Dieta ficatului gras: ce sa mananci, ce sa eviti si planul de mese

Daca ti-a placut acest articol, apreciaza-l cu un share!

Daca ati fost diagnosticat cu ficat gras (care mai este cunoscuta si sub numele de steatoza hepatica), este foarte important sa implementati modificari ale dietei ca parte a planului dumneavoastra de tratament. Acest lucru va ajuta la restabilirea ficatului la starea sa sanatoasa, precum si la ameliorarea oricaror simptome asociate.

Ficatul gras este de obicei rezultatul multor ani continui de dieta proasta si de stil de viata sedentar, dar poate fi de la afectiuni precum diabetul, colesterolul crescut, trigliceridele crescute si hipertensiunea arteriala. Dieta ficatului gras are ca scop eliminarea grasimilor acumulate in zona abdominala pentru a reduce progresia depozitarii de grasime in ficat.

Una dintre principalele recomandari pentru a scapa de grasimea stocata in ficat este sa slabesti, ceea ce este deosebit de important daca esti deja. O reducere cu cel putin 10% a greutatii corporale poate creste productia de enzime in ficat, determinand eliminarea naturala a unei parte din grasimile stocate.

Alimente pe care ar trebui sa le consumi

Daca aveti o dieta cu grasimi, ar trebui sa incercati sa mancati 3 pana la 5 portii de fructe si legume in fiecare zi. De asemenea, ar trebui sa cresteti consumul de alimente bogate in fibre, cum ar fi orezul integral, painea si pastele.

Alte alimente care sunt incurajate includ:

  • Oua;
  • Carne slaba, cum ar fi curcanul, puiul sau pestele;
  • Lapte degresat si iaurturi;
  • Branza, cum ar fi ricotta, feta sau mozzarella.
  • 1 lingura de ulei de masline neincalzit.

De asemenea, este important sa reduceti consumul total de grasimi. Singurele tipuri de grasimi care pot fi consumate sunt grasimile polinesaturate, mononesaturate si omega 3 si chiar si acestea ar trebui consumate in cantitati mici. Cateva exemple de alimente cu aceste tipuri de grasimi includ: uleiul de masline; nuci precum arahide, nuci, migdale; si peste precum somonul, pastravul, sardinele sau macroul. 

Alimente pe care ar trebui sa le evitati

Alimentele pe care ar trebui sa le evitati pentru a preveni acumularea de grasime in ficat sunt:

  • Alimente cu grasimi saturate: branza grasa, crema de branza, cas, ciocolata, prajituri, prajituri, conserve, sosuri, unt, nuca de cocos, margarina, pizza sau hamburgeri;
  • Produse zaharoase, in special cele procesate, cum ar fi fursecuri si sucuri;
  • Fast-food si mese pre-preparate;
  • Bauturi alcoolice.

La unii oameni, ficatul gras poate provoca si dureri abdominale. Daca acesta este cazul tau, ar trebui sa evitati sa consumati alimente care stimuleaza productia de gaze, cum ar fi fasolea.

Exemplu de plan de masa

Urmatoarele includ un exemplu de plan de masa de 3 zile pentru o dieta cu ficat gras:

MeseleZiua 1Ziua 2Ziua 3
Mic dejun2 felii de paine integrala + 2 felii de branza slaba + 1 cana de suc de fructe fara zahar 1 iaurt degresat + ½ cana de cereale integrale + 1 para2 oua omleta (facute cu ulei de masline) + 1 felie de branza slaba + 1 felie de paine integrala + 1 cana de suc de fructe 
Gustare de dimineata1 bucata de fruct2 felii de paine prajita din cereale integrale + 1 felie de branza slaba1 bucata de fruct
Pranz cina90 g de piept de pui la gratar + ½ cana de orez integral + 1 cana de salata facuta cu salata verde, morcov si porumb, asezonata cu suc de lamaie si ulei de masline + 1 fruct1 file de platica cu piure de dovleac + 1 cana salata de sfecla rosie cu morcov fiert, asezonata cu suc de lamaie si oregano + 1 fruct1 tortilla de porumb de marime medie + 90 g piept de curcan + salata facuta cu rosii, salata verde si ceapa, asezonata cu lamaie si o lingura de ulei de masline + 1 fruct
Gustare de dupa amiaza1 iaurt slab sau 1 fruct1 fruct1 iaurt degresat cu ½ cana de cereale integrale

Retineti ca acest plan este doar un exemplu. Ar trebui sa va consultati intotdeauna cu un nutritionist pentru a crea un plan de masa care este personalizat pentru propriile nevoi individuale.

Alte recomandari alimentare

Este important sa va asigurati un aport adecvat de lichide pe parcursul zilei – ar trebui sa beti cel putin 2 litri de apa pe zi. De asemenea, puteti bea ceaiuri care va ajuta sa va curatati ficatul pentru a elimina toxinele acumulate, cum ar fi ciulinul de lapte. Consultati ghidul nostru pentru detoxifierea ficatului

Daca nu va place apa plata, incercati sa adaugati suc de lamaie. Acest lucru poate spori aroma si poate adauga aportul zilnic de vitamina C, care poate detoxifia ficatul. In plus, ar trebui sa ai intotdeauna cel putin trei mese principale si doua gustari pe parcursul zilei, pentru a evita perioadele lungi de post care pot duce la supraalimentare. 

Atunci cand te apuci de acest tip de dieta, este important ca mancarea sa fie preparata simplu, fara multe condimente, sosuri sau grasimi. In mod ideal, alimentele ar trebui sa fie la gratar, la abur sau coapte.

(Visited 969 times, 1 visits today)

Daca ti-a placut acest articol, apreciaza-l cu un share!

Lasă un răspuns

Specify Twitter Consumer Key and Secret in the Super Socializer > Social Login section in the admin panel for Twitter Login to work

Adresa ta de email nu va fi publicată.