Consumul acestor alimente ajuta la calmarea durerii cronice

Daca ti-a placut acest articol, apreciaza-l cu un share!

Durerea cronica este o problema omniprezenta care afecteaza aproximativ 116 milioane de adulti americani. Definita ca durere nervoasa sau musculara, durerea cronica poate aparea in spate, umeri, pelvis, genunchi, cap si alte parti ale corpului. Inflamatia este principalul motiv pentru durerea cronica. Simptomele includ dureri musculare si tisulare, oboseala si tulburari de somn.

Durerea cronica poate interfera cu efectuarea chiar si a activitatilor de rutina si poate da nastere unor conditii de sanatate secundare, in special depresie. Oamenii solicita de obicei sfatul specialistilor medicali, efectueaza un fel de exercitii specializate si iau medicamente pentru a reduce simptomele.

Ceea ce mancati poate juca, de asemenea, un rol cheie in reducerea simptomelor. Mai multe studii au aratat ca anumite alimente pot ajuta la reducerea inflamatiei, blocarea semnalelor de durere din corpul dumneavoastra si cresterea substantelor chimice ale creierului care va fac sa va simtiti bine.

10 alimente pentru a reduce durerea cronica

1. Ghimbir

Ghimbirul este cel mai bun calmant natural. Contine compusi antiinflamatori numiti gingeroli care reduc durerea cronica prin reducerea inflamatiei. De asemenea, are si alte substante precum paradoli, shogaoli si zingerona care au calitati analgezice similare cu aspirina sau ibuprofenul.

Un studiu din 2005 a constatat ca ghimbirul poate reduce durerea si inflamatia mai eficient decat medicamentele antiinflamatoare nesteroidiene, cum ar fi aspirina. De fapt, se spune ca ghimbirul functioneaza ca ibuprofenul, dar fara efectele secundare.

  • Puteti mesteca ghimbir crud pentru a reduce inflamatia si durerea.
  • O alta optiune este sa beti zilnic doua-trei cani de ceai de ghimbir.

2. Curcuma

Un alt ingredient din bucataria dvs. care poate ajuta la reducerea durerii cronice este turmericul. Contine curcumina, un element antiinflamator care ajuta la combaterea durerii. Curcuma poate proteja, de asemenea, corpul de distrugerea tesuturilor si de inflamatia articulatiilor si poate promova functionarea imbunatatita a celulelor nervoase.

3. Ceapa

Conform Arthritis Today, ceapa este bogata in componente care pot combate inflamatia articulatiilor. In special, ceapa este bogata in quercetina, un antioxidant care ajuta la combaterea enzimelor care provoaca inflamatii.

Cateva beneficii suplimentare ale quercetinei pentru sanatate sunt ca ajuta la scaderea nivelului de colesterol rau , la reducerea bolilor de inima si la prevenirea progresiei cancerului. Puteti folosi ceapa in salata sau ca condiment in oricare dintre felurile dvs. preferate.

4. Usturoiul

Usturoiul are proprietati antiinflamatorii, precum si antibiotice, care pot atenua durerile cronice. Bogat in compusi de sulf, usturoiul stimuleaza, de asemenea, productia de celule T ajutatoare, care pot stimula sistemul imunitar si pot ajuta la reducerea umflaturilor si durerilor din organism.

  • Mancati doua sau trei catei de usturoi proaspat in fiecare dimineata.
  • De asemenea, puteti aplica regulat ulei de usturoi ca analgezic local pe zona afectata.

5. Somon

Somonul este bogat in acizi grasi omega-3 care calmeaza durerea si este o sursa buna de vitamina D. Mai multe studii au evidentiat o legatura intre deficienta de vitamina D si durerea cronica.

De asemenea, studiile au sugerat ca acizii grasi omega-3 gasiti in somon pot proteja impotriva dezvoltarii poliartritei reumatoide si ar putea atenua severitatea bolii.

Cand cumparati somon, alegeti organic, deoarece somonul crescut comercial contine toxine care pot fi daunatoare organismului dumneavoastra. Puteti manca somon sub forma coapta, la gratar sau prajita.

6. Ulei de masline

Uleiul de masline functioneaza ca o aspirina sau ibuprofen atunci cand vine vorba de combaterea durerii cronice. Este bogat in polifenoli antioxidanti care ajuta la reducerea mecanismelor comune care cauzeaza dureri in organism. De asemenea, contine un compus numit oleocantal care are proprietati antiinflamatorii puternice pentru a ajuta la reducerea inflamatiei dureroase a articulatiilor.

Consumul regulat de ulei de masline imbunatateste, de asemenea, functionalitatea fizica si vitalitatea. Puteti utiliza acest ulei in gatitul obisnuit sau ca ulei de masaj pentru a aplica pe zona afectata. Pentru cele mai bune rezultate, utilizati ulei de masline extravirgin.

7. Capsuni

Capsunile suculente si delicioase ajuta la scaderea nivelului de proteina C reactiva (CRP) din sange, un semnal de inflamatie in organism. Nivelurile ridicate de CRP sunt asociate cu un risc crescut de boli de inima, accident vascular cerebral si artrita reumatoida.

Capsunile sunt, de asemenea, pline de vitamina C , un antioxidant cu proprietati puternice de reducere a durerii. Beneficiile pentru sanatate ale capsunilor pot fi savurate fie in versiunea proaspata, fie in cea congelata. Puteti adauga capsuni la cereale sau iaurt sau le puteti savura simplu ca gustare sau desert.

8. Frunze de schinduf

Aceste frunze verzi au un continut ridicat de fier, precum si vitamina K, care ajuta la mentinerea oaselor puternice si a articulatiilor sanatoase. Un studiu a aratat ca persoanele in varsta care au cantitati adecvate de vitamina K sunt mai putin susceptibile de a dezvolta osteoartrita in comparatie cu cei care au un deficit de vitamina K.

Datorita proprietatilor sale antioxidante, schinduful poate reduce si inflamatia cronica si umflarea. Inflamatia cronica este adesea asociata cu dureri articulare, boli de inima, dementa si uneori cancer. Prin reducerea inflamatiei, schinduful poate reduce riscul diferitelor boli cronice si cancere.

9. Ardei iute

Ardeiul iute contine un ingredient activ numit capsaicina care stimuleaza productia de endorfine, opiacee naturale ale organismului, contribuind astfel la reducerea durerii cronice.

Capsaicina poate bloca, de asemenea, transmiterea semnalelor de durere in organism si poate inhiba o enzima care determina eliberarea de prostaglandine si alte substante care cresc durerea. Daca suferiti zilnic de un fel de durere cronica, luati in fiecare zi o jumatate de lingurita de pudra de ardei iute.

10. Iaurt

Poate nu va vine sa credeti, dar consumul regulat de produse lactate, cum ar fi iaurtul, poate ajuta la reducerea durerii cronice. Iaurtul contine doi nutrienti pentru construirea oaselor – calciu si vitamina D. Vitamina D poate reduce durerea cronica, in timp ce calciul intareste oasele si muschii.

Alege iaurtul cu probiotice sau microorganisme benefice. Aceste microorganisme ajuta la controlul inflamatiei si, prin urmare, a durerii. Cand cumparati iaurt, alegeti unul cu „culturi vii si active”.

Ceea ce mancati este crucial pentru multe probleme de sanatate si prin includerea alimentelor potrivite in dieta dvs., puteti usura durerile cronice si va puteti bucura mai mult de viata.

Resurse:

www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8469441
academicjournals.org/article/article1380798317_Nasri%20et%20al.pdf

(Visited 200 times, 1 visits today)

Daca ti-a placut acest articol, apreciaza-l cu un share!

Lasă un răspuns

Specify Twitter Consumer Key and Secret in the Super Socializer > Social Login section in the admin panel for Twitter Login to work

Adresa ta de email nu va fi publicată.