Acasă Nutritie Diete sarace in carbohidrati: ce inseamna si ce beneficii are

Diete sarace in carbohidrati: ce inseamna si ce beneficii are

28
0

Diete cu continut scazut carbohidrati exista de peste doua secole, cu toate acestea, majoritatea medicilor de baza nu au recunoscut inca beneficiile dietei, dar poate ca acest lucru se va schimba pe masura ce tot mai multe studii incep sa evidentieze avantajele unei diete sarace in carbohidrati.

Dietele sarace in carbohidrati nu sunt cu siguranta noi, John Rollo raportand utilizarea unei diete sarace in carbohidrati pentru a trata diabetul in 1797 si William Banting publicand „Scrisoarea asupra corpulentei adresata publicului” in 1863. De fapt, multe diete cu continut scazut de carbohidrati sunt inca inca denumite „Diete banting”.

Ce sunt dietele sarace in carbohidrati

Pur si simplu, dietele sarace in carbohidrati se bazeaza pe limitarea aportului de carbohidrati si cresterea cantitatii de proteine ​​si grasimi pe care o consumati.

Daca doriti sa urmati o dieta saraca in carbohidrati, trebuie sa va restrictionati aportul de zahar, fructe, unele legume si amidon (multe legume sunt permise intr-o dieta saraca in carbohidrati, cu toate acestea, multe legume cu amidon contin carbohidrati si ar trebui restrictionate).

Painea, zaharul rafinat, orezul si pastele sunt in general pe lista cu alimente restrictionate sau de evitat, in timp ce carnea, ouale, pestele, branza si alte proteine ​​sunt pe lista fara restrictii.

Cu peste douazeci de studii clinice efectuate numai in ultimii unsprezece ani, beneficiile dietelor sarace in carbohidrati devin rapid recunoscute si acceptate. 

Iata cateva dintre beneficiile implementarii unei diete sarace in carbohidrati:

  1. Dietele sarace in carbohidrati regleaza nivelul de insulina
  2. Dietele sarace in carbohidrati sustin pierderea grasimilor
  3. Dietele sarace in carbohidrati ofera un avantaj metabolic
  4. Dietele sarace in carbohidrati reduc factorii de risc cardiovascular
  5. Dietele sarace in carbohidrati pot reduce pofta de mancare
  6. Dietele sarace in carbohidrati pot reduce pofta de mancare, ceea ce duce la un aport mai scazut de calorii

Reglarea insulinei si diete cu continut scazut de carbohidrati

Nivelurile de insulina si sensibilitatea la insulina sunt subiecte fierbinti atunci cand citesti discutii despre obezitate si diabet si cu un motiv intemeiat. Insulina este responsabila pentru trei functii principale in corpul dumneavoastra:

  • Permite celulelor sa absoarba si sa utilizeze glucoza pentru energie.
  • Indeparteaza excesul de glucoza din sange.
  • Permite stocarea glucozei sub forma de grasime daca celulele nu au nevoie de glucoza pentru energie.

Cand mananci prea mult zahar, pancreasul s-ar putea sa nu fie capabil sa produca suficienta insulina, ceea ce duce la niveluri crescute de glucoza din sange, ceea ce duce la diabet.

Cand celulele tale devin rezistente la insulina, aceasta duce la sindrom metabolic, care duce la oboseala si alte afectiuni grave, cum ar fi bolile cardiovasculare si obezitatea.

Intr-un studiu clinic efectuat pe 132 de persoane cu obezitate severa, New England Journal of Medicine a descoperit ca nivelurile de insulina s-au redus cu 27% si ca sensibilitatea generala la insulina a crescut la persoanele care urmeaza o dieta saraca in carbohidrati.

Apa, grasimi si pierdere in greutate

Concluzia este ca majoritatea dintre noi aleg sa urmeze dieta pentru a pierde in greutate.

Exista diferite tipuri de pierdere in greutate, si anume pierderea apei si pierderea grasimilor. Pierderea de apa apare adesea la inceputul unei diete. Nivelurile de insulina pot afecta cantitatea de apa pe care o retineti si o modificare a nivelului de insulina sau a nivelului de glucoza din sange poate afecta, prin urmare, cantitatea de apa pe care o pierdeti initial.

Pierderea in greutate pe termen lung este in mod normal asociata cu pierderea de grasime, spre deosebire de pierderea apei.

