Remedii naturiste eficiente pentru colesterol marit

Daca ti-a placut acest articol, apreciaza-l cu un share!

Un nivel de colesterol marit este adesea cauzat de alegeri nesanatoase ale stilului de viata, cum ar fi o dieta bogata in grasimi saturate si lipsa unei activitati fizice adecvate.

Factori precum obezitateafumatulconsumul excesiv de alcoolimbatranirea (arterele tind sa se ingusteze odata cu inaintarea in varsta), genetica si anumite afectiuni subiacente precum diabetul, hipertensiunea arteriala si bolile renale sau hepatice cresc, de asemenea, riscul aparitiei acestei probleme.

Colesterolul este o substanta grasa prezenta in sange, necesara pentru construirea si mentinerea membranelor celulare, transformarea razelor solare in vitamina D si alte functii importante.

Cu toate acestea, un nivel ridicat de colesterol, numit si hipercolesterolemie, este nesanatos si poate duce la probleme grave si chiar fatale de sanatate. Colesterolul tinde sa se acumuleze de-a lungul peretilor arterelor si creste riscul de a dezvolta boli de inima.

De obicei, nivelul colesterolului din sange trebuie sa ramana sub 200 mg / dL (miligrame pe decilitru de sange). Este considerat limita la limita atunci cand este intre 200 si 239 mg / dl, iar cand creste la 240 sau mai mare mg / dL este considerat colesterol ridicat.

In cea mai mare parte, un test numit profil lipoproteic este utilizat pentru a testa nivelurile de colesterol in termeni de colesterol total (suma HDL, LDL si VLDL), HDL, LDL si trigliceride.

Dintre acestea, HDL sau lipoproteina cu densitate mare, este considerata buna deoarece transporta colesterolul in ficat, unde poate fi descompus si reprocesat.

Desi este bun din acest motiv, corpul dumneavoastra are nevoie de o anumita cantitate de HDL pentru a-si indeplini complet functia. Cei cu niveluri scazute de HDL sunt considerati cu un risc mai mare de a dezvolta boli de inima.

LDL sau lipoproteina cu densitate scazuta, pe de alta parte, este considerata rea. Colesterolul tinde sa se acumuleze de-a lungul peretilor interiori ai arterelor si, in timp, determina ingustarea acestor vase de sange.

Iata 10 remedii naturiste pentru colesterol marit

1. Seminte de coriandru

Cercetarile au aratat ca coriandrul ajuta la scaderea nivelului de colesterol total, LDL (colesterolul „rau”) si trigliceride. Semintele de coriandru au, de asemenea, efecte hipoglicemiante si pot fi utile in gestionarea diabetului.

  1. Adaugati doua lingurite de pudra de seminte de coriandru la o cana de apa.
  2. Se fierbe amestecul si apoi se strecoara.
  3. Beti asta o data sau de doua ori pe zi. Puteti adauga lapte, zahar si cardamom la el si il puteti folosi ca inlocuitor pentru ceaiul obisnuit.

Daca nu aveti pudra de seminte de coriandru, atunci pur si simplu folositi seminte de coriandru sau macinati-le pentru a face pudra.

2. Ceapa

Ceapa rosie este benefica in tratarea colesterolului ridicat. Oamenii de stiinta din Hong Kong au descoperit ca ajuta la reducerea colesterolului rau si la cresterea nivelului de colesterol bun. La randul sau, acest lucru reduce riscul de a dezvolta boli de inima.

  • Se amesteca cate o lingurita de suc de ceapa si miere. Se bea o data pe zi.
  • Adaugati o ceapa tocata marunt si un sfert de lingurita de piper la o ceasca de lapte. Consumati-l in mod regulat.
  • Includeti, de asemenea, ceapa, ghimbirul si usturoiul in dieta ta.

3. Agrisul indian

Agrisul indian, sau amla, actioneaza ca un agent hipolipidemic natural, ceea ce inseamna ca promoveaza reducerea concentratiilor de lipide din ser. Un studiu publicat in International Journal of Medical Research & Health Sciences a aratat ca acest fruct are efecte antihiperlipidemice, anti-aterogene si hipolipidemice.

  1. Se amesteca o lingurita de pudra de agris Indian intr-un pahar cu apa calda.
  2. Se bea zilnic dimineata pe stomacul gol.

4. Otet de mere

Otetul de mere este unul dintre remedii naturiste pentru colesterol marit recomandat. Otetul de mere ajuta la scaderea nivelului total de colesterol si trigliceride. In plus, este un remediu excelent pentru o serie de afectiuni, inclusiv refluxul acid, hipertensiunea arteriala, guta, infectii ale cailor respiratorii superioare si altele.

  1. Se amesteca o lingurita de otet de mere intr-un pahar cu apa.
  2. Beti asta de doua sau trei ori pe zi, cel putin o luna.

Puteti creste treptat cantitatea de otet de mere la doua linguri pe pahar. Daca nu va place gustul otetului de mere, il puteti amesteca cu suc proaspat de portocale, suc de mere, suc de struguri sau alte sucuri de fructe.

