8 moduri de a-ti face cafeaua super sanatoasa

Daca ti-a placut acest articol, apreciaza-l cu un share!

Cafeaua este una dintre cele mai populare bauturi din lume. Multi profesionisti din domeniul sanatatii cred ca este, de asemenea, una dintre cele mai sanatoase.

Pentru unii oameni, este cea mai mare sursa de antioxidanti din dieta, depasind atat fructele, cat si legumele combinate (1,2).

Iata cateva sfaturi pentru a-ti transforma cafeaua sanatoasa intr-una super sanatoasa.

1. Fara cofeina dupa ora 14:00

Cafeaua este una dintre cele mai bogate surse naturale de cofeina din dieta.

Cofeina este un stimulent, care este unul dintre principalele motive pentru care cafeaua este atat de populara. Iti ofera o multime de energie si te ajuta sa stai treaz atunci cand te simti obosit (3).

Dar daca bei cafea tarziu in timpul zilei, aceasta poate interfera cu somnul. Somnul slab este asociat cu tot felul de probleme de sanatate (4,5).

Din acest motiv, este important sa nu bei cafea tarziu in timpul zilei. Daca trebuie, alegeti decofeinizata sau optati pentru o ceasca de ceai, care contine mult mai putina cofeina decat cafeaua (6).

Abtinerea de la cafea dupa 14-15 este un lucru bun. Acestea fiind spuse, nu toata lumea este la fel de sensibila la cofeina, iar unii oameni pot dormi bine chiar daca au baut cafea tarziu in timpul zilei.

Cu toate acestea, daca simtiti ca va puteti imbunatati somnul, evitarea cafelei tarziu in timpul zilei ar putea fi o strategie eficienta.

Exista multe alte moduri prin care va puteti imbunatati calitatea somnului. Cititi acest articol pentru mai multe sfaturi bazate pe stiinta.

2. Nu puneti zahar in cafea

Desi cafeaua este sanatoasa in sine, o poti transforma cu usurinta in ceva daunator.

Cel mai bun mod de a face asta este sa pui o gramada de zahar in el. Zaharul adaugat este, fara indoiala, unul dintre cele mai proaste ingrediente din dieta moderna.

Zaharul, in principal datorita cantitatii sale mari de fructoza, este legat de tot felul de boli grave precum obezitatea si diabetul (7).

Daca nu va puteti imagina sa va traiti viata fara un indulcitor in cafea, folositi un indulcitor natural precum stevia.

3. Alegeti o marca de calitate, de preferinta organica

Calitatea cafelei poate varia foarte mult in functie de metoda de prelucrare si de modul in care au fost cultivate boabele de cafea.

Boabele de cafea tind sa fie pulverizate cu pesticide sintetice si alte substante chimice care nu au fost niciodata destinate consumului uman (8).

Cu toate acestea, efectele asupra sanatatii ale pesticidelor din alimente sunt controversate. In prezent, exista dovezi limitate ca acestea provoaca rau atunci cand sunt gasite la niveluri scazute in produse.

Cu toate acestea, daca sunteti ingrijorat de continutul de pesticide al cafelei dvs., luati in considerare cumpararea de boabe de cafea organice. Acestea ar trebui sa contina cantitati mult mai mici de pesticide sintetice.

4. Evitati sa beti prea multa cafea

In timp ce un aport moderat de cafea este sanatos, consumul a prea multa cafea poate reduce beneficiile sale generale.

Consumul excesiv de cofeina poate avea diferite efecte secundare adverse, desi sensibilitatea oamenilor variaza (5).

In general, Health Canada recomanda sa nu se depaseasca 1,1 mg pe kilogram (2,5 mg pe kg) de greutate corporala pe zi (9).

Avand in vedere ca o ceasca medie de cafea poate contine aproximativ 95 mg de cofeina, aceasta corespunde la aproximativ doua cani de cafea pe zi pentru cineva care cantareste 80 kg (10).

Cu toate acestea, cantitati mult mai mari de cofeina (400–600 mg) pe zi (aproximativ 4–6 cani) nu sunt asociate cu niciun efect secundar advers la majoritatea oamenilor (11).

A bea cafea inseamna a echilibra riscurile si beneficiile acesteia. Asculta-ti corpul si nu consuma mai mult decat poti tolera confortabil.

5. Adaugati putina scortisoara in cafea

Scortisoara este un condiment gustos care se potriveste deosebit de bine cu aroma cafelei.

Studiile arata ca scortisoara poate scadea glicemia, colesterolul si trigliceridele la diabetici (12 ).

Daca aveti nevoie de putina aroma, incercati sa adaugati un strop de scortisoara. Este surprinzator de bun.

Pentru a reduce riscul de potentiale efecte adverse, optati pentru scortisoara de Ceylon in loc de scortisoara mai comuna Cassia, daca este posibil.

Citeste mai multe despre scorstisoara aici Scortisoara – Beneficii pentru sanatate si efecte secundare

6. Evitati frisca pentru cafea cu continut scazut de grasimi si artificiale

Frisca comerciala cu continut scazut de grasimi si artificiale tind sa fie foarte procesate si pot contine ingrediente discutabile.

Cu toate acestea, nu exista multe cercetari privind efectele asupra sanatatii. Continutul lor variaza in functie de marca, iar unele pot fi mai sanatoase decat altele.

Cu toate acestea, alimentele naturale, integrale, sunt in general o alegere mai buna.

In loc de o frisca artificiala, luati in considerare adaugarea de frisca plina de grasimi la cafea, de preferinta de la vaci hranite cu iarba.

Studiile arata ca produsele lactate contin cativa nutrienti importanti. De exemplu, lactatele sunt o sursa excelenta de calciu si pot reduce riscul de osteoporoza si fracturi osoase (13).

In plus, laptele de vaca hranit cu iarba contine putina vitamina K, care este, de asemenea, legata de imbunatatirea sanatatii oaselor (14).

7. Adaugati niste cacao la cafeaua dvs

Cacao este plina de antioxidanti si este asociata cu tot felul de beneficii pentru sanatate, inclusiv un risc redus de boli de inima (15,16).

Incercati sa adaugati un strop de pudra de cacao in cafea pentru un plus de aroma.

Caffè mocha, o versiune cu aroma de ciocolata a caffè latte, este servita in multe cafenele. Cu toate acestea, caffè mocha este de obicei indulcit cu zahar.

Puteti sa va faceti cu usurinta acasa si sa sariti peste zaharul adaugat.

8. Preparati-va cafeaua folosind un filtru de hartie

Cafeaua preparata contine cafestol, o diterpena care poate creste nivelul de colesterol din sange (17,18).

Cu toate acestea, reducerea nivelurilor sale este simpla. Foloseste doar un filtru de hartie.

Prepararea cafelei cu un filtru de hartie reduce in mod eficient cantitatile de cafestol, dar lasa cofeina si antioxidantii benefici sa treaca (19).

Cu toate acestea, cafestol nu este deloc rau. Studii recente la soareci sugereaza ca are efecte antidiabetice (20).

Cuvant final

Cafeaua este o bautura populara cunoscuta pentru efectele sale stimulante.

Un aport ridicat de cafea este legat de diverse beneficii pentru sanatate. Cu toate acestea, exista mai multe moduri in care puteti imbunatati aceste beneficii si mai mult.

Cel mai important, evitati sa va incarcati cafeaua cu zahar adaugat. In schimb, iti poti aroma cafeaua adaugand un strop de scortisoara sau cacao.

De asemenea, luati in considerare sa va abtineti de la cafea dupa-amiaza tarziu si seara, deoarece va poate afecta calitatea somnului.

Urmand sfaturile de mai sus, iti poti face ceasca de cafea si mai sanatoasa.

(Visited 258 times, 1 visits today)

Daca ti-a placut acest articol, apreciaza-l cu un share!

Lasă un răspuns

Specify Twitter Consumer Key and Secret in the Super Socializer > Social Login section in the admin panel for Twitter Login to work

Adresa ta de email nu va fi publicată.