Remedii naturiste

Remedii recomandate pentru dureri de calcaie

Daca ti-a placut acest articol, apreciaza-l cu un share!

Durerea de calcai este o problema foarte frecventa a piciorului care poate interfera cu activitatile tale normale. Durerea poate fi simtita pe partea inferioara a calcaiului, chiar in spatele calcaiului sau in arcul piciorului.

Adesea, acest tip de durere apare treptat si de obicei se agraveaza dimineata la aparitie. S-a descoperit ca purtarea pantofilor plati declanseaza durerea.

Leziunile, entorsele, fracturile, nervii ciupiti si uzura calcaiului sunt cauze frecvente ale durerii calcaiului. Lovirea accidentala a piciorului pe o suprafata dura, supraponderalitatea sau purtarea pantofilor nepotriviti pot provoca si ele.

De asemenea, se poate datora mai multor afectiuni medicale, inclusiv tendinita lui Ahile, bursita, fibromialgia, guta, pintenii calcaneasi, fasciita plantara, artrita, sindromul tunelului tarsal si tendinita .

Cei care sufera de dureri de calcai sunt constienti de intensitatea durerii si de disconfortul care poate veni odata cu aceasta. Cu toate acestea, rareori este o amenintare pentru sanatate.

Puteti folosi unele remedii naturiste pentru durere de calcai si puteti incorpora anumite modificari ale stilului de viata pentru a va usura simptomele. Daca durerea de calcai devine severa si intampinati dificultati chiar si cand faceti un pas, consultati-va medicul sau un podiatru.

Remedii naturiste pentru durere de calcai

Iata cele mai bune 10 moduri de a va ameliora in mod natural durerile de calcai cu remedii naturiste pentru durere de calcai.

1. Gheata

Aplicarea de gheata pe calcai intr-o compresa rece este una dintre cele mai bune modalitati de a calma durerea de calcai in mod natural. Temperatura rece are un efect de amortire care controleaza durerea si inflamatia.

In plus, gheata este eficienta in reducerea durerii asociate cu tendinita piciorului, fasciita plantara si pintenul osos.

  • Faceti o compresa rece punand niste gheata pisata intr-o punga de plastic, apoi infasurand-o intr-un prosop subtire de bumbac. Aplicati acest pachet pe zona dureroasa timp de aproximativ 15 minute. Repetati de cateva ori pe zi sau la nevoie.
  • O alta optiune este sa ingheti o sticla de apa si sa o rasucesti peste zona dureroasa timp de 10 pana la 15 minute. Repetati dupa cum este necesar.

Nota: Nu aplicati niciodata gheata direct pe piele, deoarece poate provoca degeraturi.

2. Masaj

Masajul este un alt tratament simplu, natural, pentru durerile de calcai. Desi nu este o optiune de tratament pe termen lung, ofera o usurare rapida a durerii. De asemenea, masajul va relaxa muschii, va elibera presiunea, va reduce rigiditatea si va imbunatati circulatia sangelui.

Poti sa-ti masezi calcaiul dureros in orice moment al zilei si este recomandat in special inainte de a merge la alergat, dupa antrenament si inainte de a merge la culcare. Pentru masaj, puteti folosi orice fel de ulei, precum ulei de masline, nuca de cocos, susan sau mustar.

  1. Aplicati putin ulei cald la alegere pe zona afectata.
  2. Folosind ambele degete mari, aplicati usor presiunea asupra zonei dureroase timp de cateva minute.
  3. Masati talpa piciorului timp de 10 minute.
  4. Repetati de cateva ori pe zi pana cand durerea dispare.

Puteti face singur masajul sau puteti obtine ajutor de la un expert.

3. Exercitii de intindere

In multe cazuri, exercitiile de intindere pot ajuta la reducerea durerii si promoveaza recuperarea rapida. Intareste chiar si muschii si tendoanele piciorului pentru a preveni durerea ulterioara.

Unul dintre cele mai bune exercitii de intindere pentru durerile de calcai este „intinderea peretelui in picioare”.