Daca vrei sa afli mai multe informatii despre otetul de mere fa un un click aici Otet de mere – Beneficii pentru sanatate si efecte secundare

5. Suc de portocale

Consumul zilnic de trei cani de suc de portocale proaspat poate fi un mare ajutor in reducerea nivelului de colesterol din sange in mod natural, deoarece este bogat in vitamina C, folat si flavonoide.

Un studiu publicat in American Journal of Clinical Nutrition a constatat ca consumul zilnic de 750 ml de suc de portocale pur poate creste colesterolul HDL si trigliceridele si poate reduce raportul LDL / HDL la pacientii hipercolesterolemici.

Sucul de portocale imbogatit cu steroli este chiar mai bun. Studiile au aratat ca aproximativ 3 grame de fitosteroli pe zi pot ajuta la scaderea colesterolului total cu pana la 11% si a LDL cu pana la 15%. Deci, beti doua pahare de suc de portocale imbogatit cu steroli de plante pe zi.

6. Ulei de cocos

Desi contraintuitiv, uleiul de nuca de cocos este considerat un remediu benefic pentru colesterolul mare, chiar daca are un continut de grasimi saturate. Uleiul de cocos contine acid lauric care ajuta la cresterea HDL (colesterolul „bun”) si la imbunatatirea raportului LDL / HDL.

Adaugati in dieta cantitati moderate de ulei de nuca de cocos organic. Puteti lua una sau doua linguri din acest ulei zilnic. Nu utilizati ulei de cocos rafinat sau procesat.

7. Faina de ovaz

Savurarea unui castron cu fulgi de ovaz este o modalitate usoara, dar eficienta, de a reduce nivelul colesterolului. Este plin de fibre solubile si reduce absorbtia colesterolului si scade nivelul colesterolului rau.

O cana si jumatate de fulgi de ovaz gatite sau o cana de tarate de ovaz contin aproximativ trei grame de fibre solubile, beta-glucan. De asemenea, puteti adauga fructe si nuci, cum ar fi mere, banane, capsuni si nuci la fulgi de ovaz pentru beneficii suplimentare pentru sanatate.

8. Ulei de peste

Uleiurile de peste si pestii grasi precum macrou, ton, pastrav, hering, somon, peste albastru, sardine si altele asemenea sunt ambalate cu acizi grasi omega-3. Ele ajuta la scaderea trigliceridelor (grasimile din sange) si la prevenirea bolilor de inima.

Consumati aproximativ una pana la patru grame de ulei de peste pe zi. Daca ati adoptat o dieta vegana sau vegetariana, atunci includeti in dieta dvs. seminte de in macinate, care sunt, de asemenea, bogate in acizi grasi omega-3.

9. Drojdie de orez rosu

Drojdia de orez rosu contine compusi cunoscuti sub numele de monacoline care inhiba sinteza colesterolului si, prin urmare, ajuta la scaderea colesterolului. Pur si simplu, este orez fermentat. De mii de ani, a fost folosit in China in scopuri medicinale. Puteti cumpara drojdie de orez rosu de la farmacii sau magazine de produse naturiste.

Pentru colesterol ridicat, luati 1200 pana la 2400 mg din supliment o data sau de doua ori pe zi. Studiile au aratat ca acest supliment alimentar poate reduce nivelul colesterolului total si LDL („rau”). Cu toate acestea, fiti prudenti in timp ce luati aceste suplimente, deoarece dozarea corecta si efectele pe termen lung sunt inca neclare.

In plus, unele produse din drojdie de orez rosu pot contine lovastatina si alte substante chimice care pot provoca reactii adverse. Cel mai bine este sa va consultati medicul inainte de a incepe sa le luati. Nu luati aceste suplimente in timpul sarcinii, alaptarii sau cand suferiti de probleme hepatice.

10. Nuci

Nucile, migdalele, arahidele, alunele, fisticul, nucile si alte nuci si seminte sunt utile in controlul colesterolului ridicat, deoarece sunt bogate in steroli vegetali si fibre. Nucile, in special, s-au dovedit a ajuta la scaderea nivelului total de colesterol si trigliceride.

Deci, acum aveti un motiv bun pentru a va bucura in mod regulat de o mana (o uncie si jumatate) de nuci prajite delicioase; dar nu exagera. De asemenea, cresteti consumul de cereale integrale si alte alimente bogate in fibre.

Alaturi de aceste remedii naturiste pentru colesterol marit, este esential sa faci alegeri sanatoase si stilul de viata. Eliminati grasimile trans din dieta. In plus, mancati o dieta bogata in vitamina C pentru a ajuta la scaderea colesterolului

Resurse:

http://www.indianjournals.com/ijor.aspx?target=ijor:ijmrhs&volume=1&issue=2&article=012

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18831331

http://ajcn.nutrition.org/content/72/5/1095.long

http://umm.edu/health/medical/altmed/condition/hypercholesterolemia

(Visited 741 times, 1 visits today)

Daca ti-a placut acest articol, apreciaza-l cu un share!

Lasă un răspuns

Specify Twitter Consumer Key and Secret in the Super Socializer > Social Login section in the admin panel for Twitter Login to work

Adresa ta de email nu va fi publicată.