Cum sa scapi de presiunea in sinusuri fara decongestionante nazale

Daca ti-a placut acest articol, apreciaza-l cu un share!

Toata lumea poate avea din cand in cand o senzatie de presiune in sinusuri, unii mai mult decat altii. Sistemul de sinusuri paranazale cuprinde in esenta patru perechi de sinusuri situate in diferite zone ale fetei, si anume:

  • Sinusurile frontale in frunte
  • Sinusurile etmoidale dintre nas si ochi
  • Sinusurile maxilare sub obraji, deasupra dintilor si pe partile laterale ale nasului
  • Sinusurile sfenoidale de ambele parti ale cavitatii nazale, in spatele ochilor si de-a lungul spatelui capului

Aceste sinusuri sunt captusite cu membrane mucoase si excrescente minuscule, asemanatoare degetelor, numite cili, care servesc drept prima linie de aparare impotriva iritantilor din aer. Membrana, care este alcatuita din tesut moale, roz, secreta mucus, care ajuta la filtrarea aerului pe care il respiram prin captarea prafului si a altor alergeni respiratori. Majoritatea sinusurilor se varsa in nas printr-un mic canal de drenaj numit meatul mijlociu. Cilii ajuta la mutarea mucusului impreuna cu particulele prinse in nas si in afara sinusurilor pentru totdeauna.

Cauze presiune in sinusuri

Ori de cate ori exista o bresa in acest perete de securitate, astfel incat un iritant isi gaseste drum in sistemul respirator, drenajul sinusal neted este obligat sa fie perturbat. Infectiile respiratorii, cum ar fi raceala obisnuita, precum si alergiile sezoniere, pot duce la o iritare sau inflamatie a membranei mucoase care captuseste interiorul nasului. Ulterior, apararea naturala a organismului intra in exces pentru a elimina iritantii vinovati, iar acest lucru are ca rezultat o cantitate crescuta de secretie de mucus. Umflarea mucoasei face dificila scurgerea mucusului excesiv de catre sinusuri, ceea ce duce la blocarea nazala si la acumularea ulterioara a presiunii sinusurilor.

Simptomele senzatiei de presiune in sinusuri

  • Pe masura ce mucusul se aduna in cavitatea sinusala si inflamatia continua, presiunea crescanda a sinusurilor poate fi simtita in jurul nasului si obrajilor si deasupra ochilor.
  • Mai mult, aceste zone ale fetei se pot simti dureroase sau sensibile.
  • Este posibil sa aveti chiar dureri peste dinti.
  • Durerea pulsanta asociata cu presiunea sinusala tinde sa fie cea mai grava in timpul diminetii.
  • Durerea se agraveaza atunci cand privesti in jos sau te apleci.

Remedii naturiste pentru senzatie de presiune in sinusuri

Simptomele presiunii in sinusuri pot fi dureroase si inconfortabile de tratat si pot afecta viata de zi cu zi. Desi decongestionantele si analgezicele pot ajuta, ele vin adesea cu efecte secundare nedorite. De ce sa va puneti corpul prin probleme suplimentare cand aceasta problema relativ inofensiva poate fi tratata cu usurinta prin remedii alternative, folosind cateva ingrediente disponibile in mod obisnuit si tehnici de vindecare usoare. Astfel de remedii naturale functioneaza deosebit de bine pentru a usura simptomele usoare pana la moderate si pentru a va stimula recuperarea in stadiile incipiente ale afectiunii.

Nota: daca continuati sa aveti simptome de presiune sinusala dupa o saptamana sau daca acestea incep sa se agraveze, solicitati ajutor de la un medic, deoarece ar putea fi un semn al unei infectii mai grave care necesita antibiotice.

Iata 9 moduri de a reduce presiunea sinusurilor

1. Efectuati inhalarea cu abur

Aerul uscat si sinusurile uscate pot creste presiunea sinusurilor si pot duce la o durere de cap. Inhalarea aburului este considerata a fi extrem de benefica in mentinerea sinusurilor hidratate.

Aburul ajuta la umezirea cailor sinusurilor si subtiaza mucusul care s-ar putea sa se fi ingrosat in timp.

Un studiu din 2016 publicat in International Journal of Contemporary Medical Research raporteaza ca inhalarea de abur imbunatateste cu siguranta clearance-ul mucociliar nazal. [1]

Un alt studiu din 2016 publicat in CMAJ raporteaza ca ingrijirea primara pentru simptomele sinuzitei cronice sau recurente nu poate depinde doar de utilizarea inhalarii de abur, dar a oferit totusi un beneficiu simptomatic. [2]

Puteti fie sa folositi apa plata, fie sa o infuzati cu ierburi sau uleiuri esentiale pentru a promova drenajul sinusurilor.

  • Umpleti o tigaie cu apa, incalziti-o pana da in clocot si apoi opriti focul. Adaugati cateva picaturi de ulei esential de menta sau eucalipt in apa fierbinte. Puneti un prosop peste cap, aplecati-va peste tigaie si inspirati aburul pentru cateva minute. Repetati aceasta tehnica de 2-4 ori pe zi.
  • Alternativ, inchideti usa baii, faceti un dus fierbinte si inspirati vaporii de abur timp de 5 pana la 10 minute. Faceti acest lucru zilnic timp de cateva zile pana cand simptomele dispar.

Atentie: inhalarea aburului nu este recomandata copiilor mici, femeilor insarcinate si celor care sufera de hipertensiune arteriala.

Citeste si Gargara cu apa sarata – un remediu recomandat si de specialisti

2. Incercati o solutie salina

Un alt tratament comun pentru presiunea in sinusuri este spalarea cu solutie salina.

Spalarea usoara a cailor nazale cu o solutie salina sterila ajuta la atenuarea congestiei prin subtierea si dislocarea mucusului blocat. In plus, creste umiditatea din narile tale, ceea ce la randul sau ajuta la reducerea inflamatiei sau a presiunii asupra vaselor de sange.

Un studiu din 2014 publicat in Journal of Microbiology, Immunology and Infection raporteaza ca irigarea nazala este un tratament adjuvant eficient pentru sinuzita acuta la copiii atopici. [3]

Un alt studiu din 2017 publicat in International Journal of Environmental Research and Public Health adauga un sprijin suplimentar la meritele irigatiei nazale ca tehnica eficienta de tratament pentru mai multe afectiuni acute si cronice ale sinusurilor. [4]

  1. Se amesteca 3 lingurite de sare si 1 lingurita de bicarbonat de sodiu.
  2. Transferati amestecul intr-un recipient ermetic.
  3. Se amesteca 1 lingurita din acest amestec intr-o cana de apa calduta fiarta.
  4. Umpleti o seringa cu bulb cu aceasta solutie.
  5. Aplecati-va capul peste un lighean si stropiti usor solutia intr-o nara, in timp ce o tineti pe cealalta inchisa cu degetul.
  6. Lasati solutia sa se scurga din cealalta nara prin indepartarea degetului.
  7. Repetati procesul cu cealalta nara.
  8. Utilizati acest remediu o data sau de doua ori pe zi.

3. Hidratarea corecta

Ori de cate ori suferiti de senzatie de presiune in sinusuri sau congestie nazala, mentinerea corpului hidratat optim capata o importanta si mai mare.

Hidratarea adecvata ajuta la mentinerea membranelor mucoase din sinusuri lubrifiate adecvat, ajutand astfel la dislocarea mucusului mai usor. Pe de alta parte, aportul insuficient de lichide poate provoca deshidratare si in cele din urma duce la ingrosarea mucusului, care devine apoi prea consolidat pentru un drenaj adecvat.

Un articol de recenzie publicat in Canadian Family Physician sustine recomandarile manuale de mentinere a hidratarii adecvate pentru a slabi secretiile de mucus, ceea ce este imperativ pentru abordarea simptomelor sinuzitei acute. [5]

Desi apa este cea mai buna alegere pentru a ramane hidratat, puteti retine lichide si prin alte alimente si bauturi, cum ar fi supe, ceai de plante si legume si fructe cu continut mare de de apa.

