Glutation: Ce este si cum iti afecteaza sanatatea nivelul glutationului

  •  
  • 1
  •  
  •  

Glutationul este o substanta produsa in mod natural de ficat. Este considerat de expertii in sanatate ca fiind cel mai eficient antioxidant din organism. Popularitatea sa astazi poate fi atribuita industriei in crestere a suplimentelor de glutation.

Stiind ca glutationul exista in afara formei de pilule vine o surpriza pentru multi dintre noi. Deci, ce este cu adevarat glutationul si ce beneficii putem obtine din acesta?

Ce este Glutationul

Pentru a intelege care este functia glutationului pentru corpul nostru, trebuie mai intai sa intelegem ce sunt antioxidantii. Antioxidantii sunt substante din corpul nostru care ajuta la reglarea radicalilor liberi si a substantelor toxice.

Fara aceste substante, corpul nostru se poate transforma intr-un mare depozit de deseuri. Prezenta acestor substante chimice nedorite va duce in cele din urma la functionarea defectuoasa a organelor.

Antioxidantii joaca rolul de detergenti pentru corp. Organismul nostru produce in mod natural antioxidanti care includ glutation si putem obtine, de asemenea, antioxidanti din alimentele pe care le consumam. Cercetarile si studiile medicale au constatat ca o dieta consta din alimente cu un continut ridicat de antioxidanti ajuta la mentinerea sanatatii bune si prelungeste speranta de viata. 

De ce Glutationul este atat de unic

Glutationul este considerat a fi principalul antioxidant si detoxifiant al celulei. Fara glutation, sistemul antioxidant se descompune si substantele chimice toxice atarna pentru a face ravagii in celulele si tesuturile noastre. Glutationul este atat de critic, deoarece este prima linie de aparare a celulei impotriva toxinelor care intra in corpul tau prin alimentele, lichidele si gazele pe care le consumi.

Dintre diferitii antioxidanti gasiti in organism, glutationul are un rol foarte unic. Functia sa principala este de a oferi protectie celulara, precum si de a stimula alti compusi sanatosi din organism. Este esential in buna functionare a diferitelor sisteme ale corpului, cum ar fi:

  • Sistemul respirator
  • Sistemul gastrointestinal
  • Sistem nervos
  • Sistem imunitar

Glutationul ajuta, de asemenea, la metabolismul adecvat al nutrientilor si absoarbe substantele chimice daunatoare. Deoarece indeplineste un rol crucial, nivelul glutationului din corpul nostru este echivalent cu nivelul nostru de sanatate.

Cum ne afecteaza nivelul glutationului

Deoarece este o substanta produsa in mod natural, corpul produce glutation, dupa cum este necesar. Cu toate acestea, exista un numar de factori care afecteaza nivelul normal al acestei substante importante in corpul nostru.

  1. Varsta – Cel mai frecvent motiv pentru epuizarea glutationului este varsta. Cu cat o persoana devine mai in varsta, cu atat glutationul este mai mic pe care il produce corpul.
  2. Boli – Bolile contribuie, de asemenea, la capacitatea organismului de a produce sau recicla glutation.
  3. Dieta si poluarea – Dieta si poluarea sunt considerate de multi experti drept cei mai mari vinovati in reducerea glutationului. Se stie ca, pentru a fi sanatosi, trebuie sa consumam alimente sanatoase. Din pacate, stilul nostru de viata de astazi ne-a oferit acces usor la orice mancare pe care ne place sa o consumam, indiferent de beneficiile lor pentru sanatate. Ne-am obisnuit atat de mult cu mancarea rapida si cu junk food-urile, incat corpul nostru devine un depozit de substante chimice. Afluxul de substante chimice daunatoare organismului impiedica productia naturala de glutation si, in cele din urma, exista mai multe materiale toxice in corpul nostru decat glutationul.
  4. Factori de mediu – In afara de dieta noastra, mediul nostru contribuie, de asemenea, la epuizarea nivelului de glutation din corpul nostru. Poluarea este cel mai mare pericol pe care il intalnim zilnic, iar metalele grele pe care le respiram zilnic isi gasesc in cele din urma drumul in organele noastre si provoaca boli. Stresul provocat de stilul nostru de viata contribuie, de asemenea, la incapacitatea corpului nostru de a functiona corect.

Combinatia dintre imbatranire, stil de viata stresant, poluare si dieta nesanatoasa este prea mult pentru ca corpul nostru sa creeze sau sa recicleze glutation. Odata ce corpul este coplesit, in cele din urma va ceda bolii.

Cum sa cresti nivelul de glutation al corpului

Exista doua moduri de a introduce glutationul in corpul nostru: artificial si natural. Metoda artificiala implica administrarea suplimentului de glutation sub forma de pilule. Pentru o multime de oameni, introducerea lor asupra beneficiilor glutationului se invarte in jurul informatiilor de marketing despre acest tip de supliment.

Desi este un mod foarte convenabil de a furniza corpului nostru aceasta substanta, nu este cu adevarat la fel de eficient pe cat credem ca este. Pentru unul, sistemul nostru digestiv nu absoarbe glutationul foarte bine. Doar un mic procent de glutation oral este de fapt transferat in sistemul circulator al corpului nostru.

