe efecte benefice asupra corpului dumneavoastra – le vom arata cu sfaturile unui expert.

Vitamina C si D efecte asupra sanatatii

Vitamina C si D sunt bune pentru imunitate

S-a demonstrat ca atat vitamina D, cat si vitamina C contribuie la functionarea normala a sistemului imunitar si, in acelasi timp, ne ajuta sa devenim mai rezistenti la boli.

Daca luati cel putin 200 de miligrame de vitamina C in corp in fiecare zi, puteti experimenta chiar efectul pe cont propriu, deoarece aceasta vitamina contribuie foarte mult la functionarea normala a sistemului imunitar, dar o imbunatatire a starii pielii poate de asemenea, sa fie observate. Vitamina D poate sustine, de asemenea, un sistem imunitar sanatos, astfel incat ambele vitamine va pot ajuta sa luati lupta impotriva virusilor si bacteriilor. Merita sa luati vitaminele C si D nu numai pentru prevenirea bolilor, ci continuu, in orice moment al anului.

Datorita aparitiei tehnologiilor alimentare moderne si a nivelului scazut de nutrienti al terenurilor arabile, legumele si fructele nu mai contin suficiente vitamine si minerale pentru a ne oferi cantitati adecvate. Absorbtia nutrientilor utili consumati  devine din ce in ce mai putin eficienta cu varsta. Pentru a ne mentine sanatatea, trebuie sa mancam constient si sa consumam suplimentele potrivite.

Intarirea muschilor si oaselor

Este adevarat atat pentru vitaminele C, cat si pentru D, ca ajuta la mentinerea starii normale a oaselor. Vitamina C realizeaza acest efect ajutand foarte mult la formarea colagenului in organism, ajutand astfel la mentinerea sanatatii nu numai a oaselor, ci si a cartilajului si a gingiilor. Vitamina D joaca, de asemenea, un rol important in mentinerea sanatatii oaselor si a dintilor si, cu aceasta vitamina, se poate chiar ajuta la mentinerea unei functii musculare sanatoase. De asemenea si calciu este bun pentru oase puternice si sanatoase

Stimularea functiei creierului

Vitaminele pot sustine, de asemenea, functia mentala. Vitamina C, de exemplu, contribuie la functionarea normala a sistemului nervos, ajutand, de asemenea, procesele de producere a energiei organismului, reducand in acelasi timp oboseala si extenuarea. Merita in special sa luati aceasta vitamina in perioadele de stres, deoarece poate ajuta si la mentinerea unei functii psihologice sanatoase.

Si totusi de unde putem obtine aceste vitamine?

Vitamina C se gaseste in numeroase legume si fructe, ceea ce este binevenit deoarece, spre deosebire de multe animale, corpul uman nu poate produce aceasta vitamina foarte importanta. Cu toate acestea, chiar daca cineva consuma cantitatea potrivita, chiar si in fiecare zi, ar fi nevoie de mai mult, datoriuta faptului ca organismul o foloseste pentru o multime de lucruri.

Vitamina D, pe de alta parte, este o vitamina solubila in grasimi care se gaseste in relativ putine alimente si in cantitati mici. Vara, desigur, il putem obtine cu usurinta daca ramanem mult la soare, dar in lunile de lipsa de lumina solara, trebuie sa avem mare grija pentru a obtine suficienta vitamina D in organism dintr-o sursa externa. Cu exceptia lunilor iunie, iulie, august si, eventual, septembrie, este aproape inevitabil ca toata lumea sa o completeze cu un supliment alimentar.

(Visited 107 times, 1 visits today)

Daca ti-a placut acest articol, apreciaza-l cu un share!

Lasă un răspuns

Specify Twitter Consumer Key and Secret in the Super Socializer > Social Login section in the admin panel for Twitter Login to work

Adresa ta de email nu va fi publicată.