8 suplimente pe care ar trebui sa le iei pe masura ce imbatranesti

Daca ti-a placut acest articol, apreciaza-l cu un share!

Pe masura ce imbatranesti, sanatatea generala a corpului tau incepe sa se deterioreze, iar acest lucru se va intampla mai repede daca nu faci nimic in acest sens. Din fericire, puteti face cateva lucruri pentru a va ajuta sa va mentineti mai in forma si mai sanatos pentru mai mult timp. Unul dintre aceste lucruri este sa luati suplimente. 

Mai jos sunt cele opt suplimente pe care ar trebui sa le luati pe masura ce inaintati in varsta.

Suplimente de magneziu 

Magneziul este oarecum cel mai bun nutrient sau mineral pentru relaxare. Acest mineral este responsabil de mentinerea unui numar de functii ale corpului, cum ar fi bataile sanatoase ale inimii si contractiile musculare, care pot preveni boli precum hipertensiunea arteriala, diabetul si migrenele. In plus, atat creierul, cat si corpul tau au nevoie de magneziu pentru a ramane relaxati.

Acest lucru face din magneziu un nutrient esential in organism pentru a preveni bolile mintale precum depresia si anxietatea. Doza zilnica recomandata este de 310-420 mg pentru adulti si poate fi gasita in alimente precum nuci, verdeata cu frunze, avocado si banane. Daca nu puteti obtine aportul zilnic recomandat din alimente, luati in considerare un supliment cu magneziu.

Vitamina D

Aceasta este denumita in mod obisnuit „vitamina soarelui”. Spre deosebire de majoritatea celorlalte vitamine, aceasta este produsa in corpul tau, cu putin ajutor de la soare. Pe masura ce imbatranesti, s-ar putea sa nu mai iesi afara atat de des ca inainte ca si cand erai mai mic. Cu toate acestea, aveti inca nevoie de suficienta vitamina D pentru a avea o sanatate intestinala buna si pentru a evita complicatiile inflamatorii cronice. Suplimentele de vitamina D va pot ajuta in acest sens.

Suplimente Omega-3 

Nu exista suplimente mai importante decat acizii grasi omega-3. De de sunt aceste suplimente atat de speciale, va intrebati? Ei bine, nu numai ca ajuta la reducerea inflamatiei, dar pot ajuta si la tratarea afectiunilor de sanatate mintala, cum ar fi dementa, depresia si anxietatea. In plus, organismul are nevoie zilnic de doze mari de omega-3 pentru a-si indeplini functiile necesare. Este recomandat sa consumati peste gras de cel putin doua ori pe saptamana, dar daca acest lucru nu este posibil, suplimentele sunt o alternativa buna.

Lectura suplimentara: Omega 3 – Beneficii pentru sanatate si efecte secundare

Suplimente de zinc 

Majoritatea oamenilor stiu ca zincul este  bun pentru sistemul imunitar al organismului. Cu toate acestea, are si alte cateva beneficii pentru sanatate. De exemplu, are beneficii terapeutice pentru bolile de inima si cancer, care sunt doua lucruri la care esti predispus pe masura ce corpul tau imbatraneste.
Doza zilnica recomandata pentru adulti este intre 8 mg si 13 mg, in functie de sex si varsta fertila. Luarea suplimentelor de zinc va poate ajuta sa indepliniti aceste cerinte si sa preveniti bolile comune legate de varsta.

Probiotice 

Probioticele sunt bacterii vii care ajuta la promovarea sanatatii intestinale. Exista bacterii bune si rele, iar stomacul tau are o multime de ambele. Prezenta bacteriilor rele poate duce la slabirea mucoasei stomacului, care provoaca probleme de sanatate precum diaree, constipatie si boli inflamatorii intestinale. In plus, un intestin nesanatos va poate afecta sanatatea generala.

Probioticele, care sunt un tip bun de bacterii, ajuta la restabilirea echilibrului microbiomului din intestin. Daca va ganditi sa luati suplimente cu probiotice, asigurati-va ca discutati cu medicul dumneavoastra pentru a afla doza potrivita pentru nevoile dumneavoastra.

De citit suplimentar: Ce sunt probioticele si de ce sunt sanatoase

Multivitamine 

Este greu sa stii daca corpul tau primeste suficiente minerale si substante nutritive esentiale. Acesta este motivul pentru care multi oameni se bazeaza pe multivitamine pentru a compensa lipsurile nutritionale . Cu toate acestea, din cauza cererii lor ridicate, exista pe piata cateva multivitamine sub standard care pot face mai mult rau decat bine organismului tau. Multivitaminele bune ar trebui sa fie fara lactate, fara fier, fara OMG si sa nu contina indulcitori artificiali.

Suplimente de calciu 

Ai nevoie de suficient calciu pentru a avea oase sanatoase, mai ales pe masura ce imbatranesti. Doza  zilnica recomandata pentru adultii cu varsta cuprinsa intre 20 si 50 de ani este de aproximativ 1000 mg, in timp ce celor de mai sus li se recomanda sa ia 1200 mg in fiecare zi. Unele surse excelente de alimente includ laptele, migdalele, fasolea, lintea si broccoli. Suplimentele de calciu vor ajuta, de asemenea, la atingerea acestei doze, in special pentru persoanele in varsta.

Lectura suplimentara: Calciu pentru oase puternice si sanatoase: surse mai bune de calciu decat produsele lactate

Suplimente de fier 

Fierul ajuta organismul sa imbunatateasca oxigenarea. A avea un nivel scazut de fier va poate face sa va simtiti obosit si sa aveti un sistem imunitar slab. Adultii ar trebui sa ia aproximativ 8-18 mg de fier in fiecare zi. Acest mineral se gaseste in mod obisnuit in leguminoase, legume cu frunze verzi si carne rosie si este destul de usor sa indepliniti cerintele alimentare din aceste alimente. Cu toate acestea, unele circumstante va pot face sa ramaneti fara fier in organism, cum ar fi menstruatiile abundente, nasterea sau antecedentele familiale. In astfel de cazuri, ar trebui sa luati in considerare suplimente de fier.

Cuvant final despre suplimente

Majoritatea suplimentelor nu sunt reglementate, asa ca ati putea dori sa consultati un medic inainte de a incepe sa luati oricare. De asemenea, puteti obtine majoritatea lucrurilor pe care le ofera suplimentele din dieta dumneavoastra. Problema este ca uneori nu ai acces la toate alimentele potrivite sau ai putea avea nevoie de un impuls din cauza unei boli. Cu toate acestea, acestea sunt in continuare o modalitate excelenta de a va asigura ca corpul dumneavoastra ramane mai in forma si mai sanatos pentru mai mult timp. Sper ca acest articol ti-a aratat de ce.

(Visited 339 times, 1 visits today)

Daca ti-a placut acest articol, apreciaza-l cu un share!

Lasă un răspuns

Specify Twitter Consumer Key and Secret in the Super Socializer > Social Login section in the admin panel for Twitter Login to work

Adresa ta de email nu va fi publicată.