  1. Stati descult la cativa metri distanta de un perete si cu fata.
  2. Folosind ambele maini, apasati in perete.
  3. Punand un picior inainte, aplecati-va incet si simtiti intinderea de-a lungul spatelui piciorului si a calcaiului.
  4. Tineti aceasta pozitie timp de 30 de secunde.
  5. Schimbati partile si repetati.
  6. Fa-o de 10 ori pe fiecare parte pentru a te usura de durerea calcaiului.

4. Baie cu sare Epsom

O baie cu sare Epsom poate aduce o usurare instantanee a durerilor de calcai. Cristalele de sulfat de magneziu ajuta la reducerea durerii, umflaturilor si inflamatiei. In plus, caldura apei calde favorizeaza relaxarea.

  1. Amesteca 3 linguri de sare Epsom intr-o cada cu apa calda.
  2. Inmuiati-va piciorul in el timp de 15 pana la 20 de minute.
  3. Uscati-va piciorul si aplicati putina crema hidratanta.
  4. Maseaza usor calcaiul timp de 5 minute.
  5. Repetati de 2 sau 3 ori pe saptamana pana cand durerea dispare complet.

5. Turmeric

Cand vine vorba de tratamentul naturist pentru durere, turmericul este un remediu excelent. Curcumina, o componenta a turmericului, functioneaza ca un puternic analgezic si agent antiinflamator.

Un studiu din 2009 publicat in The International Journal of Biochemistry & Cell Biology evidentiaza proprietatile antiinflamatorii si de calmare a durerii ale turmericului.

  • Pune intr-o oala 1 cana de lapte si 1 lingurita de pudra de turmeric. Se fierbe la foc mic timp de 5 minute. Adaugati putina miere cruda. Bea-l de 2 sau 3 ori pe zi pentru a calma durerea.
  • Puteti opta pentru a lua un supliment de turmeric de 400 pana la 600 mg, de 3 ori pe zi. Cu toate acestea, consultati-va medicul inainte de a incepe orice regim de suplimentar.

De citit Turmericul trebuie evitat atunci cand luati anumite medicamente sau aveti anumite conditii de sanatate

6. Ulei de peste

Daca aveti dureri de calcai din cauza artritei sau a unui pinten osos, uleiul de peste este o optiune buna de tratament. Fiind bogat in acid eicosapentaenoic (EPA) si acizi grasi polinesaturati omega-3, uleiul de peste ajuta la reducerea durerii. Ajuta chiar la reducerea rigiditatii musculare.

Un studiu din 2006 publicat in Surgical Neurology a concluzionat ca acidul gras esential omega-3 pare a fi o alternativa mai sigura la medicamentele antiinflamatoare nesteroidiene (AINS) pentru tratarea durerii artritei.

Luati pana la 3 grame de ulei de peste care contin cel putin 30% EPA/DHA de doua ori pe zi. Cu toate acestea, este recomandat sa consultati mai intai medicul dumneavoastra.

Nota: Persoanele care iau medicamente pentru subtierea sangelui sau pentru diabet nu ar trebui sa ia suplimente cu ulei de peste.

7. Ghimbir

Daca durerea de calcai este cauzata de un fel de incordare musculara, incercati ghimbirul ca tratament natural. Un studiu din 2010 publicat in Journal of Pain a constatat ca ghimbirul reduce durerile musculare cauzate de exercitiile excentrice.

Ghimbirul contine proprietati antiinflamatorii si de calmare a durerii care pot ajuta la combaterea durerii si a inflamatiei. Compusii sai puternici numiti gingeroli previn producerea de hormoni care declanseaza durerea. In plus, imbunatateste circulatia sangelui in intregul corp.

Puteti folosi oricare dintre aceste remedii:

  • Beti ceai de ghimbir de pana la 3 ori pe zi sau includeti ghimbir crud in gatit. Pentru a face ceaiul, fierbeti 1 sau 1½ cana de apa, adaugati 5 sau 6 felii de ghimbir in el si fierbeti timp de 5 pana la 10 minute. Pentru a-i imbunatati gustul, precum si beneficiile pentru sanatate, poti adauga putin suc de lamaie si miere cruda in ceaiul tau de ghimbir.
  • Luati 1 sau 2 suplimente de ghimbir de 500 mg de 3 sau 4 ori pe zi, dar numai dupa consultarea medicului dumneavoastra.
  • Masati zona dureroasa cu ulei de ghimbir de cateva ori pe zi.

8. Compresa cu otet de mere

Un alt tratament eficient este o compresa cu otet de mere. Are proprietati antioxidante si antiinflamatorii care functioneaza ca un regim eficient de gestionare a durerii.

  1. Turnati 1½ cana de apa si ¼ de cana de otet de mere intr-o tigaie.
  2. Se incalzeste amestecul pana cand este cald.
  3. Inmuiati o carpa curata in ea si stoarceti excesul de lichid.
  4. Asezati prosopul pe zona dureroasa si acoperiti-l cu un prosop uscat pentru a pastra caldura.
  5. Lasati-l sa actioneze timp de 15 pana la 20 de minute.
  6. Reaplicati de 2 sau 3 ori.
  7. Repetati dupa cum este necesar.

9. Ardei Cayenne

Ardeiul Cayenne este bogat in capsaicina, un compus care are proprietati naturale de calmare a durerii.

Poate ameliora durerile de calcai, precum si incordarea musculara, durerile articulare si durerile lombare.

  • Se amesteca 1 lingura de ardei cayenne in ¼ de cana de ulei de masline cald. Aplicati-l pe zona dureroasa si lasati-l sa stea timp de 15 minute. Clatiti-l cu apa calda. Repetati de 2 sau 3 ori pe zi pana cand durerea dispare.
  • Alternativ, puteti utiliza o crema pentru calmarea durerii fara prescriptie medicala care contine capsaicina. Utilizati crema conform instructiunilor.

10. Dieta alcalina

O alta modalitate buna de a reduce durerea si de a va imbunatati sanatatea generala este sa consumati o dieta alcalina bine echilibrata. Alimentele alcaline ajuta la mentinerea unui nivel adecvat al pH-ului in organism, care la randul sau reduce inflamatia. Reduce chiar si acumularea de calciu, una dintre principalele cauze ale pintenilor calcaie.

  • Includeti mai multe fructe si legume proaspete in dieta dvs.
  • Se amesteca sucul de la ½ lamaie intr-o cana de apa si se bea zilnic pentru a creste alcalinitatea.
  • In loc de sare de masa obisnuita, utilizati sare de mare roz, numita si sare de mare roz de Himalaya.
  • Beti 3 sau 4 cani de ceai verde pe zi.
  • Evitati consumul excesiv de alimente bogate in calciu, in special de produse lactate.
  • Limitati consumul de alimente de origine animala, zahar, alimente procesate, bauturi cu cofeina, alcool si cereale rafinate.

Sfaturi suplimentare

  • Cand suferiti de durere, odihniti-va calcaiele cat mai mult posibil.
  • Reduceti activitatile fizice prelungite pentru o perioada pentru a va odihni calcaiul.
  • Evitati sa mergeti descult, deoarece va va solicita o presiune excesiva pe calcaie.
  • Purtati intotdeauna pantofi care se potrivesc corect. Daca este necesar, folositi talonete si insertii de pantofi.
  • Daca este nevoie, poarta o atela de noapte, un dispozitiv special care intinde piciorul in timp ce dormi.
  • Daca sunteti supraponderal, incercati sa slabiti treptat.
  • Intotdeauna intinde-ti muschii inainte de a te antrena.
  • Odihneste-te cand te simti obosit sau daca te dor muschii in timpul exercitiilor.

Resurse:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2637808/

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24689297

http://www.ncbi.nlm.nih .gov/pubmed/16531187

http://www.jpain.org/article/S1526-5900%2809%2900915-8/abstract

Visited 8.083 times, 1 visit(s) today

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *