Crampe la picioare noaptea: cauze, prevenire si tratament

Daca ti-a placut acest articol, apreciaza-l cu un share!

Te-ai trezit vreodata in miezul noptii cu crampe la picioare noaptea? Un spasm nocturn sau o incordare a unui muschi este o aparitie comuna, de obicei inofensiva, care afecteaza cel mai adesea muschii gambei, coapsei sau piciorului.

Poate provoca multa durere si poate fura o bucata din pretiosul tau somn. Desi nimeni nu este imun la ele, crampele sunt mai frecvente la persoanele in varsta si aproximativ 1 din 3 persoane cu varsta peste 60 de ani le experimenteaza in mod regulat.

Exista cativa pasi simpli pe care ii puteti lua pentru a preveni crampele si pentru a le usura aparitia. In unele cazuri, este, de asemenea, important sa cautati cauza de baza si sa o abordati.

Ce cauzeaza crampe la picioare noaptea?

In multe cazuri, motivul acestor contractii dureroase este necunoscut – in jargonul medical, afectiunea este denumita „ crampe idiopatice ale picioarelor” .

Alte motive ar putea fi:

  • Exercitii extreme – este posibil sa fi facut mult exercitii si muschii s-au obosit, asa ca au inceput sa creasca.
  • Sarcina – sarcina poate fi asociata cu crampe nocturne, mai ales in stadiile ulterioare.

In unele cazuri, totusi, crampele sunt un simptom al unei alte probleme de care s-ar putea sa nu fii constient. Unele dintre conditiile care pot provoca crampe la picioare includ:

Deshidratare – atunci cand corpul tau pierde o multime de lichide, nivelul de sare se epuizeaza, ceea ce poate declansa contractarea muschilor de la picioare. De obicei, motivul deshidratarii nu este consumul suficient de alcool, dar si diareea severa si varsaturile pot provoca acest lucru. 

Deficienta de potasiu , calciu sau alte minerale ( cum ar fi magneziul ).

Afectiuni medicale specifice, cum ar fi boli de rinichi, boli tiroidiene (vezi semnele din aceasta postare ), probleme hepatice si scleroza multipla.

Conditii care afecteaza fluxul sanguin, de exemplu, boala arteriala periferica.

Unele infectii sau expunerea la toxine – de exemplu, nivelurile ridicate de plumb sau mercur pot duce la crampe la picioare. 

Crampele pot fi, de asemenea, un efect secundar al unor medicamente pe care le luati. Exemplele includ:

  • Diuretice
  • Medicamente pentru scaderea colesterolului ridicat (statine)
  • Unele medicamente antipsihotice
  • Contraceptive
  • Steroizi

Cum sa faceti fata la crampe la picioare noaptea?

Durerea brusca poate fi chinuitoare si este bine sa ai o tehnica pe care o poti folosi cu usurinta.

Intindeti si masati zona. Puteti incerca si cateva pozitii de intindere: indoiti piciorul la glezna, astfel incat degetele de la picioare sa fie indreptate spre tibie. Initial, acest lucru ar putea fi foarte dureros, dar durerea va disparea.

Faceti un dus cald sau o baie . Pentru o usurare mai rapida, utilizati o perna de incalzire.

Unii experimenteaza ameliorarea durerii daca aplica niste gheata sau o compresa rece.

Plimbati-va si agitati -va piciorul dureros. Incercati sa mergeti pe calcaie, ceea ce va intinde muschiul.

De obicei, analgezicele nu actioneaza suficient de repede pentru a ajuta la crampe. Puteti lua paracetamol pentru a usura sensibilitatea musculara care poate persista pana la 24 de ore dupa aparitia crampei.

Cele mai bune modalitati de a preveni crampele musculare

Daca credeti ca crampele sunt provocate de medicamentele dumneavoastra, discutati cu medicul dumneavoastra pentru a vedea daca exista alternative.

Daca aveti alte simptome care ar putea sa va ingrijoreze, verificati-l pentru a exclude orice posibile motive secundare.

Asigurati-va ca beti suficienta apa si nu beti alcool in cantitati excesive.

Mancati o dieta echilibrata si asigurati -va ca obtineti suficient potasiu, calciu si magneziu (asigurati-va ca sunteti constient de semnele de avertizare ale deficientei de magneziu ). S-ar putea sa trebuiasca sa luati in considerare un supliment daca simtiti ca nu obtineti suficiente vitamine si minerale cu dieta zilnica.

Multi medici cred ca exercitiile de intindere pot usura frecventa si severitatea crampelor. Cercetarea pe subiect este limitata, iar constatarile neconcludente; cu toate acestea, ar putea fi o abordare buna de incercat.

Intinderea muschilor gambei

Intindeti muschii afectati de 3 ori pe zi timp de aproximativ 5 minute. Intotdeauna intindeti-va inainte si dupa exercitiu si faceti ultima sedinta chiar inainte de a merge la culcare. S-ar putea sa dureze cateva saptamani pana cand observati vreun rezultat, dar perseverati si este posibil sa aveti o oarecare imbunatatire in timp. Pentru a intinde muschii:

Stati la 60 pana la 90 de centimetri de perete.

Tine talpile picioarelor pe podea si apleca-te spre perete.

Simtiti muschii intinsi si mentineti aceasta pozitie timp de 20 pana la 40 de secunde.

Relaxati muschii si apoi repetati din nou.

Cand sa vezi un medic?

In cele mai multe cazuri, crampele nocturne sunt doar o suparare si trec rapid de la sine. Cu toate acestea, conform webMD , ar trebui sa consultati un medic daca aveti urmatoarele:

Crampe severe si persistente.

Crezi ca ai fost expus la o toxina precum plumbul.

Observati slabiciune musculara.

Crampele va impiedica sa dormiti, ceea ce, la randul sau, va afecteaza viata de zi cu zi.

In trecut, medicamentul chinina a fost folosit ca ultima solutie pentru tratarea crampelor la picioare. Nu mai este recomandat deoarece studiile clinice nu i-au dovedit eficacitatea. De asemenea, vine cu reactii adverse potential foarte grave. Medicul dumneavoastra ar putea lua in considerare alte optiuni de tratament si/sau va poate cere sa tineti un jurnal de „somn si crampe”.

Crampele nocturne la picioare nu trebuie confundate cu sindromul piciorului nelinistit (RLS), care este o afectiune separata care prezinta sentimente si senzatii neplacute si un impuls de miscare. Durerea nu este principala caracteristica a RLS. Cu toate acestea, RLS poate fi uneori cauza crampelor nocturne.

(Visited 371 times, 1 visits today)

Lasă un răspuns

Specify Twitter Consumer Key and Secret in the Super Socializer > Social Login section in the admin panel for Twitter Login to work

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *