11 modalitati potentiale de a creste endorfinele in mod natural

Daca ti-a placut acest articol, apreciaza-l cu un share!

Din cand in cand, toti trecem prin momente grele din cauza stresului, ranilor, durerilor fizice sau psihice din viata. Pentru a putea trece prin aceste vremuri grele, anumite substante chimice precum dopamina, serotonina sau endorfinele sunt secretate in creier. Aceste substante chimice sunt cunoscute si ca hormoni ai fericirii. 

Dintre aceste substante chimice, endorfinele sunt cele mai asociate cu ameliorarea durerii, deoarece acest hormon actioneaza ca un analgezic natural. Cand simtim stres sau durere, endorfinele sunt eliberate in creier pentru a ne ajuta sa reziste durerii sau sa eliberam stresul. 

Daca trebuie sa dam un exemplu specific, endorfinele permit unei mame sa suporte durerea  de la nasterea copilului, actionand ca un analgezic natural.

In afara de durere si stres, creierul elibereaza endorfine si in timpul anumitor activitati, cum ar fi mancatul, exercitiile si actul sexual, potrivit  Healthline .

In concluzie, endorfinele sunt un grup de hormoni care ne maresc bunastarea generala, ajutandu-ne sa facem fata adversitatilor si dificultatilor din viata.

Deoarece endorfinele sunt cruciale pentru bunastarea noastra, ar trebui sa ne asteptam sa apara unele probleme in cazul productiei scazute de endorfine in creier.

Nivelul crescut de stres, stima de sine scazuta, apetitul scazut, durerea crescuta, functia imunitara slabita sunt doar cateva dintre consecintele care pot aparea din cauza eliberarii scazute de endorfine in creier.

Pentru a evita aceste circumstante, poate doriti sa cunoasteti cele mai bune modalitati de a stimula eliberarea de endorfine.

Cum sa cresti nivelul de endorfine in mod natural

Desi exercitiul intens este una dintre cele mai eficiente moduri de a elibera endorfinele, nu este singura modalitate.

In acest articol, vom analiza 11 cele mai bune modalitati de a stimula eliberarea de endorfine.

Ciocolata neagra

Consumul de ciocolata neagra ajuta sa cresti nivelul de endorfine. Oamenii nu folosesc degeaba aceste doua cuvinte „fericire si ciocolata” unul langa altul in zadar. Pentru unii, ciocolata neagra este cea mai buna modalitate de a face fata stresului si gandurilor negative.

Consumul de ciocolata neagra va poate imbunatati cu adevarat starea de spirit declansand eliberarea de endorfine, asa cum se arata in  studiu . Proprietatea de crestere a endorfinelor a ciocolatei negre provine din compusul sau feniletilamina.

Sport

Practicarea sportului este cea mai buna si cunoscuta modalitate de a stimula productia de endorfine in creier. Dupa cum am mentionat la inceput, dupa un exercitiu intens/viguros, creierul elibereaza endorfine. 

Desi aceasta este o informatie exacta, retineti ca si exercitiile de intensitate moderata pot declansa eliberarea de endorfine.

Daca aveti o anumita afectiune sau nivelul de fitness nu va permite sa faceti exercitii viguroase in mod regulat, puteti creste nivelul de endorfine cu exercitii usoare de 30 de minute. Mersul pe jos sau mersul cu bicicleta pot fi exemple bune ale acestor forme de exercitiu.

Mai mult, ar trebui sa optezi pentru exercitii de grup, daca poti. Pentru ca, intr-un  studiu ,  s-a descoperit ca oamenii care s-au angajat in exercitii de grup elibereaza mai multa endorfina decat cei care au facut sport singuri.

Relatii sexuale

In sectiunea anterioara, am subliniat importanta activitatii fizice pentru eliberarea de endorfine in creier. Ne-am referit, de asemenea, la un studiu stiintific in care participantii care au facut exercitii cu altii au descoperit ca elibereaza mai multe endorfine in comparatie cu cei care faceau singuri.

 „A face dragoste” cu partenerul tau este un fel de exercitiu fizic, in plus, nu faci „exercitiul” singur. Prin urmare, este logic sa ne asteptam la cresterea nivelului de endorfine in timpul sexului.

Un raport stiintific cuprinzator intocmit despre relatia dintre sex si endorfina arata ca creierul elibereaza hormoni endorfin in timpul actului sexual.

Meditatia

Cand vine vorba de bunastarea ta, s-ar putea sa lovesti doua pasari dintr-o singura piatra, daca meditezi in mod regulat. Motivul pentru a spune acest lucru este legat de faptul ca meditatia nu numai ca creste nivelul de endorfine, ci si reduce cortizolul (hormonul stresului) din corpul tau.

Intr-un  studiu , cercetarile au constatat ca atat starea de spirit a alergatorilor de elita, cat si a mediatorilor profesionisti a crescut aproape uniform dupa efectuarea activitatilor, si anume alergarea si meditatia. Prin urmare, aceste descoperiri pot sugera ca meditatia este la fel de eficienta ca si alergarea in ceea ce priveste stimularea endorfinei.

Razi cu prietenii

Toata lumea s-ar simti bine, relaxata si fericita in timp ce rade si se distreaza cu prietenii sau membrii familiei. De fapt, lucrul care ne face super fericiti in aceste momente sunt hormonii eliberati din creier in aceste momente specifice.

Potrivit expertilor; petrecerea timpului bun cu cei dragi razand, discutand sau impartasind scade nivelul de cortizol (hormonul stresului), in timp ce creste productia de endorfine.

Faceti o baie fierbinte

Daca iti doresti subconstient sa faci o baie fierbinte dupa o zi obositoare si stresanta, exista un motiv intemeiat in spatele acestei dorinte. Ultima data, ai facut baie dupa o zi intensa si obositoare si ti-a crescut semnificativ starea de spirit. Prin urmare, creierul tau doreste din nou aceasta actiune dezirabila.

Apa fierbinte iti relaxeaza muschii incordati si te ajuta sa te calmezi. In plus, apa fierbinte declanseaza eliberarea de endorfine, care, la randul lor, va ajuta sa depasiti gandurile negative.

Alimente picante

Daca te-ai simtit vreodata bine si relaxat dupa ce ai mancat alimente picante, nu a fost deloc o coincidenta. Pentru ca, ca raspuns la alimentele picante, creierul produce endorfine.

Exista o explicatie simpla pentru acest fenomen! Cand mananci alimente condimentate, creierul tau elibereaza dopamina pentru a opri sau a reduce durerea (focul) indusa de mancarea condimentata.

Ajuta-i pe altii

Psihologii spun ca a-i ajuta pe altii sau a face acte aleatorii de bunatate este cheia pentru a obtine o viata mai fericita si mai sanatoasa. O cercetare  demonstreaza ca munca de voluntariat imbunatateste semnificativ sanatatea mentala si fizica.

Productia crescuta de hormoni ai senzatiei de bine in creier, inclusiv endorfine, in timp ce facem acte aleatorii de bunatate este motivul principal pentru care ne simtim fericiti, relaxati si multumiti cand ii ajutam pe ceilalti.

Ascultati muzica

Dupa cum se sugereaza in  raportul stiintific ; ascultarea muzicii, mai ales vesele si inaltatoare, poate declansa eliberarea de endorfine in creier.

Sauna

Multi nu s-ar gandi vreodata ca petrecerea timpului in sauna declanseaza eliberarea de endorfine, stimuland astfel starea de spirit. Dar, expertii si studiile ne fac sa credem in proprietatea saunei care stimuleaza starea de spirit. 

Descoperirile  unui studiu au aratat ca baia de sauna finlandeza a crescut eliberarea de endorfine impreuna cu alti hormoni, cum ar fi testosteronul sau de crestere la participanti.

Lumina Soarelui

Lumina saoarelui ajuta foarte mult sa cresti nivelul de endorfine in mod natural. Nu este o coincidenta faptul ca cei mai multi dintre noi ne simtim mai fericiti intr-o zi insorita in comparatie cu o zi cu nori intunecati. Motivul pentru care ne simtim mai fericiti intr-o zi insorita in comparatie cu o zi innorata provine din cresterea productiei de hormoni ai senzatiei de bine si anume; serotonina, melatonina si endorfina.

Iesiti afara pentru a beneficia de lumina soarelui intr-o zi insorita pentru a te simti mai fericit. Dar, amintiti-va ca mai mult de 15 minute sub soare cu o piele neprotejata creste riscul de cancer de piele.

(Visited 210 times, 1 visits today)

Daca ti-a placut acest articol, apreciaza-l cu un share!

Lasă un răspuns

Specify Twitter Consumer Key and Secret in the Super Socializer > Social Login section in the admin panel for Twitter Login to work

Adresa ta de email nu va fi publicată.