Top 10 remedii naturale pentru niveluri ridicate de colesterol conform studiilor clinice

Daca ti-a placut acest articol, apreciaza-l cu un share!

Colesterolul ridicat, numit si hipercolesterolemie, este unul dintre principalele cauze ale bolilor de inima. Cu toate acestea, simptomele acestei afectiuni nu sunt evidente pana cand nu sunteti testat sau aveti un accident vascular cerebral sau un atac de cord. Prin urmare, inainte de a face fata complicatiilor, incercati sa utilizati remedii naturale acasa care pot scadea nivelul colesterolului. Continuati sa cititi acest articol despre remedii eficiente pentru a descoperi cele mai bune remedii naturale aprobate de medic pentru un nivel ridicat de colesterol.

Nu exista dovezi bazate pe stiinta pentru urmatoarele retete de casa. Retetele pe care ne-am concentrat sunt remedii pentru colesterol ridicat traditionale, asa ca consultati-va intotdeauna medicul si verificati-va starea de sanatate in mod regulat pentru a afla daca un remediu functioneaza pentru dvs.

Ce inseamna colesterolul ridicat

Colesterolul este produs de ficat si are functii importante in organism, cum ar fi generarea de vitamina D, producerea de hormoni si digerarea grasimilor. In plus, sistemul nervos si creierul depind de colesterol pentru a crea sinapse care trec neurotransmitatori precum dopamina si serotonina inainte si inapoi intre celulele creierului. Corpul nostru produce colesterolul de care avem nevoie, dar o parte din colesterol provine din alimentele pe care le consumam. Daca colesterolul este prea mare, acesta se va acumula in artere si va afecta ateroscleroza. In cele din urma, nivelul ridicat de colesterol duce la atacuri de cord si accidente vasculare cerebrale.

Colesterolul calatoreste prin fluxul sanguin in pachete mici numite lipoproteine. Lipoproteinele sunt formate din proteine ​​la exterior si grasimi la interior. Deoarece grasimile nu sunt solubile in apa, aceasta legatura cu proteinele ajuta la miscarea lor prin fluxul sanguin. Este vital sa existe niveluri sanatoase de doua lipoproteine ​​care transporta colesterolul in organism: lipoproteinele cu densitate mare (HDL) si lipoproteinele cu densitate scazuta (LDL). Aceste lipoproteine ​​transporta colesterolul in si din celule.

LDL-urile transporta 75% din colesterolul din organism si joaca cel mai important rol in repararea si protectia celulelor si tesuturilor. HDL-urile fac doar 25% din munca. Oamenii numesc LDL colesterol „rau”, deoarece atunci cand LDL este mare, poate duce la acumularea de colesterol in artere. Aveti un risc mai mare de a suferi de boli de inima atunci cand aveti colesterol LDL ridicat in sange. Dimpotriva, colesterolul HDL este considerat colesterol „bun”, deoarece transporta colesterolul din alte parti ale corpului inapoi la ficat, unde este descompus si eliminat din organism. Aveti mai putine sanse de a dezvolta boli de inima atunci cand aveti niveluri mai mari de colesterol HDL. 

Ce cauzeaza colesterolul ridicat

Dieta si stilul de viata sunt cauzele principale care duc la inflamatie si, prin urmare, la cresterea colesterolului. Acestea au un efect dramatic asupra cantitatii de grasimi din sange si mai jos sunt motivele care va cresc nivelul de colesterol:

  • Consumand o dieta bogata in grasimi saturate
  • A fi supraponderal sau obez
  • Nefiind activ fizic
  • Fumat

Daca cineva din familia ta are colesterolul ridicat, ai putea sa ai si tu.

Remedii pentru colesterol ridicat

1. Nucifere

Nucile sunt un remediu excelent pentru un nivel ridicat de colesterol. Cercetarile indica faptul ca nuciferele, nucile pecan, migdalele si alte nucifere pot reduce nivelul de colesterol [3] . Ei au demonstrat, de asemenea, faptul ca, desi nucile contin grasimi, majoritatea nucilor au un nivel ridicat de grasimi nesaturate sanatoase. In plus, nucile contin si minerale, vitamine, antioxidanti, fibre, proteine ​​si alti nutrienti. Toate aceste substante fac din nuci o gustare ideala. Cu toate acestea, unele tipuri de nuci sunt mai bune decat alte tipuri. Acestea includ nuci pecan, nuci, fistic, alune de padure, nuci braziliene si migdale. In afara de aceste nuci, nucile precum caju, nucile de macadamia, desi au unele beneficii pentru sanatate, contin cantitati relativ mari de grasimi saturate nesanatoase. In plus, nucile simple sunt mai sanatoase decat nucile care sunt confiate, sarate sau acoperite cu ciocolata sau zahar.