In acelasi timp, este la fel de important sa reduceti consumul de alcool si cofeina, deoarece ambele sunt diuretice renumite care contribuie la deshidratare. Consumul de alcool si cofeina in apropierea orei de culcare este deosebit de daunator si poate exacerba foarte mult tensiunea sinusurilor.

4. Piper Cayenne – Un decongestionant natural

Ardeiul Cayenne este un alt remediu bun pentru ameliorarea presiunii sinusurilor. Fiind un decongestionant natural, ajuta la slabirea mucusului si la promovarea drenajului sinusal.

Capsaicina chimica naturala din ardeiul cayenne ajuta la ameliorarea umflaturilor si inflamatiei care va ingusteaza caile nazale.

Un studiu publicat in Annals of Allergy, Asthma & Immunology raporteaza ca un spray nazal care contine un ingredient derivat din ardei iute iute poate ajuta oamenii sa „elimine” anumite tipuri de inflamatie a sinusurilor. [6]

  • Adaugati ¼ de lingurita de pudra de ardei cayenne la 1 cana de apa clocotita. Sorbiti o ceasca din acest ceai de cateva ori pe zi.
  • O alta varianta este sa folosesti un spray nazal care contine piper cayenne; acesta este usor si in farmacii. Folositi-l conform instructiunilor.

5. Foloseste ulei esential de eucalipt

Uleiul de eucalipt poate ajuta la ameliorarea congestiei sinusurilor. [7] Cu proprietati puternice antiinflamatoare si decongestionante, acest tonic natural poate fi ceea ce aveti nevoie pentru a scapa de presiunea sinusurilor.

Uleiul de eucalipt a aparut ca un tratament eficient si sigur pentru sinuzita, in principal datorita unei componente cheie: 1,8-cineol. [8]

  • Adaugati cateva picaturi de ulei esential de eucalipt in apa fierbinte si inhalati aburul. Repetati procesul de cateva ori pana cand obtineti o usurare completa.
  • De asemenea, dilueaza cateva picaturi de ulei de eucalipt cu ulei purtator, cum ar fi uleiul de migdale sau de jojoba. Frecati usor zonele afectate – in jurul nasului, fruntii, tamplelor si obrajilor.

6. Compresa de laveta calda

Aplicarea caldurii in zona sinusurilor poate ajuta, de asemenea, la eliberarea presiunii. Una dintre cele mai usoare modalitati de a face acest lucru este sa folosesti o carpa calda. [9]

Caldura de la compresa ofera, de asemenea, confort de orice durere si ajuta la ameliorarea inflamatiei din nari.

  • Inmuiati un prosop intr-un vas cu apa fierbinte. Strangeti excesul de apa din prosop. Indoiti-l si puneti-l peste nas si frunte. Faceti acest lucru timp de 3 pana la 5 minute. Repetati de cate ori este necesar pana cand tot mucusul s-a indepartat.
  • De asemenea, puteti aseza prosoape calde si umede in jurul nasului, obrajilor si ochilor pentru a usura durerea faciala.

7. Terapie prin masaj

Pentru a ajuta drenajul sinusurilor si a reduce presiunea sinusurilor, masajul narilor este un remediu simplu, dar extrem de eficient. [10]

Masajul imbunatateste circulatia in zona, ajutand la subtierea mucusului si facilitand miscarea acestuia in afara sinusurilor. Aceasta este probabil una dintre cele mai simple modalitati de a obtine o usurare rapida a presiunii sinusurilor.

  1. Se incalzeste putin ulei de masline si se adauga cateva picaturi de ulei de menta.
  2. Stati intr-o pozitie semiinclinata si aplicati uleiul pe nas.
  3. Folosind degetul mare si degetul aratator stang, maseaza ambele parti ale nasului si puntea nasului timp de 1 minut.
  4. Luati o pauza de 1 minut si faceti-o din nou.
  5. Repetati ciclul de 5 pana la 7 ori.
  6. Faceti acest lucru de mai multe ori pe zi.