Dietele sarace in carbohidrati sunt bine cunoscute pentru ca incurajeaza pierderea in greutate in apa in primele doua saptamani de dieta, deoarece au adesea un efect mare asupra nivelului de insulina. Dar asta nu inseamna ca pierzi apa doar in cazul dietelor sarace in carbohidrati. Despre insulina poti citi aici Insulina: Ce este, tipuri si rolul insulinei asupra organismului

In mai mult de douazeci de studii efectuate in ultimii unsprezece ani cu privire la dietele sarace in carbohidrati comparativ cu dietele sarace in grasimi, persoanele care urmeaza diete cu continut scazut de carbohidrati au pierdut mai mult in greutate pe termen scurt si lung. Persoanele cu diete cu continut scazut de carbohidrati au pierdut, de asemenea, mai multa grasime abdominala si viscerala, iar grupurile cu continut scazut de carbohidrati au pierdut adesea de doua pana la trei ori mai multa greutate decat persoanele care au urmat diete sarace in grasimi.

Avantajul metabolic al dietelor sarace in carbohidrati

Avantajul metabolic este ceea ce viseaza majoritatea celor care fac dieta.

In esenta, rata metabolica este folosita pentru a descrie cata energie produce si foloseste corpul tau intr-o anumita perioada de timp. Cu cat corpul tau are nevoie de mai multa energie, cu atat arde mai mult combustibil si cu atat pierzi mai usor in greutate si grasime. Mai multa greutate musculara inseamna ca corpul tau arde mai multe calorii pentru energie.

Cresterea consumului de proteine ​​in dietele sarace in carbohidrati este considerata a fi responsabila pentru cresterea caloriilor energetice, ceea ce creeaza avantajul metabolic asociat cu dietele sarace in carbohidrati.

Dietele sarace in carbohidrati reduc anumite riscuri cardiovasculare

Nivelurile de colesterol si trigliceride sunt doi dintre cei mai importanti indicatori ai sanatatii cardiovasculare si sunt adesea folositi pentru a determina riscurile dezvoltarii diferitelor tulburari cardiovasculare (va rugam sa fiti constienti de faptul ca exista diverse opinii despre rolul colesterolului.

Cand nivelul de colesterol HDL (colesterol bun) creste, riscurile cardiovasculare scad si sanatatea cardiovasculara este imbunatatita.

In peste 18 studii privind dietele sarace in carbohidrati comparativ cu dietele sarace in grasimi, persoanele care au urmat o dieta saraca in carbohidrati au observat o crestere mai mare a nivelului de colesterol HDL, iar in 19 studii, persoanele care au urmat diete sarace in carbohidrati au observat reduceri mai mari ale nivelului de trigliceride decat cei cu diete sarace in grasimi.

Diete cu continut scazut de carbohidrati si pofte alimentare

Poftele de mancare sunt dusmanul celor care fac dieta. Pentru cei mai multi dintre noi, pofta de mancare inseamna un dezastru alimentar, asa ca o dieta care nu numai ca te poate ajuta sa slabesti, dar care chiar te poate ajuta la reducerea poftelor de mancare este o dieta facuta in rai.

Dietele sarace in carbohidrati pot ajuta de fapt la reducerea poftelor de mancare, deoarece ajuta la reglarea nivelului de zahar din sange si reduc nivelul de insulina din organism. Nivelurile de zahar din sange sunt una dintre cele mai importante cauze de baza ale poftelor de mancare.

Cand nivelul zaharului din sange scade, corpul tau este proiectat sa tanjeasca carbohidrati pentru a-l ajuta sa normalizeze nivelurile de glucoza din sange.

Atunci cand mananci zahar sau carbohidrati, nivelul zaharului din sange creste si acest lucru determina pancreasul sa produca insulina pentru a elimina excesul de glucoza din sange, care la randul sau creeaza un cerc vicios, deoarece atunci cand nivelul de glucoza scade, ai din nou pofta de carbohidrati.

Prin reducerea aportului de carbohidrati si cresterea aportului de proteine, nivelul zaharului din sange nu mai creste, reducand pofta de mancare dulci.

Diete cu continut scazut de carbohidrati si reglarea apetitului

Nivelurile de zahar din sange si pofta de mancare sunt toate legate de nivelurile de insulina si grelina din organism. Leptina si grelina sunt numite in mod obisnuit hormonii foamei, iar acesti hormoni sunt responsabili pentru reglarea apetitului.

Studiile arata ca dietele sarace in carbohidrati cresc grelina si reduc nivelul de leptine. Persoanele care urmeaza dietele sarace in carbohidrati au adesea mai putine foame, au mai putina pofta de carbohidrati si, in general, tind sa consume mai putine calorii in mod natural.

Diete sarace in carbohidrati – Dovezile sunt clare

O dieta saraca in carbohidrati poate sa nu fie pentru toata lumea, dar dovezile sunt clare: dietele sarace in carbohidrati pot fi extrem de benefice pentru pierderea in greutate si imbunatatirea sanatatii generale.

Resurse

http://www.nejm.org/

https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa0708681

http://ajcn.nutrition.org/

http://www.nature.com/

http://www.nature.com

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17341711

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15181047

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12679447

 https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa022637https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa022207

Visited 463 times, 1 visit(s) today

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.