Consumul de prea multe nuci poate adauga o multime de calorii la dieta ta. Pe langa faptul ca le consumi crude ca gustare, le poti presara in preparate cu paste sau pe salate. Cand nucile inlocuiesc alimentele bogate in grasimi saturate, cum ar fi carnea rosie, impactul scaderii colesterolului este si mai mare.

2. Ciocolata neagra

Ciocolata neagra este unul dintre cele mai bune alimente care s-a dovedit ca reduce colesterolul in studiile clinice [ 4]  [5] . Ciocolata care are cel putin 70% cacao este foarte buna pentru sanatate. Dar, ciocolata neagra contine mai mult cacao decat alte produse din ciocolata, are o cantitate mai mare de flavonoide si, prin urmare, are mai multe sanse de a lupta impotriva bolilor de inima. Cercetatorii au aratat ca ciocolata neagra poate reduce semnificativ LDL-ul seric si colesterolul total si poate creste HD L [6] .Ciocolata are peste 300 de proprietati naturale in ea. Cele mai faimoase includ cacao, cofeina si zahar. Ciocolata contine si flavonoide. Flavonoidele pot scadea nivelul colesterolului LDL si pot ajuta la prevenirea bolilor coronariene. In plus, o treime din continutul de grasimi din ciocolata este acid stearic. Desi acidul stearic este o grasime saturata, are un impact neutru asupra nivelului de colesterol. Aceasta inseamna ca nici nu creste nivelul de colesterol si nici nu le scade.

3. Usturoiul

Nu trebuie sa ratati usturoiul daca sunteti in cautarea celor mai bune remedii pentru colesterol ridicat. Pe langa sporirea aromei alimentelor, usturoiul contine alicina care poate ucide ciupercile si bacteriile si poate atenua unele tulburari digestive. Acest compus este, de asemenea, cunoscut pentru a reduce colesterolul in mod natural [ 7]  [8] .

Unele studii au indicat ca cu cat consumi mai mult usturoi, cu atat scade colesterolul mai mare [ 9]  [10] . Exista, de asemenea, studii care sustin ca usturoiul nu este eficient in scaderea colesterolului si multe studii concluzioneaza ca usturoiul este util pentru scaderea nivelului de colesterol. Prin urmare, ar trebui sa combinati usturoiul cu alte remedii pentru a obtine rezultatele dorite. De asemenea, retineti doza de usturoi. Cantitatea recomandata este de 1 pana la 2 catei de usturoi crud pe zi sau 300 de miligrame de pudra de usturoi uscat.

4. Rosii

Recent, studiile au indicat ca licopenul din rosii poate ajuta la reducerea prezentei LD L oxidat [11] [12] . Colesterolul oxidat este considerat principalul pas initial in formarea placii in artere si, prin urmare, cauza atacurilor de cord. De asemenea, licopenul poate reduce cantitatea de colesterol din sange. Licopenul este pigmentul rosu care se gaseste in fructe si legume, cum ar fi pepenele verde, grepfrutul roz, macese, ardei iute rosu si guava. Dar provine in principal din rosii proaspete si produse din tomate.

Rosiile au un continut ridicat de acid folic, fibre, fitosteroli si vitaminele A si C. Toate aceste substante te ajuta sa ai o sanatate mai buna. Iata cateva modalitati de a creste aportul de rosii, in special de licopen.

  • Procesati rosiile la caldura. Puteti face sos de rosii si supa de rosii
  • Consumati rosii proaspete cu grasimi precum  uleiul de masline
  • Faceti salate folosind rosii proaspete

Acum ca iti dai seama cat de important este sa incluzi rosiile in dieta ta, mai jos sunt modalitati prin care le poti include in mesele zilnice:

  • Aveti intotdeauna rosii acasa
  • Includeti intotdeauna rosiile in salate
  • Adaugati cateva felii de rosii la sandvisuri
  • Mananca paste cu sos de rosii

5. Soia

Alimentele care contin soia, cum ar fi tofu, burgeri de soia si bauturile din soia sunt derivate din planta de soia. Pe langa adaugarea de proteine ​​in dieta ta sanatoasa, soia poate, de asemenea, sa scada nivelul colesterolului [ 13]  [14]  [15] . Oamenii de stiinta au descoperit ca soia are doua componente principale care pot reduce colesterolul: proteinele si izoflavonele. Cu toate acestea, consumul de alimente din soia poate reduce colesterolul LDL doar cu 3%. Daca incercati sa combinati soia cu alte remedii, merita luat in considerare. In plus, soia este o sursa buna de fibre si are, de asemenea, un continut scazut de grasimi saturate.

Cea mai buna modalitate de a obtine beneficiile pentru sanatate ale soiei este sa schimbati soia cu alimente pe care le consumati de obicei, care au un continut ridicat de grasimi animale.

Nota: Soia fermentata este mai sanatoasa decat soia cruda. De asemenea, consumul de prea multa soia a fost legat de probleme cu tiroida.

Inainte de a folosi soia, ar trebui sa retineti trei lucruri mai jos:

  • Uleiul de soia si sosul de soia nu contin proteine ​​din soia
  • Verificati eticheta pentru a va asigura ca produsele din soia pe care le cumparati au un continut scazut de colesterol, grasimi saturate, zahar adaugat si sare
  • Cuvantul „soia” de pe alimentele ambalate este un alt cuvant despre soia

6. Agrisa indiana

Agrisa indiana sau amla este unul dintre cele mai bune remedii pentru colesterol ridicat. Pe langa un continut ridicat de vitamina C, amla este un depozit de minerale si antioxidanti. Studiile clinice arata ca interfereaza cu absorbtia colesterolului din alimente si opreste activitatea enzimei HMG-CoA reductazei care ajuta la formarea colesterolului. Agrisa indiana poate reduce nivelul de colesterol total, LDL si nivelul trigliceridelor [ 16]  [17] .

Mai important, poate creste nivelul HDL. Pe langa controlul nivelului de colesterol din sange, amla ajuta si la controlul hipertensiunii arteriale si are un efect antidiabetic.

Cea mai usoara si sigura modalitate de a folosi amla pentru scaderea colesterolului ridicat este sa consumi o ceasca de suc proaspat de amla in fiecare zi. Pentru a face sucul, urmati aceasta procedura:

  • Taiati doua amlas in bucati mici si indepartati semintele
  • Se macina amlasul cu o cana de apa
  • Se strecoara folosind o strecuratoare fina sau o carpa de muselina
  • Adaugati o lingurita de miere sau un praf de sare neagra inainte de a bea

7. Kiwi

Studiile au aratat ca consumul a doi kiwi pe zi timp de zece saptamani poate reduce semnificativ nivelul LDL si creste nivelul HD L [18] .Grasimile saturate sunt principalul factor care influenteaza cantitatile de LDL din organism. Prin urmare, consumul de alimente care au un continut scazut de grasimi saturate duce la scaderea colesterolului. Un kiwi cu diametrul de 5 centimetri contine 0,36 grame de grasime, dar doar 0,02 grame de grasimi saturate. Acest numar este mai mic de 1% din limita recomandata pentru un adult care urmeaza o dieta de 2.000 de calorii. Fibrele alimentare, in special fibrele solubile, pot, de asemenea, sa scada nivelul colesterolului. Fibrele solubile ajuta la absorbtia apei in sistemul digestiv si la formarea unui gel vascos. Aceasta substanta opreste intestinele sa absoarba colesterolul. Un kiwi are 1,7 grame de fibre totale si 0,7 grame de fibre solubile. Aceasta cantitate este egala cu cea din 3 linguri de germeni de grau, o cana de telina cruda sau o jumatate de cana de varza fiarta.

Puteti adauga kiwi in dieta dumneavoastra in urmatoarele moduri:

  • Taiati-l in bucati mici si amestecati-l cu iaurt slab sau fara grasimi
  • Combinati kiwi cu alte legume pentru a va pregati salata preferata
  • Bucurati-va de acest fruct bogat in nutrienti ca un desert sanatos

8. Avocado

Persoanele cu niveluri ridicate de colesterol ar trebui sa consume un avocado pe zi pentru a obtine nivelul de colesterol general dorit [19 ] . Avocado contine grasimi mononesaturate si poate imbunatati nivelul de colesterol intr-o saptamana. Aceste grasimi mononesaturate ajuta atat la distrugerea excesului de colesterol din sange, cat si a placilor de pe peretii arterelor, mentinand astfel nivelul colesterolului sub control [ 20] . In plus, avocado contine un continut ridicat de fibre, polifenoli si fitosteroli. Toate sunt benefice pentru reducerea nivelului de colesterol. Avocado este, de asemenea, incarcat cu zahar natural care ajuta la controlul nivelului de zahar din sange.

Mai jos sunt cateva metode adecvate de a consuma avocado:

  • Desi contin diverse substante importante pentru sanatate, avocado este bogat in calorii. Prin urmare, ar trebui sa consumati aceasta sursa de hrana cu moderatie.
  • Combina avocado cu exercitii fizice. Este util atat pentru pierderea in greutate, cat si pentru mentinerea ritmului cardiac.

9. Ceai verde

Ceaiul verde este derivat din planta Camellia sinensis. Dar, este facut din frunze nefermentate si are cel mai mare continut de antioxidanti numiti polifenoli. S-a dovedit ca ceaiul verde scade nivelul de colesterol LDL si promoveaza nivelul de colesterol HDL [ 21] [22] . Cu toate acestea, daca luati doze mari de ceai verde pe o perioada lunga de timp, acesta poate provoca simptome precum iritabilitate, insomnie, palpitatii si ameteli. Poate interactiona si cu medicamentele, asa ca consultati-va medicul inainte de a consuma ceai verde pentru a obtine cele mai bune rezultate.

10. Mere

Numeroase studii au indicat ca consumul unui mar pe zi tine medicul departe. Merele sunt accesibile si benefice pentru intreaga sanatate. Nu numai ca, multi oameni constata ca merele au un rol important in reducerea nivelului de colesterol [ 23 ] . Unele efecte ale merelor in imbunatatirea nivelului de colesterol includ:

  • Merele sunt incarcate cu o fibra solubila numita pectina. Aceasta substanta te face sa te simti mai satul mai repede, astfel incat consumul de mere contribuie la  pierderea in greutate, deoarece reduce consumul de alte alimente de care ai putea dori [ 24] . Controlul greutatii contribuie, de asemenea, la scaderea colesterolului.
  • Deoarece merele sunt incarcate cu fibre, ele imbunatatesc digestia si previn constipatia.
  • Consumul a unu-doua mere pe zi timp de cel putin 6 luni reduce nivelul LDL cu 23% [23] .
  • Consumul zilnic de mere creste si nivelul HDL.
  • Polifenolii, compusii antioxidanti din mere, ajuta la inhibarea oxidarii LDL. Aceasta inhibare scade riscul acumularii de colesterol in artere si reduce astfel posibilitatea ingustarii arterelor.

Mai jos sunt metodele pe care le puteti aplica pentru a obtine cele mai mari beneficii din acest fruct grozav:

  • Un mar pe zi este suficient pentru a-ti controla greutatea. Doua mere sunt benefice in scaderea nivelului de colesterol.
  • Consumul de mere fara a curata pielea este cel mai bun, deoarece coaja marului contine majoritatea nutrientilor importanti, inclusiv polifenoli. Cu toate acestea, asigurati-va ca spalati bine marul inainte de a-l savura pentru a evita reziduurile daunatoare de pesticide.
  • Pentru a avea cele mai bune rezultate, ar trebui sa mananci mere cu o ora inainte de fiecare masa. Acest lucru va promova metabolismul adecvat in intestine si stomac. Prin urmare, poti absorbi mai eficient substantele benefice din mesele tale.
  • De asemenea, puteti strange sucul de mere. Se recomanda consumul unui mar ca micul dejun devreme.

Odata ce incepeti sa urmati remediile pentru un nivel ridicat de cholesterol de mai sus, veti observa o schimbare in starea dumneavoastra dupa cateva saptamani. Incercati-le in mod regulat fara gres si spuneti-ne cum au functionat in combaterea problemelor dvs. de colesterol.

Citeste si alte Remedii naturiste eficiente pentru colesterol marit

(Visited 224 times, 1 visits today)

Daca ti-a placut acest articol, apreciaza-l cu un share!

Lasă un răspuns

Specify Twitter Consumer Key and Secret in the Super Socializer > Social Login section in the admin panel for Twitter Login to work

Adresa ta de email nu va fi publicată.