Cand efectuati acest masaj, asigurati-va ca respirati pe gura si nu pe nas.

8. Ridicati umiditatea

Cresterea umiditatii in casa dvs. sau in camera in care dormiti poate ajuta la drenajul sinusurilor si, astfel, poate ajuta la reducerea presiunii sinusurilor.

Sinusurile au nevoie de un mediu umed si cald pentru a functiona corect. Aerul umed poate calma tesuturile iritate si vasele de sange umflate din nas si sinusuri.

Pe de alta parte, lipsa de umiditate in aer poate irita si mai mult cavitatea sinusala, provocand mai multa congestie.

American Academy of Otolaryngology – Head and Neck Surgery recomanda pastrarea mediului de respiratie in mod adecvat umed pentru a preveni uscarea sinusurilor. [11]

Prin urmare, se recomanda sa porniti un umidificator si sa mentineti un nivel de umiditate de 45% pana la 50%.

In loc de un umidificator comercial, plasarea unui vas cu apa fierbinte pe podeaua dormitorului tau poate creste umiditatea din aer. Asigurati-va ca il asezati intr-un loc sigur, unde nu il veti rasturna accidental sau nu veti pasi in el.

Indiferent de ceea ce preferati sa utilizati, pastrati umidificatorul curat pentru a preveni cresterea bacteriilor si a mucegaiului.

9. Odihna corecta si postura de somn

A dormi linistit poate fi destul de dificil atunci cand simti ca capul tau va exploda din cauza presiunii in crestere a sinusurilor. Cu toate acestea, sa te odihnesti suficient si sa inchizi ochii este extrem de important pentru vindecarea in timp util.

Un somn bun poate ajuta organismul sa se vindece, deoarece, atunci cand sunteti in repaus, corpul dumneavoastra este capabil sa produca mai multe globule albe esentiale pentru combaterea virusilor si a altor bacterii care pot fi la originea disconfortului respirator.

Cu toate acestea, pentru ca somnul sa fie eficient in atenuarea simptomelor sinusurilor, trebuie sa o faci corect. Anumite pozitii de dormit pot ajunge sa adauge la disconfort si trebuie evitate. Acestea includ culcarea pe pat, deoarece poate creste acumularea de mucus in caile nazale si creste presiunea sinusurilor. Este posibil sa fii zguduit din somn din cauza respiratiei ingreunate din cauza congestiei, care va poate perturba considerabil ciclul de somn. [9]

In schimb, sprijiniti cateva perne sub cap pentru a-l mentine ridicat deasupra inimii. Acest lucru va ajuta la prevenirea formarii sinusurilor si va poate ajuta sa respirati mai confortabil.

Pentru a va bucura de un somn mai bun, abtineti-va de la activitati suprastimulatoare sau de a consuma bauturi dulci sau cu cofeina prea aproape de ora de culcare.

Sfaturi suplimentare

  • Practicati respiratia profunda si meditatia pentru a obtine relaxare si pentru a reduce presiunea sinusurilor.
  • Activitatea fizica poate creste circulatia sangelui si poate ameliora temporar congestia pentru a usura respiratia.
  • Evitati bazinele cu clor, deoarece va poate irita caile nazale.
  • Presopunctura, o parte cheie a medicinei traditionale chineze, poate, de asemenea, ameliora simptomele.
  • Daca alergiile sunt de vina pentru presiunea sinusala, luati in considerare un antihistaminic inainte de culcare.
  • Suflati-va nasul pentru a reduce mucusul inainte de culcare, dar evitati suflarea agresiva, deoarece poate creste iritatia si poate muta bacteriile daunatoare in sinusuri.
(Visited 700 times, 1 visits today)

Daca ti-a placut acest articol, apreciaza-l cu un share!

Lasă un răspuns

Specify Twitter Consumer Key and Secret in the Super Socializer > Social Login section in the admin panel for Twitter Login to work

Adresa ta de email nu va fi publicată.