In al doilea rand, suplimentele de glutation impiedica organismul sa produca substanta in mod natural. Pe masura ce substanta chimica este detectata de organism, aceasta isi regleaza productia naturala pana la punctul in care se opreste complet, ceea ce la randul sau duce la dependenta de suplimente.

Cel mai recomandabil mod de a obtine glutation in corpul nostru este prin calea naturala. Consumul de feluri adecvate de alimente care ajuta la cresterea productiei de glutation este principalul mijloc de a ne asigura ca avem suficient din acest antioxidant esential in corpul nostru. Cheia aici nu este sa introducem glutation, ci sa ne inducem corpul sa produca substanta chimica in mod natural.

Cele mai bune moduri de a creste nivelul de glutation al corpului

In primul rand, aveti nevoie de o verificare a stilului de viata: cum puteti preveni epuizarea inutila a glutationului? Sunteti suficient de activ pentru a induce productia naturala de glutation? Vedeti, exercitiul regulat ajuta la mentinerea glutationului la nivelul optim.

Exercitiile simple, cum ar fi joggingul, mersul pe jos sau mersul pe bicicleta, mentin corpul activ, ajuta la metabolism, ceea ce duce la un raspuns mai bun al sistemului imunitar, la detoxifiere si la imbunatatirea functiei antioxidante.

De asemenea, este posibil sa fie nevoie sa reduceti consumul de alcool. Desi exista unele beneficii pentru sanatate in consumul moderat de vin, expunerea prelungita a ficatului la alcool impiedica organul sa produca in mod regulat antioxidantul. Fara efectul detoxifiant al ficatului, organismul devine coplesit de toxine si radicali liberi care duc la boli.

Luarea unui supliment, cum ar fi NAC (N-acetilcisteina) sub forma de pilule, poate creste, de asemenea, in mod eficient nivelurile de glutation.

Mancati alimentele potrivite

Cea mai buna modalitate de a creste nivelul glutationului in mod natural este consumand felul potrivit de alimente sanatoase care contin fie glutation natural, fie elemente care pot ajuta la producerea antioxidantului. Alimentele bogate in aminoacizi sunt considerate cele mai bune surse de glutation.

  • Fructe si legume. Fructele si legumele trebuie consumate crude pentru a maximiza continutul lor de glutation. Cateva exemple de alimente bogate in glutation sunt rosiile, broccoli, usturoiul, spanacul, sparanghelul, avocado si nucile.
  • Ciulinul. Pe langa obtinerea unui aport suficient de glutation natural din surse naturale, prevenirea epuizarii glutationului este, de asemenea, la fel de importanta. Ciulinul de lapte contine silimarina chimica anti-oxidanta si antiinflamatoare, care este esentiala in tratarea bolilor legate de ficat si ajuta la cresterea nivelului de glutation.
  • Vitamine si minerale. Vitaminele B6, B12 si B9 (acid folic) sunt considerate ca fiind cei mai eficienti producatori naturali de glutation din organism. Inutil sa spun ca consumul de alimente precum somon, ton, scoici, carne de vita si miel (pentru B12), spanac, banana, cartof, pui (pentru B6) si salata, sparanghel, spanac si linte (pentru acid folic) este foarte recomandat .
  • Zer. Acest lucru poate fi un pic dificil, deoarece exista atat de multe produse pe piata astazi care contin zer. Cu toate acestea, contin si substante chimice si zahar care pot avea efecte negative asupra sanatatii. Deci, daca alegeti zerul ca glutation-rapel, trebuie sa va asigurati ca acesta provine de la vaci care hranesc iarba, care nu sunt expuse la hormoni sintetici sau pesticide. Un alt aspect este modul in care este procesat. Prelucrarea la rece este singura cale de urmat deoarece caldura distruge structura moleculara a zerului.
  • Curcumina, un compus chimic natural care se gaseste in turmeric, poate fi, de asemenea, util pentru cresterea nivelului de glutation. Lectura suplimentara Turmericul trebuie evitat atunci cand luati anumite medicamente sau aveti anumite conditii de sanatate
  • Alimente bogate in proteine. 3 aminoacizi – cisteina, glicina si glutamatul – sunt precursorii productiei de glutation. Alimentele bogate in proteine ​​tind sa fie bogate in toate 3. Dar incalzirea sau pasteurizarea lor distrug multe dintre proprietatile producatoare de glutation.

Glutationul este foarte important in starea noastra generala de sanatate. Ne curata corpul de substante toxice, ne ajuta sa ne imbunatatim sistemul imunitar pentru a combate bolile si previne problemele de sanatate care pot fi fatale.

In efortul nostru de a ramane sanatos, este foarte important sa luam in considerare cea mai eficienta metoda de imbunatatire a nivelului de glutation din corpul nostru. Suplimentele pot fi o optiune, dar a face acest lucru in mod natural este totusi cel mai bine.

(Visited 293 times, 1 visits today)
  •  
  • 1
  •  
  •  

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *